wymiana wężyka podciśnienia - Zafira 2.0 DTI

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

wymiana wężyka podciśnienia - Zafira 2.0 DTI

#1 Post autor: ekmir »

W jaki sposób dokonać wymiany wężyka podciśnienia "idącego" od pompy VAKU do serwa?. Na co zwrócić uwagę?.
Od strony pompy VAKU jest dogodny dostęp, a jak sie do niego dostać od strony serwa?

Zafira 2.0 DTI (2003)

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: Maciek »

Pewnie trzeba będzie coś zdemontować, niestety nie pamiętam tego silnika więc dokładniej nie pomogę.

No i uważaj na wężyk, aby go nie uszkodzić przy wkładaniu...

Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#3 Post autor: ekmir »

Maciek pisze:Pewnie trzeba będzie coś zdemontować ...
Ale co?

Skasowany użytkownik 6483

#4 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Ekmir, no otwórz że tą maskę , zajrzyj pod nią i sprawdź jak się sprawy mają . Ta wymiana wężyka to żadna filozofia , wystarczą chęci. O ile pamiętam to tam niczego nie będzie trzeba demontować a jeśli chociaż to i tak zajmie Ci to mało czasu więc do roboty i pochwal się później jak było :piwo:

Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#5 Post autor: ekmir »

Chęci są :)
Nie chciałbym tylko "narozrabiać" przy tym serwie - bo kiepskie dojście i widoczność słaba.
Przy pompie wszystko ładnie widać i dojście jest dobre.
Nie wiem czy ten wężyk przy serwie to jest tylko wciśnięty, czy może na jakieś zaczepy?

[ Dodano: Pią Cze 29, 2012 22:07 ]
jarecki69 pisze:Ta wymiana wężyka to żadna filozofia , wystarczą chęci. O ile pamiętam to tam niczego nie będzie trzeba demontować
Dzisiaj się przyjrzałem bliżej temu tematowi.
Bez demontażu raczej się nie obejdzie :(
Wygląda na to, że trzeba zdemontować wycieraczki i podszybie, a wtredy może uzyska sie lepszy dostęp do serwa i wężyka.

[ Dodano: Wto Lip 03, 2012 15:17 ]
Udało mi się do tego dobrać.
Nie trzeba rozbierać całego podszybia z wycieraczkami. Ten plastik pomiędzy komorą silnika, a szybą składa się z dwóch elementów. Widać łączenia. Po zdjęciu gumy od strony komory silnika trzeba delikatnie podważyć plastik (mniejszy element). Po jego zdemontowaniu mamy dostęp do czterech śrub, po prawej dwie i po lewej dwie, które trzymają element - osłonę znajdujący się bezpośrednio nad serwo Odkręcamy je kluczykiem "10" najlepiej oczkowym lub nasadowym.
Wyjmujemy osłonę i mamy nieco lepszy dostęp do serwo i łatwiej jest wymienić ten wężyk podciśnienia łączący serwo i pompę vaku.

marcio_bubu

#6 Post autor: marcio_bubu »

A ja mam takie pytanie ostatnio kupilem zafire2,0 dti 101km 2001r a problem mianowicie taki ze pozrobieniu 10 tyś km musiałem dolac prawie litr oleju i zaczolem sie zastanawiac gdzie on ucieka to znalazłem miejsce z pod zaworu egr

Skasowany użytkownik 6483

#7 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Wydaje mi się ,że gdyby Ci uciekł litr oleju przez EGR to raczej czułbys smród w kabinie a zatem może lepiej sprawdzić czy turbinka Ci nie bierze oleju lub czy przypadkiem sam silnik go nie spala. :)

marcio_bubu

#8 Post autor: marcio_bubu »

No nie wiem ale dzisiaj zaglądałem pod silnik to zobaczyłem - cała misa olejowa mokra może gdzie uszczelka pod misą albo uszczelniacze już sam nie wiem co zrobić, może umyć silnik i wtedy patrzeć gdzie ucieka olej :?:
Ostatnio zmieniony 10 paź 2012, 19:43 przez marcio_bubu, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”