Problemy z pracą silnika - 1.6 ; 1.8
Moderator: Sebu$
tak??
to czytajac dane z forum
Z18XE
Typ: R4
Sterowanie: DOHC, Liczba zaworów: 16, Średnica (mm): 80,5, Skok (mm): 88,2, (cm ³): 1796
Moc (kW przy min-1): 90/6000, 92/5600 (G Astra / H, Vectra B, Zafira), 92/6000 (C Corsa, Meriva, Tigra B)
Moment obrotowy (Nm przy obr. / min-1): 167/3800, 170/3800 (G Astra / H, Vectra B, Zafira), 165/4600 (C Corsa, Meriva, Tigra B)
Kompresja: 10,5: 1
Układ sterowania silnikiem: Siemens Simtec 71; H Astra, Signum, Vectra C Siemens Simtec 71.5
Wymagania Liczba oktanowa: 95 / 98 / 91, pokonując regulowanym
Sterowanie: pasek rozrządu
Układ wydechowy: nie EGR, katalizator regulowany, Cechy szczególne: elektronicznej przepustnicy, tempomat
a dokladny link tu:
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=10355
ok a gdzie to ustrojstwo jest?
bo u siebie nie widziałem
to czytajac dane z forum
Z18XE
Typ: R4
Sterowanie: DOHC, Liczba zaworów: 16, Średnica (mm): 80,5, Skok (mm): 88,2, (cm ³): 1796
Moc (kW przy min-1): 90/6000, 92/5600 (G Astra / H, Vectra B, Zafira), 92/6000 (C Corsa, Meriva, Tigra B)
Moment obrotowy (Nm przy obr. / min-1): 167/3800, 170/3800 (G Astra / H, Vectra B, Zafira), 165/4600 (C Corsa, Meriva, Tigra B)
Kompresja: 10,5: 1
Układ sterowania silnikiem: Siemens Simtec 71; H Astra, Signum, Vectra C Siemens Simtec 71.5
Wymagania Liczba oktanowa: 95 / 98 / 91, pokonując regulowanym
Sterowanie: pasek rozrządu
Układ wydechowy: nie EGR, katalizator regulowany, Cechy szczególne: elektronicznej przepustnicy, tempomat
a dokladny link tu:
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=10355
ok a gdzie to ustrojstwo jest?
bo u siebie nie widziałem
wiesz co gaz mam od 1,5 miesiaca. nie stawial bym na to ze kat sie zapchal.
Ale pomysl jest taki prosze o potwierdzenie czy dobrze mysle.
Wymienilem sonde pierwsza orginalna boscha, jezeli w sondzie starej byly otwory i ciecia a w nowej wa tylko otwory czy blad niemozde pojawiac sie wtedy gdy spaliny oplywaja sonde niewpadajac do niej?
dzieki za odpowiedz
Ale pomysl jest taki prosze o potwierdzenie czy dobrze mysle.
Wymienilem sonde pierwsza orginalna boscha, jezeli w sondzie starej byly otwory i ciecia a w nowej wa tylko otwory czy blad niemozde pojawiac sie wtedy gdy spaliny oplywaja sonde niewpadajac do niej?
dzieki za odpowiedz
jesli sonda była kupiona do tego modelu to raczej nie sugerował bym sie konstrukcja wykonania... o ile dobrze pamietam sonda w tym aucie jest 4 pinowa. 2 piny to grzałka, musiał bys sie wpiąć w pozostałe dwa piny i Voltomierzem ustawionym na zakres 2V sprawdzić jakie jest napiecie na niej... przy dodawaniu gazu itp.. sonda jest dość wrażliwa na uderzenia typu upadki... może nowa okazała sie trefna od poczatku? jakiej firmy jest instalacja gazowa i jaki model? a może gaziarze cos pochrzanili i sie zle podpieli?
kolega ma tak samo na pb i na gazie wiec raczej nie zle ustawiono, jak by sie podpiąć i pod LPG to tez program bedzie rysował sondę. a co do przepływomierza to reaczej bład powinien jakis wyskoczyc sporadyczny.
Wiadomo najłatwiej wpiąc w kompa
Wiadomo najłatwiej wpiąc w kompa
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2012, 08:25 przez demko, łącznie zmieniany 1 raz.
najgorsze jest to ze komp nic nie pokazal podlaczylem kompa i sondy pracuja normalnie zaden inny blad sie nie pojawia a blad mieszenki na kompie pisze ze nie wystepuje pozniej obroty ciut spadna i nagle wystepuje przez jakies 20s i znowu pisze ze mieszanka za uboga - nie wystepuje.
nie mam pojecia co moze byc jeszcze ;/
nie mam pojecia co moze byc jeszcze ;/
nie mam wykrsow z sondy na kompie mam liczby tylko ;/ ale postaram siep odjechac od kumpla i moze sie cos uda takiego wymotac na jego sprzecie
[ Dodano: Sob Wrz 29, 2012 10:16 ]
no i nici nie jestem wstanie zrobic zrzutów z sondy nie mam takiej mozliwosci ;/
[ Dodano: Wto Gru 04, 2012 17:52 ]
odświeze temat moze ktos wpadl na pomysl co moze byc przyczyna, dodam za na wolny obrotach faluja obroty od 648 do 750 obr/min
dzieki za odpowiedz
[ Dodano: Sob Wrz 29, 2012 10:16 ]
no i nici nie jestem wstanie zrobic zrzutów z sondy nie mam takiej mozliwosci ;/
[ Dodano: Wto Gru 04, 2012 17:52 ]
odświeze temat moze ktos wpadl na pomysl co moze byc przyczyna, dodam za na wolny obrotach faluja obroty od 648 do 750 obr/min
dzieki za odpowiedz
Witam wszystkim posiadaczy ZAFIRY 125KM
Chcialbym sie podlaczyc pod temat - poniewaz niestety ten wspanialy samochod w tym sezonie zimowych zaczal stwarzac male problemy. Czytalem na forum ale niestety nikt nie pisal w jaki sposob mozna rozwiazac problem.
A problem jest nastepujacy:
Przy tmp ponizej 0 silnik ma problemy z utrzymaniem obrotow, zazwyczaj dlawi sie i gasnie. Odpala za kazdym przekreceniem kluczyka, wchodzi na swoje obroty ok 800 niestety po kilku sekundach gasnie. Jesli uruchomie silnik i bede manimulowal gazem podnosnil go do 2 tysiecy to moge utrzymac ze nie zgasnie. Jesli potrzymam go na takich wyzszych przez minute az troche tmp zlapie to pozniej juz sam trzyma obroty.
Wyskakuje mi blad P0170 - problemy z mieszanka
Wymienilem:
- Filtr paliwa
- lambde w kolektorze
- czyscilem przepustnice
- termostat z czujnikiem
Tak jak pisalem problem jest tylko i wylacznie na zimnym silniku, jak troche sie rozgrzeje jest ok, chociaz przy minusowych tmp nie chodzi idealnie rowno. Gdy bylo kilka dni ciepla myslalem ze problem znikl - bo chodzil juz idealnie.
Zafira ma instalacje gazowa - robilem probe na gazie na zimnym silniku uruchamiajac w trybie awaryjnym silnik uruchomil sie i chodzil bez potrzeby gazowania. Robilem tez probe odcinajac gaz (czytalem ze czasem zdarza sie zalewanie wtryskow gazowych) niestety tez nie pomoglo
Czy ktos moglby mi podeslac swoje LOGI z komputera w celu porownania ?
Pozdrawiam Sun
Chcialbym sie podlaczyc pod temat - poniewaz niestety ten wspanialy samochod w tym sezonie zimowych zaczal stwarzac male problemy. Czytalem na forum ale niestety nikt nie pisal w jaki sposob mozna rozwiazac problem.
A problem jest nastepujacy:
Przy tmp ponizej 0 silnik ma problemy z utrzymaniem obrotow, zazwyczaj dlawi sie i gasnie. Odpala za kazdym przekreceniem kluczyka, wchodzi na swoje obroty ok 800 niestety po kilku sekundach gasnie. Jesli uruchomie silnik i bede manimulowal gazem podnosnil go do 2 tysiecy to moge utrzymac ze nie zgasnie. Jesli potrzymam go na takich wyzszych przez minute az troche tmp zlapie to pozniej juz sam trzyma obroty.
Wyskakuje mi blad P0170 - problemy z mieszanka
Wymienilem:
- Filtr paliwa
- lambde w kolektorze
- czyscilem przepustnice
- termostat z czujnikiem
Tak jak pisalem problem jest tylko i wylacznie na zimnym silniku, jak troche sie rozgrzeje jest ok, chociaz przy minusowych tmp nie chodzi idealnie rowno. Gdy bylo kilka dni ciepla myslalem ze problem znikl - bo chodzil juz idealnie.
Zafira ma instalacje gazowa - robilem probe na gazie na zimnym silniku uruchamiajac w trybie awaryjnym silnik uruchomil sie i chodzil bez potrzeby gazowania. Robilem tez probe odcinajac gaz (czytalem ze czasem zdarza sie zalewanie wtryskow gazowych) niestety tez nie pomoglo
Czy ktos moglby mi podeslac swoje LOGI z komputera w celu porownania ?
Pozdrawiam Sun