Nie odpala z20let na ciepło

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Paweł001-81

Nie odpala z20let na ciepło

#1 Post autor: Paweł001-81 »

Witam wszystkich.
Może ktoś miał taki sam problem to proszę o pomoc.
Mój problem polega na tym, Rano odpalając silnik za zimno nie ma problemu,
Przejadę 10kilometrów gaszę silnik, silnik zaraz zapali drugi zraz ale po 5 minutach nie jestem w stanie zapalić silnika.komputer nie pokazuje błędów zadna kontrolka się nie świeci.
Dziękuje za wskazanie problemu i pozdrawiam.

leon

#2 Post autor: leon »

:oops: Witam . Przykleję się . Dzisiaj podjechałem pod sklep i po powrocie z sklepu moja Zosia nie odpaliła . Rozrusznik kręci , kontrolki w normie , przekaźnik pompy słychać działa , bezpieczniki sprawne . Mam 1.8 16v benzyna . Koledzy pomocy ! Dodam że pompy nie słychać ale dzwoniłem do kolegi który ma też Zośke i u niego też pompy nie słychać a odpala normalnie . Na listwie wtryskowej jest zaworek z którego tylko ledwo syczy powietrze . Co się dzieje ? :?:

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#3 Post autor: Harry200 »

leon w Twoim przypadku musisz się dostac do pompy paliwa,częsta usterka uszkodzony przewód elastyczny w zbiorniku..

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#4 Post autor: Maciek »

Paweł001-81 pisze:Witam wszystkich.
Może ktoś miał taki sam problem to proszę o pomoc.
Mój problem polega na tym, Rano odpalając silnik za zimno nie ma problemu,
Przejadę 10kilometrów gaszę silnik, silnik zaraz zapali drugi zraz ale po 5 minutach nie jestem w stanie zapalić silnika.komputer nie pokazuje błędów zadna kontrolka się nie świeci.
Dziękuje za wskazanie problemu i pozdrawiam.

Hmm przyczyn może być wiele. Min. błędne wskazania czujnika temperatury, świece, kable WN. To z takich rzeczy które można wymienić i "może będzie lepiej". Ale pewnie jakiś błąd by wywalił.
Ja podejrzewam, że kompresja może już być słaba - na ciepło, po rozgrzaniu słabiej trzyma ciśnienie na cylindrach i nie chce zapalić... warto sprawdzić manometrem.

leon

#5 Post autor: leon »

Dzięki Harry200 Zosia już u mechanika jak odbiorę to napiszę co było . :?

Paweł001-81

#6 Post autor: Paweł001-81 »

Fajnie dzięki Maciej ale te wszystkie rzeczy już zdarzyłem zrobić lub wymienić na
nowe i na pewno nie zamienniki.

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#7 Post autor: Maciek »

To niestety być może kompresji silnik nie trzyma...

leon

#8 Post autor: leon »

Powitać . :lol: Jak pisałem tak robię . :mrgreen: Powodem awarii był układ odcięcia dopływu prądu do pompki paliwowej . :D Po prostu któryś z poprzednich właścicieli nieźle pokombinował z elektryką .Pozdrowienia .

Paweł001-81

#9 Post autor: Paweł001-81 »

Maciek pisze:To niestety być może kompresji silnik nie trzyma...
WITAM.
a czy podczas jazdy brak kompresji nie było by odczuwalne?
A jak tak to jakby to było odczuwalne?
zastanawiam się czy komputer nie jest walnięty.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#10 Post autor: Maciek »

Podczas jazdy to auto po prostu może być słabsze.

Jeżeli byłoby cokolwiek z komputerem to jakiś błąd by się pojawił.

Najprostsza sprawa to podjedź do mechanika i powiedz, żeby zmierzył kompresję na cylindrach, chwila roboty, koszt niski a będziesz mógł ewentualnie to wyeliminować.

Paweł001-81

#11 Post autor: Paweł001-81 »

Maciek pisze:Podczas jazdy to auto po prostu może być słabsze.

Jeżeli byłoby cokolwiek z komputerem to jakiś błąd by się pojawił.

Najprostsza sprawa to podjedź do mechanika i powiedz, żeby zmierzył kompresję na cylindrach, chwila roboty, koszt niski a będziesz mógł ewentualnie to wyeliminować.
WITAM PONOWNIE.
troszkę to trwało ale sprawdziłem silnik i na ciepło i na zimno i na szczecie jest ok z silnikiem.
sprawdziłem jeszcze pare innych rzeczy, oleju ani płynu nie ubywa.
Autko w tej chwili gdy jest ciepłe czasami przy dłuższym odpalaniu zaswieci się kontrolka samochód z kluczem. ale po chwili gaśnie.

Maciej masz jakieś pomysły.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#12 Post autor: Maciek »

Paweł001-81 pisze: Autko w tej chwili gdy jest ciepłe czasami przy dłuższym odpalaniu zaswieci się kontrolka samochód z kluczem. ale po chwili gaśnie.
Jest kontrolka są błędy, odczytaj je i podaj ich numer/numery.

SeDay

#13 Post autor: SeDay »

albo coś z pompą wtryskową

milosz219

#14 Post autor: milosz219 »

Mam podobny problem.Przy rozgrzanym silniku cięzko jest auto odpalić nawet po godz.od zatrzymania.Latem miałem ten sam problem.Przy zimnym silniku auto startuje jak narazie od pierwszwego razu.Kompresję miałem mierzoną na cylindrach i wszysła poprawna.Czytałem na forum, że poowodem odpalania moze byc czujnik od temperatury silnika.Brak błędów na komputerze.Mozna jakos sprawdzić ten czujnik czy nie przekłamuje.

Paweł001-81

#15 Post autor: Paweł001-81 »

Witam.
Trwało to długo ale w końcu po dłuższych testach znalazł się problem.
Okazało się że czujnik położenia wału był przepracowany i w temp.+60stopni Szwankował.
Po wymianie czujnika skasowanie błędu auto zaczęło jeździć płynniej mniej pali i przede wszystkim odpala za każdy razem :D .
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”