Wiadomośc dla posiadaczy X18XE1- szarpanie..
Moderator: Sebu$
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Wiadomośc dla posiadaczy X18XE1- szarpanie..
Dzisiejszego dnia wpadła mi w ręce Serwisowa gazeta o tytule"Serwis auto moto" numer z kwietnia. I właśnie w tej gazetce jest prowadzony taki dział: Nietypowe usterki typowych samochodów" i akurat było o silniku X18XE1 i tu pozwolę sobie przytoczyc Ten fragment artykułu:
PROBLEM : silnik sporadycznie szarpie, lampka sygnalizacji błędów świeci.
Pamięc kodów usterek : P0100-anormalny sygnał masowego przepływomierza powietrza, oraz P0110- anormalny sygnał temperatury zasysanego powietrza.
Pierwsza analiza: masowy przepływomierz powietrza jest sprawny, jednak pomiar na pinie nr 2 (żółty sterownika) dowodzi, że masowy przepływomierz powietrza nie ma masy od sterownika.
Porada: to bardzo często występująca usterka dla tego kodu silnika spowodowana peknięciem płytki sterownika. Często też występuje przerwa w masie czujnika temperatury płynu chłodzącego. W przeszłości konieczna była wymiana sterownika. Obecnie jest w sprzedarzy częśc zamienna firmy Opel o numerze 9201820/9012031 stanowiąca zestaw przewodów do podłączenia. Przerobiona wiązka przewodów podaje na pin 7 (NTC woda) i pin 48(LLM) sygnał "zewnetrznej" masy czujnika.
Mam nadzieje że komuś z problemem szarpania sie przyda. Pozdro
I przy okazji prośba do kolegów z lepszymy dojsciami do bazy Opla, aby jesli sie da dowiedzieli sie o koszt takiej części-wiązki :0
PROBLEM : silnik sporadycznie szarpie, lampka sygnalizacji błędów świeci.
Pamięc kodów usterek : P0100-anormalny sygnał masowego przepływomierza powietrza, oraz P0110- anormalny sygnał temperatury zasysanego powietrza.
Pierwsza analiza: masowy przepływomierz powietrza jest sprawny, jednak pomiar na pinie nr 2 (żółty sterownika) dowodzi, że masowy przepływomierz powietrza nie ma masy od sterownika.
Porada: to bardzo często występująca usterka dla tego kodu silnika spowodowana peknięciem płytki sterownika. Często też występuje przerwa w masie czujnika temperatury płynu chłodzącego. W przeszłości konieczna była wymiana sterownika. Obecnie jest w sprzedarzy częśc zamienna firmy Opel o numerze 9201820/9012031 stanowiąca zestaw przewodów do podłączenia. Przerobiona wiązka przewodów podaje na pin 7 (NTC woda) i pin 48(LLM) sygnał "zewnetrznej" masy czujnika.
Mam nadzieje że komuś z problemem szarpania sie przyda. Pozdro
I przy okazji prośba do kolegów z lepszymy dojsciami do bazy Opla, aby jesli sie da dowiedzieli sie o koszt takiej części-wiązki :0
Ten temat był już opisywany na forum. Z czasem pod wpływem wysokiej temperatury pęka w określonym miejscu płytka sterownika silnika. W praktyce wystarczy żółty (o ile dobrze pamiętam jutro sprawdzę )przewód z wtyczki przepływki zmostkować z masą. Problem znika. U mnie pomogło. Zrobiłem to dwa lata temu i do tej pory spokój. Dodam że na samym początku sterownik wysłałem do naprawy zapłaciłem 350zł po około 6 miesiącach problem pojawił się na nowo i wtedy zmostkowałem.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
pioneet, umiejscowienie sterownika jest takiea samo, więc jesli producent nie wykrył problemu(a sądze ze przez 2 lata tego nie uczynił-tyle trwała produkcja X18xe1) to i strowniki Z18xe maja podobne problemy co jego młodszy brat... Aczkolwiek piny w sterowniku i kolory kabli nie muszą byc takie same) Pozdro
Dzięki za info. jutro pewnie podepnę ten kabelek.firek pisze:pioneet, umiejscowienie sterownika jest takiea samo, więc jesli producent nie wykrył problemu(a sądze ze przez 2 lata tego nie uczynił-tyle trwała produkcja X18xe1) to i strowniki Z18xe maja podobne problemy co jego młodszy brat... Aczkolwiek piny w sterowniku i kolory kabli nie muszą byc takie same) Pozdro
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 30 lis 2012, 18:35
- Imię: filip
- Lokalizacja: W-wa
- Auto: Zafira A 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 30 lis 2012, 18:35
- Imię: filip
- Lokalizacja: W-wa
- Auto: Zafira A 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Dziękuje pioneet,ale rurka trzyma się w porządku.Załważyłem że dzieje się tak gdy cisnę go trochę po trasie.Po chwili odczuwam spadek mocy silnika delikatne dławienie jak by ktoś mnie trzymał za zderzak.Następnie gdy dojezdzam do świateł wciskam luz to się zaczyna to co pisałem.Jeszcze jedno dzieje się tak gdy mam zatankowany lpg na maxa czuć muła nie zawsze ale jednak pózniej gdy zaczyna być koniec gazu powiedzmy na jakies 50 km to zaiwania jak nówka nie mam pojęcia czemu tak jest.Proszę o jakieś rady dziękuje
Witam.
W takim przypadku trzeba naprawić sterownik silnika. Kolega miał już taki przypadek 2 razy.
Naprawiał sterownik gdzieś blisko Podkowy Leśnej miejscowość Żółwin lub Owczarnia (Mazowieckie). Zostawił mu samochód na 1 dzień facet wziął 200 zł i samochód śmiga jak nowy.
Kolega mówił właśnie coś o pękających ścieżkach na płytkach. Podobno od temperatury sterownik za blisko silnika.
W takim przypadku trzeba naprawić sterownik silnika. Kolega miał już taki przypadek 2 razy.
Naprawiał sterownik gdzieś blisko Podkowy Leśnej miejscowość Żółwin lub Owczarnia (Mazowieckie). Zostawił mu samochód na 1 dzień facet wziął 200 zł i samochód śmiga jak nowy.
Kolega mówił właśnie coś o pękających ścieżkach na płytkach. Podobno od temperatury sterownik za blisko silnika.
Nie do końca może to być wina pękniętej płytki sterownika(ale może jednak to ona jest winna), który niefortunnie jest zainstalowany na silniku, może rozjechaly się mapy wtrysków na gazie,jak się okazało ,ja miałem taki problem jak opisuje Filipo1234,po podmianie cewki, przepływomierza sond lambda, wymianie świec na nowe, nic nie pomogło. Dopiero wizyta u fachowca od gazu dala efekty.