Wiadomośc dla posiadaczy X18XE1- szarpanie..

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

Wiadomośc dla posiadaczy X18XE1- szarpanie..

#1 Post autor: firek »

Dzisiejszego dnia wpadła mi w ręce Serwisowa gazeta o tytule"Serwis auto moto" numer z kwietnia. I właśnie w tej gazetce jest prowadzony taki dział: Nietypowe usterki typowych samochodów" i akurat było o silniku X18XE1 i tu pozwolę sobie przytoczyc Ten fragment artykułu:
PROBLEM : silnik sporadycznie szarpie, lampka sygnalizacji błędów świeci.

Pamięc kodów usterek : P0100-anormalny sygnał masowego przepływomierza powietrza, oraz P0110- anormalny sygnał temperatury zasysanego powietrza.

Pierwsza analiza: masowy przepływomierz powietrza jest sprawny, jednak pomiar na pinie nr 2 (żółty sterownika) dowodzi, że masowy przepływomierz powietrza nie ma masy od sterownika.

Porada: to bardzo często występująca usterka dla tego kodu silnika spowodowana peknięciem płytki sterownika. Często też występuje przerwa w masie czujnika temperatury płynu chłodzącego. W przeszłości konieczna była wymiana sterownika. Obecnie jest w sprzedarzy częśc zamienna firmy Opel o numerze 9201820/9012031 stanowiąca zestaw przewodów do podłączenia. Przerobiona wiązka przewodów podaje na pin 7 (NTC woda) i pin 48(LLM) sygnał "zewnetrznej" masy czujnika.

Mam nadzieje że komuś z problemem szarpania sie przyda. Pozdro
I przy okazji prośba do kolegów z lepszymy dojsciami do bazy Opla, aby jesli sie da dowiedzieli sie o koszt takiej części-wiązki :0

J.A.C.E.K

#2 Post autor: J.A.C.E.K »

Ciekawa interpretacja problemu... a część z opisu raczej na drogą nie wygląda. Tylko taki mały problem. Ja nie mam pojęcia gdzie tego elementu pod maską szukać... Podpowie ktoś? Bo zakładam, że wizualnie można wykryc ewentulane pęknięcie.
Ja.

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#3 Post autor: firek »

Sterownik "leży sobie na silniku po prawej stronie od przepustnicy ;)

Skasowany użytkownik 8511

#4 Post autor: Skasowany użytkownik 8511 »

Czy problem sterownika też pojawia się w Z18XE? czy taka sama jest metoda naprawy?

narkaz

#5 Post autor: narkaz »

Ale po co kupować jakąś tam wiązkę od Opla jak można to zrobić samemu. Kawałek przewodu i po robocie.

Pientaszek

#6 Post autor: Pientaszek »

Ten temat był już opisywany na forum. Z czasem pod wpływem wysokiej temperatury pęka w określonym miejscu płytka sterownika silnika. W praktyce wystarczy żółty (o ile dobrze pamiętam jutro sprawdzę )przewód z wtyczki przepływki zmostkować z masą. Problem znika. U mnie pomogło. Zrobiłem to dwa lata temu i do tej pory spokój. Dodam że na samym początku sterownik wysłałem do naprawy zapłaciłem 350zł po około 6 miesiącach problem pojawił się na nowo i wtedy zmostkowałem.

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#7 Post autor: firek »

pioneet, umiejscowienie sterownika jest takiea samo, więc jesli producent nie wykrył problemu(a sądze ze przez 2 lata tego nie uczynił-tyle trwała produkcja X18xe1) to i strowniki Z18xe maja podobne problemy co jego młodszy brat... Aczkolwiek piny w sterowniku i kolory kabli nie muszą byc takie same) Pozdro

Skasowany użytkownik 8511

#8 Post autor: Skasowany użytkownik 8511 »

firek pisze:pioneet, umiejscowienie sterownika jest takiea samo, więc jesli producent nie wykrył problemu(a sądze ze przez 2 lata tego nie uczynił-tyle trwała produkcja X18xe1) to i strowniki Z18xe maja podobne problemy co jego młodszy brat... Aczkolwiek piny w sterowniku i kolory kabli nie muszą byc takie same) Pozdro
Dzięki za info. jutro pewnie podepnę ten kabelek.

Filipo1234
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 30 lis 2012, 18:35
Imię: filip
Lokalizacja: W-wa
Auto: Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#9 Post autor: Filipo1234 »

wracałem z pracy jakieś 30 min temu zafira zaczęła fiksować z obrotami góra dół tak ze 3razy zegary przygasały i wszystko wraca do normy.Zdarza się to często co to może być dziękuje

Skasowany użytkownik 8511

#10 Post autor: Skasowany użytkownik 8511 »

Zerknij ,czy rurka od podciśnienia przypadkiem się nie osuneła, jest ona z tyłu przepustnicy,jak się okazało ja miałem ten problem.

Filipo1234
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 30 lis 2012, 18:35
Imię: filip
Lokalizacja: W-wa
Auto: Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#11 Post autor: Filipo1234 »

Dziękuje pioneet,ale rurka trzyma się w porządku.Załważyłem że dzieje się tak gdy cisnę go trochę po trasie.Po chwili odczuwam spadek mocy silnika delikatne dławienie jak by ktoś mnie trzymał za zderzak.Następnie gdy dojezdzam do świateł wciskam luz to się zaczyna to co pisałem.Jeszcze jedno dzieje się tak gdy mam zatankowany lpg na maxa czuć muła nie zawsze ale jednak pózniej gdy zaczyna być koniec gazu powiedzmy na jakies 50 km to zaiwania jak nówka nie mam pojęcia czemu tak jest.Proszę o jakieś rady dziękuje

Janek3311

#12 Post autor: Janek3311 »

Witam.
W takim przypadku trzeba naprawić sterownik silnika. Kolega miał już taki przypadek 2 razy.
Naprawiał sterownik gdzieś blisko Podkowy Leśnej miejscowość Żółwin lub Owczarnia (Mazowieckie). Zostawił mu samochód na 1 dzień facet wziął 200 zł i samochód śmiga jak nowy.
Kolega mówił właśnie coś o pękających ścieżkach na płytkach. Podobno od temperatury sterownik za blisko silnika.

Skasowany użytkownik 8511

#13 Post autor: Skasowany użytkownik 8511 »

Nie do końca może to być wina pękniętej płytki sterownika(ale może jednak to ona jest winna), który niefortunnie jest zainstalowany na silniku, może rozjechaly się mapy wtrysków na gazie,jak się okazało ,ja miałem taki problem jak opisuje Filipo1234,po podmianie cewki, przepływomierza sond lambda, wymianie świec na nowe, nic nie pomogło. Dopiero wizyta u fachowca od gazu dala efekty.

Janek3311

#14 Post autor: Janek3311 »

Podłączając do kompa wiadomo jakie błędy wyskoczą. Nie pamiętam już ich kodów, ale jak są związane z przepływomierzem lub coś tam z wolnymi obrotami to na pewno sterownik. No tak na 90%

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”