Prawidłowa ilość oleju w silniku?

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#16 Post autor: Bodek »

raiden pisze:Powiedzcie mi jak to jest z tym mieszaniem się oleju i ON przy wypalaniu, skąd to się bierze. Jak to jest połączone - jakie urządzenia za to odpowiadają? Jeśli to celowy zabieg, to trochę bez sensu... Może da sę to jakoś odizolować, żeby ON nie trafiał do instalacji olejowej...
Poczytaj o dpf-ie, podczas wypalania dozowana jest większa dawka paliwa, nie wszystko się spala i część wraca się mieszając z olejem ;)
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Zdenek2007
Zafiromaniak
Posty: 853
Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
Lokalizacja: śląskie[SGL]
Model:

#17 Post autor: Zdenek2007 »

Tak w ogóle jakaś dziwna sprawa z tym ON w oleju! Ostatnio tak paskudnie się składało że już chyba cztery kolejne wypalania przytrafiły mi się pod domem, (średnio co 150do200km) oczywiście nie przerywam procesu i daję mu się wypalić na postoju a trwa to z reguły ok. 5-7 minut (wypala się do 30%), jakoś nie nie wpływa to na podnoszenie stanu oleju w silniku a często ten poziom sprawdzam.
Więc zastanawiam skąd w niektórych autach ON bierze się w oleju, logicznie myśląc, nadmiar paliwa spływa po ściankach cylindrów poprzez pierścienie na tłokach do miski olejowej, tak dzieje się w niedogrzanych silnikach benzynowych jeżdżących na krótkich odcinkach (efekt skraplania benzyny w cylindrze) ale jak dochodzi w naszych Zośkach do wypalania to z reguły jest ona "rozpalona" do odpowiedniej temperatury i dodatkowa dawka ON powinna w postaci oparów wraz z spalinami "zasilić" wypalanie DPF-a i takie było chyba zamierzenie konstruktora tego wynalazku. W każdym bądź razie u mnie nie dochodzi do rozrzedzenia oleju i z tego się cieszę a mam silniczek A17DTR z przebiegiem 165 tyś. i jedyny ból to te wypalanie :oops: tak częste! Może rozrzedzenie oleju świadczy o kiepskiej kondycji silnika, nie najlepszej formie pierścieni lub wtryskiwaczy?

Piotr
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: 05 gru 2009, 22:54
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Opel Zafira B 1,9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#18 Post autor: Piotr »

A po czym poznajesz Zdenek2007 że olej jest rozrzedzony?
W Twoim przypadku nadeszła chyba pora kastracji DPF i wszystkie problemy się skończą raz na zawsze.

Zdenek2007
Zafiromaniak
Posty: 853
Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
Lokalizacja: śląskie[SGL]
Model:

#19 Post autor: Zdenek2007 »

Piotr pisze:A po czym poznajesz Zdenek2007 że olej jest rozrzedzony?
W Twoim przypadku nadeszła chyba pora kastracji DPF i wszystkie problemy się skończą raz na zawsze.
Można przyjąć że olej jest rozrzedzony gdy podnosi się jego poziom na bagnecie, oczywiście poziom ten musi być często kontrolowany.
Co do DPF-a, to na razie wszystko ładnie działa i niema z nim problemu, jak już napisałem poza częstym wypalaniem niestety filtr jest dużo mniejszy niż w silnikach 1,9 więc musi się częściej wypalać. Z usunięciem DPF-a na razie nie ryzykuję, w 1,7 jest to problematyczne i niepewne.

sioker

#20 Post autor: sioker »

Witam czy ktoś może mi polecić dobrego mechanika na Śląsku okolice Mikołowa który zajmuje się demontażem DPF-a bo chce tego chwasta wyciąć raz na zawsze!

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#21 Post autor: Bodek »

sioker pisze:Witam czy ktoś może mi polecić dobrego mechanika na Śląsku okolice Mikołowa który zajmuje się demontażem DPF-a bo chce tego chwasta wyciąć raz na zawsze!
To nie ten temat :czerwona:

Poszukaj tu: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=7188&start=105

do Krakowa masz całkiem blisko.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

mozartinio

#22 Post autor: mozartinio »

ja wymienialem olej po 15000 i mialem go az 8 litrow.Wycialem dpf,zeby sytuacja sie nie powtorzyla.naprawde warto

Awatar użytkownika
opelek
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 09 gru 2013, 15:16
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: 19CDTI
Gender:

#23 Post autor: opelek »

Niestety też zauważyłem że u mnie w silniku stan oleju się podnosi. Zawsze pilnuje wypalania a po 2 tys od wymiany jest już 1cm ponad maxa. Nie wiem czy to ma związek z dpf czy coś innego.
Jutro będzie lepiej

adam

#24 Post autor: adam »

Witam.Myślę że czas na usunięcie DPF. Przy nie sprawnym filtrze problem będzie tylko narastał.Wyrwij chwasta a zapomnisz o rosnącym poziomie oleju.Sprawdzone.Pozdrawiam

k@niu

#25 Post autor: k@niu »

Witam
wypalanie podobno działa w ten sposób że dotrysk ropy jest po pracy danego tłoka aby na wydechu ropa dostała się do dpf-a, tam przykleja się do rusztu z sadzą i w wysokiej temperaturze spala się. Tak wytłumaczył mi to dobry znajomy mechanik stąd przyrost oleju, przez pierścienie dostaje się to co zdąży przepłynąć i nie daj bóg przerwiesz ten proces gasząc silnik to spłynie to co zostało. Jeszcze żeby system informował o wypalaniu jak w tym filmiku, życie było by prostsze.

https://www.youtube.com/watch?v=_l5I6NJbH8s

śruba
Debiutant
Posty: 48
Rejestracja: 02 wrz 2012, 17:17
Lokalizacja: Jelenia Góra
Model:

#26 Post autor: śruba »

Przy prawidłowej wymianie oleju silnikowego w silniku z DPF, stan oleju na bagnecie już po krótkim uruchomieniu silnika czy powinien być na połowie zakresu między minimum a maximum?
Tak dla przykładu w silniku Z19DTH w opisie silnika http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=12903
4,3litra (z filtrem), jak taka ilość się pokarze się na bagnecie?

I teraz moje pytanie:
Jak to ma się późniejszym wypalaniem filtra DPF, skutki za dużego poziomu oleju w silniku po zalaniu oleju przy wymianie (olej na bagnecie na maximum), po wypaleniu filtra DPF zwiększona ilość oleju i teoretycznie większe ilości oleju w odmie, co dalej idzie z większym zabrudzeniem kolektora ssącego, i większego brudu na klapach w kolektorze i szybszej awarii klap?
Ostatnio zmieniony 14 sty 2015, 08:20 przez śruba, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#27 Post autor: Piasek »

Większość użytkowników aut z filtrami cząstek stałych ma problem z przybywaniem oleju, ale i gro ludzi którzy użytkują diesle zgodnie z przeznaczeniem (duże roczne przebiegi, regularne przeloty autostradami) nie wie o ich istnieniu.

adam

#28 Post autor: adam »

Witam. Piąty raz zmieniam olej (3-ci raz Platinium POLECAM) . Wlewam 4 litry, przez rok nie mam potrzeby dolewania- nie ubywa nie przybywa.Robię od 8 do 13 tys km rocznie.Silnik DTH z DPF-em. Dużo jeżdzę po mieście , ale nigdy nie przerywam wypalania filtra. Tylko w pierwszym roku jazdy Zafirą podniósł mi się poziom oleju , o około 0,5l - nie doszedł do MAX-imum.Przebieg orginale 90 tys. Odpowiedni proces wypalania sprawia cuda. Pozdrawiam.

Skasowany użytkownik 6483

#29 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

A ja pytanie z innej beczki. Czy ktos wie , czy nadmiar oleju ma ujemne skutki dla silnika i czy trzeba by go odessać? Wymieniałem olej tzn. kumpel mi wymieniał i zalał za dużo. teraz mam tak pare mm ponad max i nie wiem czy nie lepiej go odessać?

Pietrzek

#30 Post autor: Pietrzek »

Nadmiar oleju może wpłynąć na rozszczelnienie simeringu lub innego uszczelnienia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”