[B]Czyszczenie zaworu EGR 1.9 CDTi - komentarze

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
billi_

#556 Post autor: billi_ »

...a gdzie znaleźć te fotki z kolejnością prac przy czyszczeniu EGR...? Nigdzie w tym forum nie znalazłem :/
...i jeszcze pytanko... czy przy czyszczeniu całego tego zestawu (EGR, przepustnica, boost sensor) konieczna jest wymiana jakichś uszczelek...?

Awatar użytkownika
Tunio999
Zafiromaniak
Posty: 5256
Rejestracja: 15 gru 2011, 21:09
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Auto: ex ZB 1.8 SPORT
Model: 2008
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#557 Post autor: Tunio999 »

billi_ pisze:...a gdzie znaleźć te fotki z kolejnością prac przy czyszczeniu EGR...?
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1888 ;)
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
- Albert Einstein

<<< Pozdrawiam Tunio999 >>>

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#558 Post autor: Bodek »

billi_ pisze:.....
...i jeszcze pytanko... czy przy czyszczeniu całego tego zestawu (EGR, przepustnica, boost sensor) konieczna jest wymiana jakichś uszczelek...?
Czyściłem 2 tygodnie temu, ale nie dawałem nowych uszczelek.

PS. podaj mi maila na PW coś Ci wyślę.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Skasowany użytkownik 323

#559 Post autor: Skasowany użytkownik 323 »

Witam,
Wymieniłem EGR, wyczyściłem przepustnice(przy okazji przelutowałem bo zimne luty były) i boostsensor. Po tym zabiegu kontrolki pogasły(check i auto z kluzykiem) ale przydławia się. Jest różnie. Czasami przy około 1800 obr a czasami przy 2200 obr. Rozwiązał ktoś problem? Jest jeszcze jeden temat założony http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=5665 ale tu też odpowiedzi ni ma.
Ktoś to rozwiązał?
pozdrawiam




PS
Może scalić te tematy. Zawsze to większy porządek na forum :)

Awatar użytkownika
tomi18
Przeglądacz
Posty: 80
Rejestracja: 21 maja 2012, 18:45
Imię: Tomek
Lokalizacja: Białystok
Auto: Opel Zafira B 1.7 cdti
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A17dtj
Kontakt:

#560 Post autor: tomi18 »

siemka wyczyściłem EGR ale po odpaleniu samochodu nadal zaświeca mi sie samochodzik z kluczykiem i po 3 minutach gaśnie czy to normalne ??? to tak ma być ???
Ostatnio zmieniony 11 sty 2013, 20:42 przez tomi18, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#561 Post autor: Maciek »

Kontrolka ta może oznaczać też inną usterkę, musisz odczytać błąd.

Awatar użytkownika
tomi18
Przeglądacz
Posty: 80
Rejestracja: 21 maja 2012, 18:45
Imię: Tomek
Lokalizacja: Białystok
Auto: Opel Zafira B 1.7 cdti
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A17dtj
Kontakt:

#562 Post autor: tomi18 »

czyli musze jechać i podpiać pod komputer

Tak - Bodek
Ostatnio zmieniony 11 sty 2013, 20:51 przez tomi18, łącznie zmieniany 1 raz.

luk006

#563 Post autor: luk006 »

Cześć.
Przepraszam jeśli poniższe pytania były już zadawane ale albo nie potrafię korzystać z opcji "szukaj" albo mój iloraz inteligencji pozwala mi jedynie grać w węża na komórce, a nie korzystać z for internetowych ;) .
Czy jak krowie na rowie może mi ktoś pokazać gdzie znajduje się EGR w silniku 1,9 120 KM? Jak często w tym silniku należy go czyścić, biorąc pod uwagę, że samochód będzie użytkowany w 99% w jeździe miejskiej, na którkich odninkach? I czy zwykły "chłopek roztropek" taki jak ja, mający średnie pojęcie i doświadczenie w mechanice pojazdowej będzie umiał go samodzielnie wyjąć, wyczyścić i załżyć z powrotem, nie dokunując pod maską innych działań destrukcyjnych ;).
Pozdrawiam i wielkie dzieki za odp.
Łukasz

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#564 Post autor: Bodek »

Tak na szybko - czerwona strzałka:

Obrazek

i nie mów, że nie znalazłeś na forum :>
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

qba1337

#565 Post autor: qba1337 »

Witam, jak większość użytkowników Zafiry w dieslu mam ten sam problem. Od pewnego czasu co jakiś czas pojawia się kontrolka silnika i zazwyczaj wtedy auto przechodzi w tryb serwisowy co objawia się brakiem mocy itd. Silnik zafiry B to 1,9 CDTi 150 KM. Niestety używany jest glównie co mieście, więc wiem że to główny czynnik tych problemów. Czasami spalanie na postoju sięga 4-5 L co oznacza wypalanie dpfu i wtedy jadę na trasę żeby wypalić, po tym wszystko jest okey. Jednak wczoraj nastąpiła kulminacja. Zafira zaczęła dymić na czarno, nie miała w ogóle mocy, i czasem nawet gasła. Ledwo dojechałem 4-5 km do domu, paląc przy tym sprzęgło. Zgodnie z instrukcjami na forum, wyczyściłem dokładnie przepustnice, zawór EGR oraz usunąłem nagar z kanałów dolotowych ( a sporo jego tam bylo). Niestety po tych czynnościach sytuacja zmieniła się na tyle, że już tak nie kopci, ale mocy dalej nie ma i znajoma kontrolka się święci. Co proponujecie dalej? Czy wymienić zawór EGR na nowy? Czy to w ogóle może dać szansę na poprawę? Czy zlecić mechaniczne wypalenie DPFU? Cz to DPF powoduje te problemy, czy jednak wina leży po stronie zaworu EGR? Miesiąc temu zmieniłem olej z mobila 5w40 na Mobil 1 5W30 ESP formuła, który niby jest niskopopiołowy, ta zmiana mogła mieć jakiś wpływ na taką sytuację? Dodam, że Zafira przez rok użytkowania po raz pierwszy aż tak zawiodła. Wcześniej jedynie traciła moc, ale dało się jakoś dojechać. Czy ktoś raz na zawsze uporał się z tym problemem? Podczas metody gaz-hamulec pojawa sie błąd związany z układem emisji spalin. Z góry :piwo: dziękuję za pomoc i rady. Pozdrawiam

jareknb

#566 Post autor: jareknb »

Witaj.Masz błąd od emisji spalin czyli DPF-problem,nie wiem jaki to błąd bo przy egr jest to numer ECN 2279,jeżeli jeździsz po mieście to ten silnik to nie jest dobry wybór,pomyśl nad usunięciem DPFa,podobno moduł-emulator nie jest taki drogi.

Piotr
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: 05 gru 2009, 22:54
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Opel Zafira B 1,9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#567 Post autor: Piotr »

jareknb pisze: pomyśl nad usunięciem DPFa,podobno moduł-emulator nie jest taki drogi.
Popieram, kastracja tego badziewia to lekarstwo na wszystko. Im dłużej będziesz się litował nad DPF tym więcej i więcej niewyjaśnionych i trudnych do zdiagnozowania usterek Ciebie czeka. Jeden wydatek i koniec problemów. Ta wydana kasa szybko Ci się wróci. U mnie po wywaleniu DPF już 2 lata nie wiem co to świecenie znajomej kontrolki i co to tryb serwisowy.

qba1337

#568 Post autor: qba1337 »

Dzięki za odpowiedzi, mam 5 błędów po wciśnięciu gazu-hamulca:
ECN 227956
ECN 040056
ECN 24520f
ECN 112561
ECN 038008
Może ktoś je rozkodować i pomóc mi gdzie najpewniej leży problem. Sęk w tym, że w tej chwili on nie ma w ogóle mocy, a najbliższa możliwość pozbycia się tego "elementu" jest 80km ode mnie. Ma ktoś jakiś pomysł, co można zrobić na krótszą metę, żeby jakoś w miarę jeżdził? Z góry dziękuję za odpowiedz i pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#569 Post autor: Bodek »

qba1337 pisze:Dzięki za odpowiedzi, mam 5 błędów po wciśnięciu gazu-hamulca:
ECN 227956
ECN 040056
ECN 24520f
ECN 112561
ECN 038008
Może ktoś je rozkodować i pomóc mi gdzie najpewniej leży problem. Sęk w tym, że w tej chwili on nie ma w ogóle mocy, a najbliższa możliwość pozbycia się tego "elementu" jest 80km ode mnie. Ma ktoś jakiś pomysł, co można zrobić na krótszą metę, żeby jakoś w miarę jeżdził? Z góry dziękuję za odpowiedz i pozdrawiam.
227956 - http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... ht=#175782
040056 - EGR - jest tego dużo na forum
2452 - http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=7072
1125 - http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=6032
0380 - świece żarowe

wyczyść egr i boost sensor - jest temat na forum jak to zrobić, przy okazji przepustnice i wymieć uszkodzoną świecę lub uszkodzone świece ;)

boost - http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=7146
przepustnica - http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1888
a egr jest po drodze ;)
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

qba1337

#570 Post autor: qba1337 »

Dzięki za kolejne pomocne rady. Przepustnice i EGR wyczyściłem już wcześniej, ale pominąłem boost sensor, więc spróbuję tym się zająć. Mam jeszcze pytanie czy wymiana EGR może coś dać? czy jeżeli jest on wyczyszczony i nie dało to poprawy to kupno nowego za 300-400 zł mija się z celem?.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”