[B]Czyszczenie zaworu EGR 1.9 CDTi - komentarze
- Tunio999
- Zafiromaniak
- Posty: 5256
- Rejestracja: 15 gru 2011, 21:09
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Auto: ex ZB 1.8 SPORT
- Model: 2008
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1888billi_ pisze:...a gdzie znaleźć te fotki z kolejnością prac przy czyszczeniu EGR...?
- Albert Einstein
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Czyściłem 2 tygodnie temu, ale nie dawałem nowych uszczelek.billi_ pisze:.....
...i jeszcze pytanko... czy przy czyszczeniu całego tego zestawu (EGR, przepustnica, boost sensor) konieczna jest wymiana jakichś uszczelek...?
PS. podaj mi maila na PW coś Ci wyślę.
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
Witam,
Wymieniłem EGR, wyczyściłem przepustnice(przy okazji przelutowałem bo zimne luty były) i boostsensor. Po tym zabiegu kontrolki pogasły(check i auto z kluzykiem) ale przydławia się. Jest różnie. Czasami przy około 1800 obr a czasami przy 2200 obr. Rozwiązał ktoś problem? Jest jeszcze jeden temat założony http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=5665 ale tu też odpowiedzi ni ma.
Ktoś to rozwiązał?
pozdrawiam
PS
Może scalić te tematy. Zawsze to większy porządek na forum
Wymieniłem EGR, wyczyściłem przepustnice(przy okazji przelutowałem bo zimne luty były) i boostsensor. Po tym zabiegu kontrolki pogasły(check i auto z kluzykiem) ale przydławia się. Jest różnie. Czasami przy około 1800 obr a czasami przy 2200 obr. Rozwiązał ktoś problem? Jest jeszcze jeden temat założony http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=5665 ale tu też odpowiedzi ni ma.
Ktoś to rozwiązał?
pozdrawiam
PS
Może scalić te tematy. Zawsze to większy porządek na forum
- tomi18
- Przeglądacz
- Posty: 80
- Rejestracja: 21 maja 2012, 18:45
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Białystok
- Auto: Opel Zafira B 1.7 cdti
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A17dtj
- Kontakt:
siemka wyczyściłem EGR ale po odpaleniu samochodu nadal zaświeca mi sie samochodzik z kluczykiem i po 3 minutach gaśnie czy to normalne ??? to tak ma być ???
Ostatnio zmieniony 11 sty 2013, 20:42 przez tomi18, łącznie zmieniany 1 raz.
- tomi18
- Przeglądacz
- Posty: 80
- Rejestracja: 21 maja 2012, 18:45
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Białystok
- Auto: Opel Zafira B 1.7 cdti
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A17dtj
- Kontakt:
czyli musze jechać i podpiać pod komputer
Tak - Bodek
Tak - Bodek
Ostatnio zmieniony 11 sty 2013, 20:51 przez tomi18, łącznie zmieniany 1 raz.
Cześć.
Przepraszam jeśli poniższe pytania były już zadawane ale albo nie potrafię korzystać z opcji "szukaj" albo mój iloraz inteligencji pozwala mi jedynie grać w węża na komórce, a nie korzystać z for internetowych .
Czy jak krowie na rowie może mi ktoś pokazać gdzie znajduje się EGR w silniku 1,9 120 KM? Jak często w tym silniku należy go czyścić, biorąc pod uwagę, że samochód będzie użytkowany w 99% w jeździe miejskiej, na którkich odninkach? I czy zwykły "chłopek roztropek" taki jak ja, mający średnie pojęcie i doświadczenie w mechanice pojazdowej będzie umiał go samodzielnie wyjąć, wyczyścić i załżyć z powrotem, nie dokunując pod maską innych działań destrukcyjnych .
Pozdrawiam i wielkie dzieki za odp.
Łukasz
Przepraszam jeśli poniższe pytania były już zadawane ale albo nie potrafię korzystać z opcji "szukaj" albo mój iloraz inteligencji pozwala mi jedynie grać w węża na komórce, a nie korzystać z for internetowych .
Czy jak krowie na rowie może mi ktoś pokazać gdzie znajduje się EGR w silniku 1,9 120 KM? Jak często w tym silniku należy go czyścić, biorąc pod uwagę, że samochód będzie użytkowany w 99% w jeździe miejskiej, na którkich odninkach? I czy zwykły "chłopek roztropek" taki jak ja, mający średnie pojęcie i doświadczenie w mechanice pojazdowej będzie umiał go samodzielnie wyjąć, wyczyścić i załżyć z powrotem, nie dokunując pod maską innych działań destrukcyjnych .
Pozdrawiam i wielkie dzieki za odp.
Łukasz
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Tak na szybko - czerwona strzałka:
i nie mów, że nie znalazłeś na forum :>
i nie mów, że nie znalazłeś na forum :>
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
Witam, jak większość użytkowników Zafiry w dieslu mam ten sam problem. Od pewnego czasu co jakiś czas pojawia się kontrolka silnika i zazwyczaj wtedy auto przechodzi w tryb serwisowy co objawia się brakiem mocy itd. Silnik zafiry B to 1,9 CDTi 150 KM. Niestety używany jest glównie co mieście, więc wiem że to główny czynnik tych problemów. Czasami spalanie na postoju sięga 4-5 L co oznacza wypalanie dpfu i wtedy jadę na trasę żeby wypalić, po tym wszystko jest okey. Jednak wczoraj nastąpiła kulminacja. Zafira zaczęła dymić na czarno, nie miała w ogóle mocy, i czasem nawet gasła. Ledwo dojechałem 4-5 km do domu, paląc przy tym sprzęgło. Zgodnie z instrukcjami na forum, wyczyściłem dokładnie przepustnice, zawór EGR oraz usunąłem nagar z kanałów dolotowych ( a sporo jego tam bylo). Niestety po tych czynnościach sytuacja zmieniła się na tyle, że już tak nie kopci, ale mocy dalej nie ma i znajoma kontrolka się święci. Co proponujecie dalej? Czy wymienić zawór EGR na nowy? Czy to w ogóle może dać szansę na poprawę? Czy zlecić mechaniczne wypalenie DPFU? Cz to DPF powoduje te problemy, czy jednak wina leży po stronie zaworu EGR? Miesiąc temu zmieniłem olej z mobila 5w40 na Mobil 1 5W30 ESP formuła, który niby jest niskopopiołowy, ta zmiana mogła mieć jakiś wpływ na taką sytuację? Dodam, że Zafira przez rok użytkowania po raz pierwszy aż tak zawiodła. Wcześniej jedynie traciła moc, ale dało się jakoś dojechać. Czy ktoś raz na zawsze uporał się z tym problemem? Podczas metody gaz-hamulec pojawa sie błąd związany z układem emisji spalin. Z góry dziękuję za pomoc i rady. Pozdrawiam
-
- Bywalec
- Posty: 163
- Rejestracja: 05 gru 2009, 22:54
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Opel Zafira B 1,9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
Popieram, kastracja tego badziewia to lekarstwo na wszystko. Im dłużej będziesz się litował nad DPF tym więcej i więcej niewyjaśnionych i trudnych do zdiagnozowania usterek Ciebie czeka. Jeden wydatek i koniec problemów. Ta wydana kasa szybko Ci się wróci. U mnie po wywaleniu DPF już 2 lata nie wiem co to świecenie znajomej kontrolki i co to tryb serwisowy.jareknb pisze: pomyśl nad usunięciem DPFa,podobno moduł-emulator nie jest taki drogi.
Dzięki za odpowiedzi, mam 5 błędów po wciśnięciu gazu-hamulca:
ECN 227956
ECN 040056
ECN 24520f
ECN 112561
ECN 038008
Może ktoś je rozkodować i pomóc mi gdzie najpewniej leży problem. Sęk w tym, że w tej chwili on nie ma w ogóle mocy, a najbliższa możliwość pozbycia się tego "elementu" jest 80km ode mnie. Ma ktoś jakiś pomysł, co można zrobić na krótszą metę, żeby jakoś w miarę jeżdził? Z góry dziękuję za odpowiedz i pozdrawiam.
ECN 227956
ECN 040056
ECN 24520f
ECN 112561
ECN 038008
Może ktoś je rozkodować i pomóc mi gdzie najpewniej leży problem. Sęk w tym, że w tej chwili on nie ma w ogóle mocy, a najbliższa możliwość pozbycia się tego "elementu" jest 80km ode mnie. Ma ktoś jakiś pomysł, co można zrobić na krótszą metę, żeby jakoś w miarę jeżdził? Z góry dziękuję za odpowiedz i pozdrawiam.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
227956 - http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... ht=#175782qba1337 pisze:Dzięki za odpowiedzi, mam 5 błędów po wciśnięciu gazu-hamulca:
ECN 227956
ECN 040056
ECN 24520f
ECN 112561
ECN 038008
Może ktoś je rozkodować i pomóc mi gdzie najpewniej leży problem. Sęk w tym, że w tej chwili on nie ma w ogóle mocy, a najbliższa możliwość pozbycia się tego "elementu" jest 80km ode mnie. Ma ktoś jakiś pomysł, co można zrobić na krótszą metę, żeby jakoś w miarę jeżdził? Z góry dziękuję za odpowiedz i pozdrawiam.
040056 - EGR - jest tego dużo na forum
2452 - http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=7072
1125 - http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=6032
0380 - świece żarowe
wyczyść egr i boost sensor - jest temat na forum jak to zrobić, przy okazji przepustnice i wymieć uszkodzoną świecę lub uszkodzone świece
boost - http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=7146
przepustnica - http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1888
a egr jest po drodze
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.