Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Jeżeli będziesz miał paliwo zabarwione i przy okazji przybywa trochę poziom oleju to możesz mieć uszkodzone uszczelki w trawersach wtryskiwaczy, pompa się wtedy zapowietrza i jest to jeden z powodów które mogą skutkować trudnościami z odpalaniem..
Ktoś podsuwał patent z butelką na sprawdzenie uszczelniaczy. Ściągasz wężyk z pompy ten od przelewów wtryskiwaczy i wkładasz do butelki zeby nadmiar paliw miał się gdzie zbierać. Możesz wlać trochę paliwa żeby koniec wężyka był zamoczony w paliwie. Króciec na pompie zaślepiasz np takim samym wężykiem tylko z wkręconą śrubką żeby nie zasysało powietrza. Przy okazji eliminuje zapowietrzanie sie przez trójniki od wtrysków (bo to też może być przyczyną).
ja mialem podobne problemy z odpaleniem auta kiedy odpaliła to jeżdziła bez zarzutu kiedy postała kilka godzin problem wracał okazał się że to pompka zasilająca pompę wtryskowa z najdująca się w pompie wtr. podła (1500zł) po wymianie zocha jak złoto jeżdzila.
Może się komuś przyda.
Usterka wyglądała następująco: auto odpalało i za chwilę gasło. I tak za każdym razem. Objawy wskazywały na problem z immobilajzerem. W rzeczywistości padła pompka paliwowa w zbiorniku (silnik benzynowy).
Witam u mnie w Zafci jest taki problem. Odpali ale po 5 sekundach gasnie i trzeba ja krecic dobre 15-20 sekund az odpali. Zauważyłem że na zgaszonym silniku paliwo jest w przewodzie paliwowym a po odpaleniu idzie powietrze i pompa prawdopodobnie sie zapowietrza. Zamontowalem nawet tzw gruszke i teraz jak odpalę autko musze szybko podpompowac zeby nie zgasla. Dodam ze między gruszka a pompą paliwo jest tylko miedzy gruszka a filtrem coś łapie powietrze.Jak juz wykonam tą czynność to jest juz ok. Żadna kontrolka sie nie świeci. Co sądzicie? Myśle że to moze byc coś z filtrem paliwa bo mialem taki problem z 8-9miesiecy temu i jak wymienilem filtr wszystko wrócilo do normy. Teraz niestety już nie. Moze bym ten nieszczesny filtr paliwa z obudowa wywalil i może wstawic zwykłą puszke jaką mają vw 1.9 diesle? Ktoś z was tak eksperymentował?
Często powodem zapowietrzenia są uszkodzone uszczelniacze trawersów wtryskiwaczy,objawia się to ciemnym zabarwieniem paliwa ,zapowietrzaniem układu paliwowego i zwiększaniem się poziomu oleju silnikowego.
Coraz częściej mam problemy z odpaleniem swojego auta jak silnik jest juz zagrzany.Przedtem mialem z odpalaniem zimą na duzych mrozach, ale problem cięzkiego odpalania ciągnie się od lata.Co 15tys. wymiany filtrów, przebieg 250 tys.Jak mogę sprawdzić co moze byc przyczyną tego zapowietrzania.
A kiedy wymieniałeś świece? Mi mechanik powiedział że gdy jest problem z odpalaniem (przy normalnych temperaturach) to najlepiej wymienic świece. Ja też mam problem z odpalaniem i po świetach albo nowym roku musze wymienic i sprawdzic czy to od tego
No ale koledze milosz219 Zośka nie chce odpalić przy zagrzanym silniku a tu już świece nie mają większego znaczenia. Być może masz problemy z czujnikiem temperatury. Nic nie wskazuje na to ,że układ zasilania Ci się zapowietrza bo inaczej no nocce miałbyś problemy z odpalaniem auta. Proponuje sprawdzić błędy na początek. . Zastanawia mnie jeszcze kwestia czy nie jest to również spowodowane uszkodzeniem pompy wtryskowej ale tutaj niech się wypowiedzą mądrzejsi i bardziej zaznajomieni z tematem koledzy
z błedów mam tylko niegrzejącą jedną swiecę, ktora jest dodatkowo ukręcona i nie udalo mi się tego zrobić.Problemy z odpalaniem mialem juz latem gdzie temperatura miala ponad 20 stopni teraz jak są temperatury koło 0-5 stopni tez bywają problemy. O który czujnik temperatury chodzi?