[A] termostat - problemy z nagrzewaniem silnika i wnętrza
Moderator: Sebu$
- JARO
- Mieszkaniec
- Posty: 208
- Rejestracja: 17 lip 2011, 14:05
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: SKUMROS (EOP)
- Auto: Opel Zafira A 1.8/Insignia A 2.0CDTI
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Czujnik temp. powinien znajdować sie w obudowie termostatu. To że grzeje podczas jazdy a na postoju(światłach)nie, nie musi znaczyć ze termostat do wymiany może być problem z nagrzewnicą. Ja tak miałem wymieniałem 3 razy termostat i nic a wymieniłem nagrzewnice i od razu ciepełko w aucie. jest taka możliwość że jak termostat nie trzyma to nie będzie pokazywać Ci temp. na zegarze. Miałem tak co prawda w innym aucie ale tez nie pokazywało temp. na zegarze, wymieniłem termostat i zaczęło pokazywać.
Zaczne może od ustalenia przyczyny nie działania wskaźnika i ewentualnej naprawy, to będę wiedział chociaż czy łapie temperature. A co do czujnika to w termostacie go nie ma (odchodzą od niego tylko 3 węże ale żadnego kabla elektrycznego).
Termostat jest taki:
LINK
[ Dodano: Pon Gru 31, 2012 15:35 ]
Sprawdziłem z kompem. Na postoju po okolo 15min pracy silnika komp pokazuje temperature 60°C, a rura między termostatem a chłodnicą jest ciepła. Wskaźnik ma skale od 70°C więc nic dziwnego, że sie nie rusza. Wszystko wskazuje jednak na termostat. Zrobie jeszcze pomiary w czasie jazdy.
[ Dodano: Sob Sty 05, 2013 17:17 ]
Termostat wymieniony, grzeje az miło, szybko sie nagrzewa.
Termostat jest taki:
LINK
[ Dodano: Pon Gru 31, 2012 15:35 ]
Sprawdziłem z kompem. Na postoju po okolo 15min pracy silnika komp pokazuje temperature 60°C, a rura między termostatem a chłodnicą jest ciepła. Wskaźnik ma skale od 70°C więc nic dziwnego, że sie nie rusza. Wszystko wskazuje jednak na termostat. Zrobie jeszcze pomiary w czasie jazdy.
[ Dodano: Sob Sty 05, 2013 17:17 ]
Termostat wymieniony, grzeje az miło, szybko sie nagrzewa.
Wymieniłem wkład termostatu ale nie za wiele to dało,przy temp. -4 ciepłe powietrze zaczyna lecieć po ok. 4km a własciwa temp.silnika czyli ok.85st.wchodzi po przejechaniu ok.8-10km.Mysle ze nic wiecej z ta temp.nie da sie zrobic wiec sobie odpuszczam reszte kombinacji z przyspieszeniem nagrzania silnika.No można jeszcze włożyć karton
ale ten twój 1.7 td palił jak smok a nie jechał (miałem okazję sporo takim jeździć),Nie całkiem sie zgadzam poprzeni mój opelek Astra 1 1.7 TD dawał już ciepłe powietrze nawet w mrozy po przejechaniu 2km a własciwa temp.silnika wchodziła po 4-5km a silnik był archaiczny w porównaniu do Zoski Wiec nie zawsze nowsze rozwiazania sa lepsze.
ciepło to efekt uboczny, nowe konstrukcje są robione tak żeby nagrzać katalizator a nie pasażerów i żeby zużywać jak najmniej paliwa przy jak najmniejszym zanieczyszczeniu środowiska, dlatego wiele nowych samochodów ma elektryczny system dogrzewania
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Z16XE - 6,3 - 6,6Gruka pisze:Dange, a ile tam płynu wchodziło? W Zosi coś chyba 8l jak się nie myle
Z18XE - 6,5 - 6,8
Z20LET - 7,4
Z22SE - 6,8 - 7,1
Y20DTH - 7,9
Y22DTR - 7,9
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
- JARO
- Mieszkaniec
- Posty: 208
- Rejestracja: 17 lip 2011, 14:05
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: SKUMROS (EOP)
- Auto: Opel Zafira A 1.8/Insignia A 2.0CDTI
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Witam. I znowu mam problem z ogrzewaniem kabiny a mianowicie wolne obroty na biegu jałowym - brak ogrzewania, jak jadę i utrzymuje obroty powyżej 2000 to coś tam ciepłego leci. Zaznaczę iż wymieniałem nagrzewnice w październiku lub listopadzie i po wymianie było wszystko ok. Silnik nagrzewa się tak jak powinien i trzyma stałą temp. więc termostat powinien być dobry. Co mogło się tak nagle zmienić że nie grzeje. Proszę o jakieś podpowiedzi.
- kamil12luty
- Mieszkaniec
- Posty: 235
- Rejestracja: 31 mar 2012, 20:24
- Lokalizacja: Częstochowa
- Model:
Nie! Z tego co pamietam to ok.4-5l a spuszczalem do konca czego koniecznie nie trzeba robic pry wymianie termostatu,aha i oczywiscie musisz miec jakies szeroki baniak lub miske bo plyn leci po wszystkim po drodzeGruka pisze:Dange, a ile tam płynu wchodziło? W Zosi coś chyba 8l jak się nie myle
[ Dodano: Wto Sty 15, 2013 10:01 ]
Sprawdzilem,wlalem do zbiorniczka niecala 5-tke ta co spuscilem i jeszcze kilka setek dolalem nowego wiec weszlo ok.5litrow
- chabretti
- Zafiromaniak
- Posty: 2248
- Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
- Auto: Volvo
- Model: V70
- Oznaczenie silnika: D5244T5
- Kontakt:
Nie musisz mieć szerokiej bańki bo przy chłodnicy jest króciec na który się zakłada wąż i zlewasz do normalnej bańki. Bynajmniej u mnieDange pisze: oczywiście musisz mieć jakiś szeroki baniak lub miskę bo płyn leci po wszystkim po drodze