[A] termostat - problemy z nagrzewaniem silnika i wnętrza

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
JARO
Mieszkaniec
Posty: 208
Rejestracja: 17 lip 2011, 14:05
Imię: Jarek
Lokalizacja: SKUMROS (EOP)
Auto: Opel Zafira A 1.8/Insignia A 2.0CDTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#526 Post autor: JARO »

Czujnik temp. powinien znajdować sie w obudowie termostatu. To że grzeje podczas jazdy a na postoju(światłach)nie, nie musi znaczyć ze termostat do wymiany może być problem z nagrzewnicą. Ja tak miałem wymieniałem 3 razy termostat i nic a wymieniłem nagrzewnice i od razu ciepełko w aucie. jest taka możliwość że jak termostat nie trzyma to nie będzie pokazywać Ci temp. na zegarze. Miałem tak co prawda w innym aucie ale tez nie pokazywało temp. na zegarze, wymieniłem termostat i zaczęło pokazywać.

Maslaku

#527 Post autor: Maslaku »

Zaczne może od ustalenia przyczyny nie działania wskaźnika i ewentualnej naprawy, to będę wiedział chociaż czy łapie temperature. A co do czujnika to w termostacie go nie ma (odchodzą od niego tylko 3 węże ale żadnego kabla elektrycznego).

Termostat jest taki:
LINK

[ Dodano: Pon Gru 31, 2012 15:35 ]
Sprawdziłem z kompem. Na postoju po okolo 15min pracy silnika komp pokazuje temperature 60°C, a rura między termostatem a chłodnicą jest ciepła. Wskaźnik ma skale od 70°C więc nic dziwnego, że sie nie rusza. Wszystko wskazuje jednak na termostat. Zrobie jeszcze pomiary w czasie jazdy.

[ Dodano: Sob Sty 05, 2013 17:17 ]
Termostat wymieniony, grzeje az miło, szybko sie nagrzewa. Obrazek

Dange

#528 Post autor: Dange »

Wymieniłem wkład termostatu ale nie za wiele to dało,przy temp. -4 ciepłe powietrze zaczyna lecieć po ok. 4km a własciwa temp.silnika czyli ok.85st.wchodzi po przejechaniu ok.8-10km.Mysle ze nic wiecej z ta temp.nie da sie zrobic wiec sobie odpuszczam reszte kombinacji z przyspieszeniem nagrzania silnika.No można jeszcze włożyć karton :lol:

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#529 Post autor: janekW67 »

Wydaje mi się,że jeżeli przy minusowej temperaturze powietrza silnik osiąga temp. 85 stopni po 8-miu km, to termostat działa poprawnie, a z drugiej strony wiadomo,że diesele grzeją trochę słabiej niż benzyniaki.
Oczywiście!

Dange

#530 Post autor: Dange »

Nie całkiem sie zgadzam poprzeni mój opelek Astra 1 1.7 TD dawał już ciepłe powietrze nawet w mrozy po przejechaniu 2km a własciwa temp.silnika wchodziła po 4-5km a silnik był archaiczny w porównaniu do Zoski :) Wiec nie zawsze nowsze rozwiazania sa lepsze.

cieniassss

#531 Post autor: cieniassss »

Nie całkiem sie zgadzam poprzeni mój opelek Astra 1 1.7 TD dawał już ciepłe powietrze nawet w mrozy po przejechaniu 2km a własciwa temp.silnika wchodziła po 4-5km a silnik był archaiczny w porównaniu do Zoski :) Wiec nie zawsze nowsze rozwiazania sa lepsze.
ale ten twój 1.7 td palił jak smok a nie jechał (miałem okazję sporo takim jeździć),
ciepło to efekt uboczny, nowe konstrukcje są robione tak żeby nagrzać katalizator a nie pasażerów i żeby zużywać jak najmniej paliwa przy jak najmniejszym zanieczyszczeniu środowiska, dlatego wiele nowych samochodów ma elektryczny system dogrzewania

Gruka

#532 Post autor: Gruka »

Dange, a ile tam płynu wchodziło? W Zosi coś chyba 8l jak się nie myle

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#533 Post autor: Bodek »

Gruka pisze:Dange, a ile tam płynu wchodziło? W Zosi coś chyba 8l jak się nie myle
Z16XE - 6,3 - 6,6
Z18XE - 6,5 - 6,8
Z20LET - 7,4
Z22SE - 6,8 - 7,1
Y20DTH - 7,9
Y22DTR - 7,9
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Awatar użytkownika
JARO
Mieszkaniec
Posty: 208
Rejestracja: 17 lip 2011, 14:05
Imię: Jarek
Lokalizacja: SKUMROS (EOP)
Auto: Opel Zafira A 1.8/Insignia A 2.0CDTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#534 Post autor: JARO »

Witam. I znowu mam problem z ogrzewaniem kabiny a mianowicie wolne obroty na biegu jałowym - brak ogrzewania, jak jadę i utrzymuje obroty powyżej 2000 to coś tam ciepłego leci. Zaznaczę iż wymieniałem nagrzewnice w październiku lub listopadzie i po wymianie było wszystko ok. Silnik nagrzewa się tak jak powinien i trzyma stałą temp. więc termostat powinien być dobry. Co mogło się tak nagle zmienić że nie grzeje. Proszę o jakieś podpowiedzi.

Awatar użytkownika
kamil12luty
Mieszkaniec
Posty: 235
Rejestracja: 31 mar 2012, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Model:

#535 Post autor: kamil12luty »

może być pompa wody walnięta

Awatar użytkownika
bykmark
Mieszkaniec
Posty: 354
Rejestracja: 04 lip 2011, 21:51
Imię: Marek
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#536 Post autor: bykmark »

A może układ się zapowietrza :?:

Awatar użytkownika
JARO
Mieszkaniec
Posty: 208
Rejestracja: 17 lip 2011, 14:05
Imię: Jarek
Lokalizacja: SKUMROS (EOP)
Auto: Opel Zafira A 1.8/Insignia A 2.0CDTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#537 Post autor: JARO »

kamil12luty, ale czy jakby była pompa walnięta to czy nie grzał by się silnik za bardzo? Przecież nie miałby obiegu płynu po układzie chłodzenia. Też myślałem nad pompą. A co do opinii bykmark, to ople mają to do siebie że układ się sam odpowietrza więc nie powinien się zapowietrzyć.

Dange

#538 Post autor: Dange »

Gruka pisze:Dange, a ile tam płynu wchodziło? W Zosi coś chyba 8l jak się nie myle
Nie! Z tego co pamietam to ok.4-5l a spuszczalem do konca czego koniecznie nie trzeba robic pry wymianie termostatu,aha i oczywiscie musisz miec jakies szeroki baniak lub miske bo plyn leci po wszystkim po drodze

[ Dodano: Wto Sty 15, 2013 10:01 ]
Sprawdzilem,wlalem do zbiorniczka niecala 5-tke ta co spuscilem i jeszcze kilka setek dolalem nowego wiec weszlo ok.5litrow

Awatar użytkownika
chabretti
Zafiromaniak
Posty: 2248
Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
Auto: Volvo
Model: V70
Oznaczenie silnika: D5244T5
Kontakt:

#539 Post autor: chabretti »

Dange pisze: oczywiście musisz mieć jakiś szeroki baniak lub miskę bo płyn leci po wszystkim po drodze
Nie musisz mieć szerokiej bańki bo przy chłodnicy jest króciec na który się zakłada wąż i zlewasz do normalnej bańki. Bynajmniej u mnie :lol:

Awatar użytkownika
bykmark
Mieszkaniec
Posty: 354
Rejestracja: 04 lip 2011, 21:51
Imię: Marek
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#540 Post autor: bykmark »

JARO pisze:to ople mają to do siebie że układ się sam odpowietrza więc nie powinien się zapowietrzyć.
a może u Ciebie się gdzieś zapowietrza ? Skąd w takim razie zimno w kabinie ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”