[A] termostat - problemy z nagrzewaniem silnika i wnętrza

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Dange

#541 Post autor: Dange »

chabretti pisze:
Dange pisze: oczywiście musisz mieć jakiś szeroki baniak lub miskę bo płyn leci po wszystkim po drodze
Nie musisz mieć szerokiej bańki bo przy chłodnicy jest króciec na który się zakłada wąż i zlewasz do normalnej bańki. Bynajmniej u mnie :lol:
Moze i racja ja liczylem ze bedzie leciało mocnym strumieniem prosto do banki ale jak cisnienie spadlo wyszlo inaczej i na szukanie wezyka bylo juz za późno. ;) Pare setek uciekło,trudno!

Gruka

#542 Post autor: Gruka »

Dange, pisałem z myślą o swojej 7,9l

Awatar użytkownika
JARO
Mieszkaniec
Posty: 208
Rejestracja: 17 lip 2011, 14:05
Imię: Jarek
Lokalizacja: SKUMROS (EOP)
Auto: Opel Zafira A 1.8/Insignia A 2.0CDTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#543 Post autor: JARO »

bykmark, może i tak ale gdzie jest tego przyczyna albo jaka moze być?

Awatar użytkownika
bykmark
Mieszkaniec
Posty: 354
Rejestracja: 04 lip 2011, 21:51
Imię: Marek
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#544 Post autor: bykmark »

JARO pisze:bykmark, może i tak ale gdzie jest tego przyczyna albo jaka moze być?
W byłym samochdzie O. Viki B było chłód z z nawiewów ( temp na zegarach 90C) - przyczyna ustała po:
1. liwidacji nieszczelności /połączenie rurki przelewowej w zbiorniiczku przelewowym/,
2. wymieniłem pompę wody a wcześniej przepłuwałem układ środkiem.

W Zosi dmuchało słabo po wymianie termostatu ale okazało się gdy temp. osiągnęła 90C i silnik dostał obrotów - wówczas układ się odpowietrzył i zaczeło wiać gorącem ( uwaga: płyn chłodzący wówczas zaczął się przelewać rurką prowadząca od obudowy termostatu przez korpus przepsutnicy i zbiornik wyrównawczy).

KACPEREK

#545 Post autor: KACPEREK »

Witam. Koledzy mam takie pytanie jeszcze odnośnie tego co pisał JARO a konkretnie: w chłodnicy mam niewielką nieszczelność konkretnie nie wiem jak dużą bo nie mogę jej zlokalizować ale raz coś kapnie pod auto a raz nie i tu pytanie czy ta nieszczelność może być przyczyną słabego ogrzewania? Drugie pytanie: Czy miał ktoś może przypadek taki że płyn chłodniczy zmienił całkowicie kolor? Układ zalany Petrygiem (kolor niebieski) po nastąpieniu objawów słabego ogrzewania płyn zmienia kolor na :/ Tak jakby kolor brudnej wody, brak jakichkolwiek oznak że to kiedyś był kolor niebieski.

Awatar użytkownika
bykmark
Mieszkaniec
Posty: 354
Rejestracja: 04 lip 2011, 21:51
Imię: Marek
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#546 Post autor: bykmark »

KACPEREK pisze:Układ zalany Petrygiem (kolor niebieski) po nastąpieniu objawów słabego ogrzewania płyn zmienia kolor na Tak jakby kolor brudnej wody, brak jakichkolwiek oznak że to kiedyś był kolor niebieski.
Wg mnie płyn chłodzący może miesza się z olejem silnikowym :?: Czy nie ma w zioriczków tłustych plam, czarnych wtrąceń, oczek ?

KACPEREK

#547 Post autor: KACPEREK »

nie właśnie nie ma tam żadnych oczek czy czarnych wtrąceń.

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#548 Post autor: janekW67 »

Być może brudna jest chłodnica,albo nagrzewnica i płyn po wejściu w reakcję z zanieczyszczeniami zmienił kolor.
Oczywiście!

Skasowany użytkownik 6483

#549 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Mi również się wydaje ,że masz zamulony układ ogrzewania-chłodzenia. Byc może ten płyn wypłukał Ci jakiś szlam , który tam się zbierał przez lata. Jesli tak własnie masz to nie dziwota ,że Ci słabo grzeje , skoro masz zapchaną chłodnice i chłodniczkę pod deską. Mozna by to stwierdzić , spuszczając cały płyn i starając się np. kompresorem przedmuchac układ a póxniej przepłukać specjalnym płynem. Może sie jednak wtedy zdarzyć ,że gdzies Ci może puścić płyn bo wtedy będziesz miał cały układ czysciutki i kto wie czy przez to nie będziesz mieć gdzieś nieszczelności. :/

KACPEREK

#550 Post autor: KACPEREK »

Nagrzewnica pod deską jest nowa bo wymieniałem. Dzisiaj bede się brał za wymiane chłodnicy bo już nowa zamówiona a stara ma małą nieszczelność więc i tak bede spuszczał płyn i zalewał nowym może to coś pomoże. Czy ktoś mógłby podpowiedzieć czym przy okazji przepłukać układ?

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#551 Post autor: janekW67 »

Wystarczy przepłukać wodą destylowaną.
Oczywiście!

Skasowany użytkownik 6483

#552 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Wiem ,że w sklepie motoryzacyjnym sa specjalne płyny do płukania układu chłodzenia, zapytaj a doradzą Ci :piwo:

KACPEREK

#553 Post autor: KACPEREK »

Dzięki. Kupiłem środek do płukania układu.

Awatar użytkownika
Greg.A
Świeżak
Posty: 23
Rejestracja: 20 lis 2012, 13:57
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: Zafira A OPC Line
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR

#554 Post autor: Greg.A »

Koledzy u mnie sprawa wygląda nastepująco, kabina w miare szybko się nagrzewa ale wskaźnik temperatury nawet nie drgnie po przejechaniu 100 km, dodam że po takim dystansie węże od płynu chłodzącego są ciepłe i po średnim spalaniu widać że silnik też odpowiednio szybko się nagrzewa.
Czy tylko czujnik temeratury płynu chłodzącego jest do wymiany czy coś jeszcze oprócz tego :?:

Skasowany użytkownik 6483

#555 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Sprawdź sobie czy Twój czujnik temp. płynu jest dobry , zewrzyj kabelki od wtyczki to powinno Ci na desce pokazać max wskazania. Jesli tak jest to przeczyść sobie styki na początek i włącz , jak nie pomoże to czujnik trza kupić nowy :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”