Moze i racja ja liczylem ze bedzie leciało mocnym strumieniem prosto do banki ale jak cisnienie spadlo wyszlo inaczej i na szukanie wezyka bylo juz za późno. Pare setek uciekło,trudno!chabretti pisze:Nie musisz mieć szerokiej bańki bo przy chłodnicy jest króciec na który się zakłada wąż i zlewasz do normalnej bańki. Bynajmniej u mnieDange pisze: oczywiście musisz mieć jakiś szeroki baniak lub miskę bo płyn leci po wszystkim po drodze
[A] termostat - problemy z nagrzewaniem silnika i wnętrza
Moderator: Sebu$
- bykmark
- Mieszkaniec
- Posty: 354
- Rejestracja: 04 lip 2011, 21:51
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Małopolska
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
W byłym samochdzie O. Viki B było chłód z z nawiewów ( temp na zegarach 90C) - przyczyna ustała po:JARO pisze:bykmark, może i tak ale gdzie jest tego przyczyna albo jaka moze być?
1. liwidacji nieszczelności /połączenie rurki przelewowej w zbiorniiczku przelewowym/,
2. wymieniłem pompę wody a wcześniej przepłuwałem układ środkiem.
W Zosi dmuchało słabo po wymianie termostatu ale okazało się gdy temp. osiągnęła 90C i silnik dostał obrotów - wówczas układ się odpowietrzył i zaczeło wiać gorącem ( uwaga: płyn chłodzący wówczas zaczął się przelewać rurką prowadząca od obudowy termostatu przez korpus przepsutnicy i zbiornik wyrównawczy).
Witam. Koledzy mam takie pytanie jeszcze odnośnie tego co pisał JARO a konkretnie: w chłodnicy mam niewielką nieszczelność konkretnie nie wiem jak dużą bo nie mogę jej zlokalizować ale raz coś kapnie pod auto a raz nie i tu pytanie czy ta nieszczelność może być przyczyną słabego ogrzewania? Drugie pytanie: Czy miał ktoś może przypadek taki że płyn chłodniczy zmienił całkowicie kolor? Układ zalany Petrygiem (kolor niebieski) po nastąpieniu objawów słabego ogrzewania płyn zmienia kolor na Tak jakby kolor brudnej wody, brak jakichkolwiek oznak że to kiedyś był kolor niebieski.
- bykmark
- Mieszkaniec
- Posty: 354
- Rejestracja: 04 lip 2011, 21:51
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Małopolska
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Wg mnie płyn chłodzący może miesza się z olejem silnikowym Czy nie ma w zioriczków tłustych plam, czarnych wtrąceń, oczek ?KACPEREK pisze:Układ zalany Petrygiem (kolor niebieski) po nastąpieniu objawów słabego ogrzewania płyn zmienia kolor na Tak jakby kolor brudnej wody, brak jakichkolwiek oznak że to kiedyś był kolor niebieski.
Mi również się wydaje ,że masz zamulony układ ogrzewania-chłodzenia. Byc może ten płyn wypłukał Ci jakiś szlam , który tam się zbierał przez lata. Jesli tak własnie masz to nie dziwota ,że Ci słabo grzeje , skoro masz zapchaną chłodnice i chłodniczkę pod deską. Mozna by to stwierdzić , spuszczając cały płyn i starając się np. kompresorem przedmuchac układ a póxniej przepłukać specjalnym płynem. Może sie jednak wtedy zdarzyć ,że gdzies Ci może puścić płyn bo wtedy będziesz miał cały układ czysciutki i kto wie czy przez to nie będziesz mieć gdzieś nieszczelności.
- Greg.A
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 20 lis 2012, 13:57
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
- Auto: Zafira A OPC Line
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
Koledzy u mnie sprawa wygląda nastepująco, kabina w miare szybko się nagrzewa ale wskaźnik temperatury nawet nie drgnie po przejechaniu 100 km, dodam że po takim dystansie węże od płynu chłodzącego są ciepłe i po średnim spalaniu widać że silnik też odpowiednio szybko się nagrzewa.
Czy tylko czujnik temeratury płynu chłodzącego jest do wymiany czy coś jeszcze oprócz tego
Czy tylko czujnik temeratury płynu chłodzącego jest do wymiany czy coś jeszcze oprócz tego