kontrolka z samochodem i kluczem

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Robert04

#316 Post autor: Robert04 »

Witam kolegów ja moze troszke odbiegne od tematu nie chce tworzyc nowego tematu.Mam Zoske od 2 lat i nic sie nie działo ale od miesiąca ma taki problem ze pali mi sie kontrolka silniczka. Pojechałem na kompa i wyskoczyl mi błąd P0402 z komunikatem przekroczony próg wydajności katalizatora. Po skasowaniu błedu i przejechaniu od 100 do 400km zapala sie ponownie. Nie ma to wpływu na jazde może troszke więcej pali, wymieniłem sonde za katem i nic. Pojechałem do diagnosty zrobiłem analizę spalin i wszystko ok.Nie wiem co ma dalej robić czy wymienic kata? proszę pomóżcie Pozdrawiam i czekam na podpowiedzi.

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4086
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#317 Post autor: janekW67 »

A jaki masz przebieg,że chcesz wymieniać katalizator?
Oczywiście!

Robert04

#318 Post autor: Robert04 »

teraz mam 142500 tyś.

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4086
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#319 Post autor: janekW67 »

Katalizator powinien być dobry, tym bardziej,że masz dobry wynik analizy spalin. Być może pierwsza sonda padła.
Oczywiście!

Robert04

#320 Post autor: Robert04 »

ok. spróbuje wymienię pierwszą sondę i zobaczę czy coś się zmieni i zgaśnie ta kontrolka. Napisze jakie będą efekty

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#321 Post autor: Jaymzarf »

Witam...

Od razu napiszę - brak możliwości odczytu błędów u mnie jest - uszkodzony mam wtyk OBDII.
Mam takie objawy, na zimnym silniku po dodaniu mocniej gazu twardy stukot w przedziale 2-3tyś rpm, po przekroczeniu 3tyś kontrolka z kluczem i tryb awaryjny... po nagrzaniu jest lepiej bo powolne przyspieszanie pozwala rozkręcić silnik do 4tyś i więcej, ale nagłe przyspieszenie już po 3,5tyś obrotów wywala kontrolkę no i znów ta twarda praca silnika, ale już nie tak intensywna jak na zimnym. Dodatkowo nie czuć jak dawniej turbiny nawet bez kontrolki, auto jest słabe, nagły przyrost mocy jest właśnie przed samym pojawieniem się kontrolki... Póki nie naprawię wtyku i kabelków do niego - nie zczytam błędów, ale może ktoś naprowadzi mnie na możliwości usterek...

Jako dodatkowe info: auto ma problemy z zapowietrzaniem się, parkuję non stop z górki, uszczelniacze wymienione przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą, przelewy i trójniki nówki, jeszcze zostało sprawdzić przewody i filtr paliwa, jednakże mimo tego przez prawie 2000km od naprawy głowicy nie było problemu z kontrolką...
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#322 Post autor: Harry200 »

Na początek sprawdż zawór EGR czy pracuje prawidłowo ..

michal torun

#323 Post autor: michal torun »

siema u mnie pali siekontrolka caly czas i niewiem od czego to jest koles podlaczyl kompa i nic nie pokazalo ze bład i niewiem co to jest

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#324 Post autor: Jaymzarf »

Harry200, to jako pierwsze sprawdziłem. W momencie zapalenia się kontrolki, EGR nadal pracuje, znaczy nie można przestawić dźwigni ręcznie (egr elektroniczny), wcześniej jak miałem problemy z EGR to przy palącej się kontrolce i błędzie P0400 dźwignią można było poruszać swobodnie. Zawór był regenerowany.

Nie dopisałem, że chwilowe zgaszenie auta i zapalenie gasi kontrolkę aktualnie i do momentu przekroczenia "magicznej" wartości obrotów, jest prawie ok. Prawie. bo wcześniej od mniej więcej 1800rpm było czuć jak turbina doładowuje a teraz taki przyrost mocy czuć dopiero przy ok 2800rpm no i zaraz prawie po tym kontrolka się zapala...

Chyba pozostanie na szybko naprawić wtyk OBDII i podpiąć tester...
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

Awatar użytkownika
Greg.A
Świeżak
Posty: 23
Rejestracja: 20 lis 2012, 13:57
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: Zafira A OPC Line
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR

#325 Post autor: Greg.A »

W piątek dotarł do mnie elektrozaworek EGR po ponownej regeneracji, poprzednio firma z Brzegu odwaliła fuszerę zajmując się tylko mechaniką w zaworku i wysyłając go niby zregenerowanego bez sprawdzenia, lecz po ponownym odesłaniu na reklamację wymienili w nim cały sterownik i hula teraz aż miło :)
Mam tylko nadzieję że przez kolejne 2-3 lata zapomnę o EGR w moim aucie, zaworek czysty jak nowy, kolektor dolotowy "wychuchany" więc pozostało mi tylko dalej dbać o auto i cieszyć się frajdą z jazdy :!:
Przy okazji problemów z EGR'em sprawdziłem wszystkie przewody, trójniki i inne elektrozaworki związane z podciśnieniem :)

Skasowany użytkownik 6483

#326 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Ja gdy czuję suchość w gardle to je przepłukuję moim ulubionym pifkiem a moja Zośka przepłukuje sobie EGR WD-40 i oboje jesteśmy zawsze zadowoleni :piwo:

Piochu30

#327 Post autor: Piochu30 »

Witam !
Mam pytanie odnośnie kontrolki immobilizera.
A mianowicie w ogóle jej nie mam nic mi się nie świeci a odpala normalnie wszystkie kontrolki jak trzeba :idea: tylko ta jedna.Czy jest możliwe żeby się przepaliła :?:
Proszę o poradę.
Z góry dzięki :!:

Skasowany użytkownik 6483

#328 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

A gdzie Ty miałbyś mieć tą kontrolkę od immo? Nigdy takowej nie widziałem ani w Zośce ani w innym Opelku jakim jeździłem :D . Nie szukaj jej bo i tak jej nie znajdziesz z prostej przyczyny- nie ma takiej w licznikach. :piwo:

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#329 Post autor: Rybka »

W zośce kontrolką immo jest kontrolka check engine.
W przypadku np. braku pestki immo, kontrolka check miga zaraz po włączeniu zapłonu.

W poprzednim oplu astrze f też tak miałem.

Pozdrawiam :piwo:

Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#330 Post autor: miodzik »

Jaymzarf, u mnie jest to samo. Jestem po dokładnych testach (m.in. jazda z komputerem) , myciu EGR-u. P0400 jest standardem jak się dowiedziałem od zaprzyjaźnionych mechaników. Przymierzam się do zakupu regenerowanego po szkoda mi wykładać 1000 zł na nowy. Co prawda na pewno będę chciał poczytać opinie na forum na temat regenerowanych egerów czy gra jest warta świeczki czy nie lepiej jednak od razu zbierać $ na nowy.
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”