[A] termostat - problemy z nagrzewaniem silnika i wnętrza
Moderator: Sebu$
wymienilem pompe wody wymienilem tez plyn w chlodnicy i po jakims czasie zauwazylem ze zimno jest w srodku znaczy sie nawet po przejachaniu 100 km z kratek leci takie mieszane powietrze takie pol zimne pol cieple poprostu za zimno mi czy ktos mial cos podobnego podejrzewam ze to wina termostatu ale pewnosci nie mam. aha nawet gdy silnik ma 90 stopni tez w srodku zimno prosze o podpowiedzi z gory dzieki pozdrawiam
Szanowni Panowie,
problem mam ciut innego rodzaju, wymieniłem płyn wczoraj i dzis jadac zrobiło się zimno w samochodzie, temperatura zaczela sie podnosic do 90 i potem opadła. Z lewej strony silnika wydobywa sie para, obudowa filtra powietrza zaroszona. Mam to auto od niedawna i nie mam pojęcia co zacz. Czy któryś z Panów ma pomysł co to za przypadek i czy mam się już bać czy pózniej
problem mam ciut innego rodzaju, wymieniłem płyn wczoraj i dzis jadac zrobiło się zimno w samochodzie, temperatura zaczela sie podnosic do 90 i potem opadła. Z lewej strony silnika wydobywa sie para, obudowa filtra powietrza zaroszona. Mam to auto od niedawna i nie mam pojęcia co zacz. Czy któryś z Panów ma pomysł co to za przypadek i czy mam się już bać czy pózniej
- opelmen
- Mieszkaniec
- Posty: 466
- Rejestracja: 01 gru 2009, 06:46
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: małaPOLSKA - KMYXXXX
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Cosmo Pb & LPG
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Epidemia, czy pandemia termostatów
Ostatnio zmieniony 04 sty 2010, 15:20 przez opelmen, łącznie zmieniany 1 raz.
Jak napiszę, że ja chyba też muszę wymienić termostat, bo słabo się grzeje Zofija, to już będzie chyba epidemia. Do pandemii chyba jeszcze trochę ..... http://pl.wikipedia.org/wiki/Pandemia
a jak będziesz jechał w lato to jeszcze szybciej będziesz miał 90stopni. Wiadomo jak ograniczasz zimno to silnik nie będzie się wychładzał tak szybko jeżeli termostat przepuszcza. Jeżeli nie możesz bez zakrywania osiągnąć 90 stopni - no powiedzmy 85 to na pewno coś nie tak jest, a to coś to termostat. Zakrywanie chłodnicy pomoże w szybszym osiągnięciu nominalnej temperatury. Radzę nie zakrywać całej chłodnicy a co najwyżej sam grill.
Kurcze widzę jakim to jestem szczęściarzem osiągając po góra 5km nominalną temperaturę bez żadnego zakrywania.
Kurcze widzę jakim to jestem szczęściarzem osiągając po góra 5km nominalną temperaturę bez żadnego zakrywania.
to znaczy ze ci padl termostat na 90%arek2185 pisze:ma temperature na trasie 70 stopni
niech ktos mi powie przy jakiej temp otwiera sie termostat w tym silniku... 1.6 benzyna
to dla silnika to samo jakbys stal w miejscu i trzymal obroty ponad 2000...arek2185 pisze:wkladam pomiedzy chlodnice karton calkowicie zakrywam i na tej samej trasie ma 90 stopni
kris pisze:Kurcze widzę jakim to jestem szczęściarzem osiągając po góra 5km nominalną temperaturę bez żadnego zakrywania.
z tym że Ty masz benzyniaka, a problemy z dogrzaniem mają głównie użytkownicy dieseli
- timi68
- Zafiromaniak
- Posty: 794
- Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
- Model: II
- Oznaczenie silnika: D5-2.4
- Gender:
Ja miałem podobny problem. W moim przypadku winna była linka od zmiany nawiewu ciepło/zimno. Linka była naciągnięta i nie domykała wlotu zimnego powietrza, po wymianie linki (45 zł ASO) wszystko jest ok.arek2185 pisze:po jakims czasie zauwazylem ze zimno jest w srodku znaczy sie nawet po przejachaniu 100 km z kratek leci takie mieszane powietrze takie pol zimne pol cieple poprostu za zimno mi czy ktos mial cos podobnego
Najlepiej zdjąć obudowę od strony pasażera i sprawdzić czy klapka się domyka.