Dziwny problem z przyspieszeniem
Moderator: Sebu$
Dziwny problem z przyspieszeniem
Witam serdecznie
Pojawiła się taka zagadka u mnie - podczas delikatnego przyspieszania (pedał gazu od razu wciskam tak 20%) samochód przyspiesza i czuć to dokładnie, natomiast przy mocniejszym depnięciu (więcej niż 50%) auto przy 2000 rpm buczy i lekko drży i nie przyspiesza tak jak powinno.
Oczywiście na pierwszy rzut poszedł nowy przepływomierz - oryginał bosha podmieniłem i jeździłem z nim cały dzień - bez zmian. Egr mam nowy czyściutki - zwykły podciśnieniowy, przewody podciśnienia wymienione, czujnik ciśnienia doładowania wyczyszczony, kolektor zresztą też był czyszczony przy okazji wymiany uszczelki pod nim jakieś 4 miesiące temu...
Sztanga od turbo nie do ruszenia przy odpalonym silniku....
Co to może być ?? - oczywiście zero błędów...
Pozdrawiam serdecznie
Pojawiła się taka zagadka u mnie - podczas delikatnego przyspieszania (pedał gazu od razu wciskam tak 20%) samochód przyspiesza i czuć to dokładnie, natomiast przy mocniejszym depnięciu (więcej niż 50%) auto przy 2000 rpm buczy i lekko drży i nie przyspiesza tak jak powinno.
Oczywiście na pierwszy rzut poszedł nowy przepływomierz - oryginał bosha podmieniłem i jeździłem z nim cały dzień - bez zmian. Egr mam nowy czyściutki - zwykły podciśnieniowy, przewody podciśnienia wymienione, czujnik ciśnienia doładowania wyczyszczony, kolektor zresztą też był czyszczony przy okazji wymiany uszczelki pod nim jakieś 4 miesiące temu...
Sztanga od turbo nie do ruszenia przy odpalonym silniku....
Co to może być ?? - oczywiście zero błędów...
Pozdrawiam serdecznie
Miałem podobną usterkę lecz przy 4000 obrotów. Podczas przyspieszania brak mocy i szarpanie silnikiem. Z tego co przeczytałem na forach nie każdy przepływomierz działa poprawnie. Wymontowałem swój Siemensa kupiłem środek do czyszczenia gażników oraz do czyszczenia styków elektrycznych i wymyłem go. Są w nim dwie płytki szklane a na nich napylone ścierzki. podczas pracy silnika osadza się na nich olej z przepustnicy a że one się grzeją na powierzchni tworzy się nalot konsystencji lakieru. Po wypryskaniu przepływki doczyściłem owe płytki patyczkiem z watą i w/w środkami płytki muszą być po czyszczeniu przejżyste jak białe szkło. Po zamontowaniu jak nowe! Trzeba uważać podczas czyszczenia patyczkami bo płytki są szklane i kruche ale bez przesady. W ten sposób 500 zł w kieszeni i sporo satysfakcji
Przepływomierz wykluczyłem, bo testowałem na dwóch nowych i nic... przyzwyczaiłem się i jeżdżę tak :-) Niby to nie problem, ale zastanawia... przecież po depnięciu powinien iść jak "rakieta" :-) ha ha ha... no może przesadziłem, ale moje stare mondeo kombi które miałem kiedyś, jak na 90 KM potrafiło wcisnąć fotel ...
Ach te zefiry...
Pozdrawiam
Ach te zefiry...
Pozdrawiam
Miałem problem troszkę podobny. Kup listwę na świece - nie wiem jak to się nazywa - ale to jest jedna całość i nachodzi na 4 świece. Ja wymieniłem i autko jak nowe. Stare wyglądało jak nowe ale miało mikropęknięcia widoczna pod lupą po przejechaniu 250000 km. Oryginał kosztuje za***iście drogo, dobrą podróbę kupisz na 400 - 600 zł po znajomości w sklepie za jakieś 300> zł. Najlepiej weź nową z możliwością oddania sprawdzisz i będziesz wiedział.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Ja mialem podobnie tylko ze u mnie zapalala sie kontrolka samochodzik z kluczem i wybijal kod pedal gazu jak sie pozniej okazalo przy akumulatorze od strony przewodu z turba idzie wiazka kabli i tam byly 3szt. przetarte tzn ich koszulki przez opaske zaciskowa co laczy rure z wezem od turba idaca do interkulera(końcówka opaski weszla w koszulke od przewodu i to powodowalo zwarcie,a przetarte przewody byly wlasnie od pedalu gazu.
A samochod tak ci przerywa na kazdym biegu czy tylko na niskich tzn.1,2,3 Bo u mnie wlasnie na niskich tak robil,a na 4 i 5 jechal bez problemu.
A samochod tak ci przerywa na kazdym biegu czy tylko na niskich tzn.1,2,3 Bo u mnie wlasnie na niskich tak robil,a na 4 i 5 jechal bez problemu.
Zasadniczo to samochód nie przerywa, tylko tak jakby mu czegoś brakowało w przedziale 1500 - 2000rpm po wciśnięciu pedału w podłogę - nie kopci wtedy tylko trochę zabuczy i zadrży, a później jako tako idzie... Dymek ciemny zaczyna się do piero powyżej 4000 rpm - ale jest chwilowy i tylko po tym jak długo spokojnie jeżdżę....
Pozdrawiam
Pozdrawiam