Problem z wentylatorem układu chłodzenia/klimatyzacji
Moderator: Sebu$
Witam, czy możecie podpowiedzieć gdzie można kupić opornice wentylatora chłodnicy/klimy? Niestety allegro odpada, jest tam kilkadziesiąt sztuk, a w mojej poliftowej zośce jest jeden wiatrak i jest w obudowie gdzie opornica połączona jest na sztywno kablami z silnikiem. Posiada 3 biegi i dwa pierwsze przestały działać. Jeśłi nie może ktoś się orientuje gdzie można kupić taki drut oporowy użyty w tym ustrojstwie i jakie ma wartości oporu ten spiralny drut?
Witajcie,zauważyłem że przy postoju(silnik włączony) i temp silnika 90stopni włączał się wiatrak co jakieś 30sec na 3-4 sec i znowu przerwa jakieś 30sec,to chyba raczej nie jest normalny objaw?
Dodam że dalej niż 90stopni wskazówka nie poszła,a wiatrak włączał się na te parę sec,wąż w lewej strony silnika gorący,kontrolki żadne się nie zapaliły.
Termostat do wymiany by był czy jak?Czy czujnik chłodnicy walnięty?
Wczoraj trasę 200km zrobiłem,i temp na miejscu była,nic się nie grzało itd,zastanawia mnie ten włączający się wiatrak na parę sec przy normalnej temp.
Dodam że dalej niż 90stopni wskazówka nie poszła,a wiatrak włączał się na te parę sec,wąż w lewej strony silnika gorący,kontrolki żadne się nie zapaliły.
Termostat do wymiany by był czy jak?Czy czujnik chłodnicy walnięty?
Wczoraj trasę 200km zrobiłem,i temp na miejscu była,nic się nie grzało itd,zastanawia mnie ten włączający się wiatrak na parę sec przy normalnej temp.
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
gnat80 pisze:zauważyłem że przy postoju(silnik włączony) i temp silnika 90stopni włączał się wiatrak co jakieś 30sec na 3-4 sec i znowu przerwa jakieś 30sec,to chyba raczej nie jest normalny objaw?
Moim zdaniem normalny objaw.
Temperatura rośnie do progu włączania wentylatora i się on załącza.
Gdy się załączy to przez te kilka sekund zbije temperature poniżej progu włączania wentylatora i on się wyłącza.
I tak w kółko.
Wskazówka się nie ruszy bo to jest minimalny przyrost temp. w granicach 2 stopni.gnat80 pisze:Dodam że dalej niż 90stopni wskazówka nie poszła
W trasie wiatrak nie będzie się włączał i wyłączał ponieważ autko chłodzi pęd powietrza,gnat80 pisze:Wczoraj trasę 200km zrobiłem,i temp na miejscu była,nic się nie grzało
i temperatura płynu nie osiąga progu załączania wentylatora
Moim zdaniem masz wszystko ok.
Uzupełnij profil bo nie wiadomo o jaki silnik chodzi.
No to ok wtedy,ale będę obserwował ten objaw dalej.
Witam
mam problem z zafirka od kilku dni od czasu do czasu migneła kontrolka sterowania chlodnicy/klimatyzacji od wczoraj zaczeła sie zalaczac po dodaniu gazu i znika, co moze byc nie tak, ladowanie aku 14,15 na postoju wentylator chlodnicy kreci jak szalony chyba drugi bieg? kod bledu P1540 prosze o pomoc dziękuję
mam problem z zafirka od kilku dni od czasu do czasu migneła kontrolka sterowania chlodnicy/klimatyzacji od wczoraj zaczeła sie zalaczac po dodaniu gazu i znika, co moze byc nie tak, ladowanie aku 14,15 na postoju wentylator chlodnicy kreci jak szalony chyba drugi bieg? kod bledu P1540 prosze o pomoc dziękuję
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Prawdopodobnie znajduje się na skraplaczu.
Czujnik 3- pinowy.
Sprawdź też bezpiecznik od klimy pod maską może nie łączy.
W tym temacie masz pokazane gdzie jest czujnik. http://www.zafiraklub.pl/printview.php? ... 6157300def
Czujnik 3- pinowy.
Sprawdź też bezpiecznik od klimy pod maską może nie łączy.
W tym temacie masz pokazane gdzie jest czujnik. http://www.zafiraklub.pl/printview.php? ... 6157300def
bezpieczniki ok odlaczylem czujnik ten sam blad moze czujnik uszkodzony jesli chcialbym odrecic go wycieknie jakis plyn? sprezarka sie nie wlacza bo obroty sie nie podnosza
czy ppo wymontowaniu mozna go sprawdzic czy jest sprawny ?
[ Dodano: Nie Kwi 28, 2013 15:27 ]
udało mi sie zmierzyc ten czujnik i tak lewy prawy skacze od 53 do 47 lewy srodek 38,4 prawy srodek 11,5 i i
i
czy ppo wymontowaniu mozna go sprawdzic czy jest sprawny ?
[ Dodano: Nie Kwi 28, 2013 15:27 ]
udało mi sie zmierzyc ten czujnik i tak lewy prawy skacze od 53 do 47 lewy srodek 38,4 prawy srodek 11,5 i i
i
- black_fort
- Przeglądacz
- Posty: 99
- Rejestracja: 17 maja 2013, 08:14
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Białystok
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
podepnę się..
w ZA 1.8benz 2003 u mnie jest 1 wiatrak i ile powinien mieć biegów? bo zauważyłem, że u mnie jest tylko 1 bieg- bardzo głośno i szybko wentylator działa, jakby miał wylecieć s obudowy...wnioskuję, że to działa tylko ten najszybszy(ostatni?) (Dodam, że żadne kontrolki się nie świecą, wszystko działa, tylko często temp. poza 90stopni idzie,pewnie z braku biegów)
Także moje pytanie, to ile tych biegów powinno być, i jak powinno być więcej niż 1, to jak to naprawić ?
w ZA 1.8benz 2003 u mnie jest 1 wiatrak i ile powinien mieć biegów? bo zauważyłem, że u mnie jest tylko 1 bieg- bardzo głośno i szybko wentylator działa, jakby miał wylecieć s obudowy...wnioskuję, że to działa tylko ten najszybszy(ostatni?) (Dodam, że żadne kontrolki się nie świecą, wszystko działa, tylko często temp. poza 90stopni idzie,pewnie z braku biegów)
Także moje pytanie, to ile tych biegów powinno być, i jak powinno być więcej niż 1, to jak to naprawić ?
Prawdopodobnie padł ci rezystor wentylatora. Poczytaj tu:
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... ht=#181557
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... ht=#181557
Ja z kolei mam takowy problem ze swoją Zoska 1.8 elegance. W czasie jazdy a przeważnie podczas pokonywania zakrętów dodam ze powoli, zapala się kontrola trakcji i auto gaśnie po czym po wyłączeniu i włączeniu zapłonu zapala sie kontrolka chłodnicy z wentylatorem w środku i auto tylko kręci i nie chce odpalić. Proszę o pomoc bo jestem uziemiony a auto potrzebne do pracy :-/ z góry dzięki.