zafira traci moc
Wyciągnąłem EGR po raz wtóry, elektromagnes ładnie reaguje po podpięciu do 12V, tzn wysuwa się i chowa za każdym razem, klapy wirowe chodzą a Zafira dalej muli na niskich obrotach.
[ Dodano: Nie Kwi 01, 2012 21:51 ]
I znalazłem prawdopodobną przyczynę mulenia mojej Zosi
klapy
Nie uważacie że się przycinają, chodzą jakby spowolnione.
[ Dodano: Nie Kwi 01, 2012 21:51 ]
I znalazłem prawdopodobną przyczynę mulenia mojej Zosi
klapy
Nie uważacie że się przycinają, chodzą jakby spowolnione.
Kolego twoje klapki są w świetnym stanie technicznym, chodzą jak należy i nie ma przedmuchów oleju. Zostaw je w spokoju.
Ja stawiam na EGR, w pewnym momencie jego czyszczenie nic już nie wnosi. Zrób prostą próbę - odkręć egr od przepustnicy, będzie tam uszczelka. Weź uszczelkę i zrób na jej podstawie zaślepkę z aluminiowej puszki(po piwie). Zaślepkę włóż w miejsce uszczelki i skręć w całość. W ten sposób chwilowo wyłączysz recyrkulację spalin. Pojawi się błąd komputera. Jeśli auto odzyska wigor - masz pewność że EGR puszcza spaliny i jest do d..py.
W tym momencie będziesz miał kilka opcji:
- kupić nowy egr (nie zawsze pomaga)
- wyłączyć egr u jakiegoś tunera
- albo tak jak ja zrobić zaślepkę ze stalowej blaszki i zaślepić ustrojstwo na amen.
Recyrkulacja spalin na bardzo zły wpływ na klapki wirowe w kolektorze, spliny połączone z olejem puszczanym przez turbo w dolot wcześniej czy później zabiją klapki i kolektor będzie do wymiany (dlatego ja polecam pozbycie sie EGR)
Ja stawiam na EGR, w pewnym momencie jego czyszczenie nic już nie wnosi. Zrób prostą próbę - odkręć egr od przepustnicy, będzie tam uszczelka. Weź uszczelkę i zrób na jej podstawie zaślepkę z aluminiowej puszki(po piwie). Zaślepkę włóż w miejsce uszczelki i skręć w całość. W ten sposób chwilowo wyłączysz recyrkulację spalin. Pojawi się błąd komputera. Jeśli auto odzyska wigor - masz pewność że EGR puszcza spaliny i jest do d..py.
W tym momencie będziesz miał kilka opcji:
- kupić nowy egr (nie zawsze pomaga)
- wyłączyć egr u jakiegoś tunera
- albo tak jak ja zrobić zaślepkę ze stalowej blaszki i zaślepić ustrojstwo na amen.
Recyrkulacja spalin na bardzo zły wpływ na klapki wirowe w kolektorze, spliny połączone z olejem puszczanym przez turbo w dolot wcześniej czy później zabiją klapki i kolektor będzie do wymiany (dlatego ja polecam pozbycie sie EGR)
grynia pisze:Wyciągnąłem EGR po raz wtóry, elektromagnes ładnie reaguje po podpięciu do 12V, tzn wysuwa się i chowa za każdym razem, klapy wirowe chodzą a Zafira dalej muli na niskich obrotach.
[ Dodano: Nie Kwi 01, 2012 21:51 ]
I znalazłem prawdopodobną przyczynę mulenia mojej Zosi
klapy
Nie uważacie że się przycinają, chodzą jakby spowolnione.
Jestem pewien, że trzeba wymienić zawór EGR. Pisałem na początku tego postu o moich kłopotach z brakiem mocy. Czyszczenie nic nie dało. W miejsce uszczelki włożona została zaślepka i samochód odzyskał moc. Oczywiście pojawił się błąd recyklingu spalin. Kupiłem nowy zawór założyłem i wszystko wróciło do normy. Jak to określono na innym foru "auto zrywa asfalt.grynia pisze:Wyciągnąłem EGR po raz wtóry, elektromagnes ładnie reaguje po podpięciu do 12V, tzn wysuwa się i chowa za każdym razem, klapy wirowe chodzą a Zafira dalej muli na niskich obrotach.
[ Dodano: Nie Kwi 01, 2012 21:51 ]
I znalazłem prawdopodobną przyczynę mulenia mojej Zosi
klapy
Nie uważacie że się przycinają, chodzą jakby spowolnione.
Witam
Nie znalazlm innego tematu więc postanowiłem sie podpiąc do tego bo jest podobny do mojego problemu. Mianowicie, posiadam zafire z 2005 roku 1.9 CDTi wersja 150 KM. Problem pojawia sie przy wiekszych predkosciach (120-140) przy tej predkosci gdy wcisne gaz samochód traci moc i zaswieca sie kontrolka od serwisu nie wiem co moze byc nie tak prosze o pomoc.
Pozdrawiam
Nie znalazlm innego tematu więc postanowiłem sie podpiąc do tego bo jest podobny do mojego problemu. Mianowicie, posiadam zafire z 2005 roku 1.9 CDTi wersja 150 KM. Problem pojawia sie przy wiekszych predkosciach (120-140) przy tej predkosci gdy wcisne gaz samochód traci moc i zaswieca sie kontrolka od serwisu nie wiem co moze byc nie tak prosze o pomoc.
Pozdrawiam
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Jesli zapala się kontrolka z kluczykiem tzn. wyskoczył błąd.
Trzeba go odczytac.
Tutaj masz napisane jak to zrobić: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=10484
Moim zdaniem winny będzie brudny boost sensor i przeładowuje turbinę.
Odczytaj błędy a wszystkiego się dowiesz.
Trzeba go odczytac.
Tutaj masz napisane jak to zrobić: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=10484
Moim zdaniem winny będzie brudny boost sensor i przeładowuje turbinę.
Odczytaj błędy a wszystkiego się dowiesz.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Nie zaślepia się egr-a w CDTI - jest temat na forum.czarny pisze:Witam
u mnie jest ten sam problem i zaczynam dobierać się do EGR. Myśle nad zaślepieniem go ale czy nie zaszkodzi to DPF?
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
oby Ci pomogło. mi raz pomogło na trzy miesiące a i tak okazało się finalnie, że padła elektronika sterująca. skończyło się na kupnie nowego.
Witam.
U mnie z kolei jest taki problem: samochod tracil moc, z poczatku niezaowazalnie potem zaczal dymicna czarno. Coraz mocniej i mocniej do tego momentu, ze na ulicy wstydzilem sie dodac gazu:-)
Zawiozlem do warsztatu-do opla. Tam stwierdzili ,ze: czujnik cisnienia doladowujacego do wymiany, ten gruby szlauch do turbiny tez, nieszczelny od gory wtryskiwacz(ten z prawej strony stojac przodem do auta) chcieli wypalic filtr dpf ale ,ze byl juz tak zapchany ze sie nie dalo to wyczyscili go plynem. Za to wszystko zaplacilen po 40% znizki 550 euro (opel w de.) Samochod teraz nie kopci ,filtr juz raz sie sam wypalil. Niby ok ale auto ma 150 km a jedzie jakby mialo najwyzej 100. Prosze o porade fachowcow z forum.
U mnie z kolei jest taki problem: samochod tracil moc, z poczatku niezaowazalnie potem zaczal dymicna czarno. Coraz mocniej i mocniej do tego momentu, ze na ulicy wstydzilem sie dodac gazu:-)
Zawiozlem do warsztatu-do opla. Tam stwierdzili ,ze: czujnik cisnienia doladowujacego do wymiany, ten gruby szlauch do turbiny tez, nieszczelny od gory wtryskiwacz(ten z prawej strony stojac przodem do auta) chcieli wypalic filtr dpf ale ,ze byl juz tak zapchany ze sie nie dalo to wyczyscili go plynem. Za to wszystko zaplacilen po 40% znizki 550 euro (opel w de.) Samochod teraz nie kopci ,filtr juz raz sie sam wypalil. Niby ok ale auto ma 150 km a jedzie jakby mialo najwyzej 100. Prosze o porade fachowcow z forum.
Witam, podczas jazdy przy wysokich prędkościach ok 120 km/h samochód traci moc i włącza się pomarańczowa kontrolka serwisowa tzw samochód z kluczykiem. Wszelkie podłączenia pod komputer u mechaników podobno nie wykazują żadnych błędów. Ktoś coś wie na ten temat i jest w stanie pomóc?
OPEL ZAFIRA B, 1.7 TDI (2009r)
OPEL ZAFIRA B, 1.7 TDI (2009r)