Brak wentylatora chłodnicy klimatyzacji Zafira A
Moderator: Sebu$
Hmmm... miałem w benzynie 2.2 wentylator, załączał się od razu po włączeniu klimy i było git. Teraz w 1.8 nie mam wentylatora od klimy osobno. I ostatnio przy dużych upałach samochód często się grzeje, powyżej 90 stopni na zegarach, wiatrak chyba na maxa, ale temperatura nie schodzi, albo bardzo powoli. Wyłączenie klimy = silnik szybko się schładza i nie grzeje zbytnio. Przy włączonej klimie wiatrak u mnie nie kręci się - czy powinien? Zastanawiam się, czy jednak nie dołożyć wiatraka do klimy - tylko wtyczki u mnie też nie widzę...
nie kombinuj, jest dobrze, jak temperatura silnika będzie za wysoka, sterownik sam wyłączy klimę żeby zbić temperaturę silnikaemjot pisze:I ostatnio przy dużych upałach samochód często się grzeje, powyżej 90 stopni na zegarach, wiatrak chyba na maxa, ale temperatura nie schodzi, albo bardzo powoli. Wyłączenie klimy = silnik szybko się schładza i nie grzeje zbytnio. Przy włączonej klimie wiatrak u mnie nie kręci się - czy powinien? Zastanawiam się, czy jednak nie dołożyć wiatraka do klimy - tylko wtyczki u mnie też nie widzę...
w grupie VW zrobili dobry myk ze wskaźnikiem na blacie, pokazuje 90*C mimo że temp jest np 110*, bo po co kierowca ma się stresować,
dodatkowo płyn chłodzący nie gotuje się jak woda w syrence przy 100*C tylko znaczniej wyżej (ok 120*C), bo układ pracuje przy podwyższonym ciśnieniu, a jak wiecie z lekcji fizyki im wyższe P tym wyższa T wrzenia
-
- Zafiromaniak
- Posty: 750
- Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
- Imię: Mar
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
U mnie jest wentylator w trybie awaryjnym, tzn pracuje. Tak mi zdiagnozowano. Nie włącza się ten tryb wolniejszy, tylko co jakiś czas na max obroty na 4 sekundy wentylator główny. Przez co kompresor głośniej pracuje bo ma za dużą temperaturę. Naprawa tego sterowania będzie droga? A może to tylko rezystor?
-
- Zafiromaniak
- Posty: 750
- Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
- Imię: Mar
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
O widzisz:) A myślałem, że to tylko moja Zośka ma tego rodzaju problem. Już jestem umówiony z elektronikiem-elektrykiem. Jedynie trzeba jakoś wytrzymać weekend bez klimatyzacji (już się przyzwyczaiłem przez rok, wcześniej 10 lat autami bez klimy jeździłem,a do dobrego szybko się można przyzwyczaić), bo szkoda kompresora męczyć jak nie ma chłodzenia odpowiedniego...
Słusznie, lepiej nie przegrzewać klimy...
http://www.opelastrag.seonetshop.pl/sprawdz-wentylator
[ Dodano: Pią Lip 05, 2013 00:46 ]
Mam wentylator 3-biegowy (czteropinowa wtyczka przy opornicy).Moja opornica miała przerwę w uzwojeniu drugiego biegu, przez co nie działały biegi 1 i 2, działał tylko 3 najszybszy. Zmostkowałem opornicę tak, że teraz bieg 1 jest mniej więcej dwa razy szybszy niż był oryginalnie oraz bieg 2 jest tak jak i 3 wentylatorem na pełną prędkość. To rozwiązanie będzie musiało funkcjonować dopuki nie znajdę sprawnej opornicy czteropinowej lub nie zdecyduje się na wymianę opornicy na rezystory drutowe. Jutro potestuje klimatyzację i zobacze czy kompresor będzie nadal "wył" czy już mu się uspokoi.
http://www.opelastrag.seonetshop.pl/sprawdz-wentylator
[ Dodano: Pią Lip 05, 2013 00:46 ]
Mam wentylator 3-biegowy (czteropinowa wtyczka przy opornicy).Moja opornica miała przerwę w uzwojeniu drugiego biegu, przez co nie działały biegi 1 i 2, działał tylko 3 najszybszy. Zmostkowałem opornicę tak, że teraz bieg 1 jest mniej więcej dwa razy szybszy niż był oryginalnie oraz bieg 2 jest tak jak i 3 wentylatorem na pełną prędkość. To rozwiązanie będzie musiało funkcjonować dopuki nie znajdę sprawnej opornicy czteropinowej lub nie zdecyduje się na wymianę opornicy na rezystory drutowe. Jutro potestuje klimatyzację i zobacze czy kompresor będzie nadal "wył" czy już mu się uspokoi.