koło pasowe osprzętu

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
chabretti
Zafiromaniak
Posty: 2248
Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
Auto: Volvo
Model: V70
Oznaczenie silnika: D5244T5
Kontakt:

#31 Post autor: chabretti »

marcinzx1 pisze:witam koledzy w sprawie piszczenia dałem zośkę do mechaniora celem wymiany paska ale gość powiedział że pasek jest ok tylko koło pasowe mi padło za wymianę zawołał około 1000zł na jakieś pośredniej klasy :shock: narazie zabrałem auto i latam dalej {brak PLN } pytanie do was koledzy czy długo tak polatam to trwa już ze 2 miesiące co się może stać jak walnie mi to na trasie no i czy nie macie jakiś tańszych zmieników sprawdzonych bo to boli pozd.
a od czego to koło pasowe bo jest kilka :?:
może być wału, klimatyzacji, alternatora :idea:

marcinzx1

#32 Post autor: marcinzx1 »

sorry nie napisałem chodzi o koło wału.

Awatar użytkownika
chabretti
Zafiromaniak
Posty: 2248
Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
Auto: Volvo
Model: V70
Oznaczenie silnika: D5244T5
Kontakt:

#33 Post autor: chabretti »

marcinzx1 pisze:sorry nie napisałem chodzi o koło wału.
Rozumiem że chodzi o zafirę A z silnikiem 2.0dti sądząc po Awatarze :?:
tu masz przykład i sporo tańszy :>

marcinzx1

#34 Post autor: marcinzx1 »

tak chodzi o model z avatara a jeszcze jedno pytanko ilość rowków na kole bo spotkałem się w opisach że są 5 lub 6 rowkowe jak to rozpoznać ?

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#35 Post autor: Bodek »

5614437 - nr katalogowy

KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGOY20DTL[LD3], Y20DTH[LBS /LD1 /LP4

dla silnika Y20DTH z 2004roku

http://e-autoparts.pl/kolo-pasowe-korbowy-p-556030.html - SKF - liczba żeber - 6

w każdym dziale masz temat z nr części, wystarczy podać VIN

a tak na marginesie to był dział Zafiry B a nie A :!: - przeniosłem tam gdzie trzeba ;)
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

marcinzx1

#36 Post autor: marcinzx1 »

dzięki chabretti za pomoc koło kupiłem te co polecałeś na razie ok pozdr.

Miraz86

#37 Post autor: Miraz86 »

Ojciec tez ma zafire a 2.0 dti i bez oslony pod silnikiem te kola czesta siadaja po zimie (od soli) wiec jak nie masz oslony to najlepiej zaloz sobie zeby nie bylo problemow z kolem w przyszlosci

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#38 Post autor: Mattai »

Założyłem tureckie AUTLOG RF1555 I po założeniu znów zaczęło piszczeć (gówno jakich mało) , Febi pożyło 28 m-cy.
chyba czas na corteco
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Awatar użytkownika
prymus2103
Bywalec
Posty: 159
Rejestracja: 05 mar 2014, 23:04
Imię: Robert
Lokalizacja: Zamość
Auto: Opel Astra
Model: J
Oznaczenie silnika: A14NEL
Kontakt:

#39 Post autor: prymus2103 »

krolaniolow6 pisze:Witam. Jestem tu nowy, wiec przepraszam za jakiekolwiek bledy na forum, dopiero sie ucze. Zafirke posiadam juz prawie 2 lata i do tej pory wszelkie problemy udawalo sie rozwiazywac samemu, badz u mechanika. Problem dotyczy grzechotania z okolic kola pasowego walu. Nie ma ma znaczenia silnik cieply cxy zimny, rano czy po dluzszej jezdzie. Slyszalne tylko z lewej str, z prawej zaglusz juz to klekot silnika. Pasek wielorowkowy sciagniety i dalej to samo. Dodam, ze kolo pasowe wymienione bylo ok 10tys wstecz, lecz wedlug mnie ma bardzo minimalne bicie (mech twierdzi, ze tak bedzie bo jest na polaczeniu gumowym, a nie jest to lite kolo). Jego zdaniem jest to dolny lancuch rozrzadu, slyszal juz taka Vectre, ktora miala realny przebieg ponad 400tys. Moja jezdzila 7 lat we Wloszech i przy zakupie miala niby 140. Wszystkie czesci wymieniane byly oryginalne i jest naprawde auto zadbane. Mozliwe zeby mialo dwa razy wiekszy przebieg, czy wada rozrzadu? Dodam jeszcze, ze z dziwnych objawow to glosniejszy klekot podczas wchodzenia na obroty, ale bez reguly, dzis tak jutro nie, czy cieply lub zimny. Wczoraj zalany swiezy Mobil 10W40. Ciezko na filmie wychwycic grzechotanie, gdyz zaglusza praca silnika.Bede wdzieczny za wszelkie sugestie. Pozdrawiam
Ja bym sprawdził łańcuch , ślizgi itp.
Ostatnio zmieniony 07 maja 2015, 20:43 przez prymus2103, łącznie zmieniany 1 raz.
https://www.facebook.com/autoserwisplos ... e=bookmark

Montaż Instalacji Gazowych LPG - http://www.lpgtech.pl/

Sprawy niemożliwe załatwiam od ręki , na cuda trzeba chwilę poczekać :-)

Obrazek

krolaniolow6

#40 Post autor: krolaniolow6 »

Jestem w stanie to sprawdzic bez wiekszej ingerencji w silnik np. blokowania rozrzadu? Jak to ocenic, tylko sluchowo? Zapomnialem dodac, ze jest to automat, co by nie mowic o sprzegle itp.

Awatar użytkownika
prymus2103
Bywalec
Posty: 159
Rejestracja: 05 mar 2014, 23:04
Imię: Robert
Lokalizacja: Zamość
Auto: Opel Astra
Model: J
Oznaczenie silnika: A14NEL
Kontakt:

#41 Post autor: prymus2103 »

krolaniolow6 pisze:Jestem w stanie to sprawdzic bez wiekszej ingerencji w silnik np. blokowania rozrzadu? Jak to ocenic, tylko sluchowo? Zapomnialem dodac, ze jest to automat, co by nie mowic o sprzegle itp.
Zdejmij pokrywę zaworów , będzie widać jak łańcuch czy luźny ślizgi napinacz to już trudniej , ale spróbować możesz.
https://www.facebook.com/autoserwisplos ... e=bookmark

Montaż Instalacji Gazowych LPG - http://www.lpgtech.pl/

Sprawy niemożliwe załatwiam od ręki , na cuda trzeba chwilę poczekać :-)

Obrazek

krolaniolow6

#42 Post autor: krolaniolow6 »

Czy po zdjęciu pokrywy bede widzial dolny łańcuch również? Dźwięk ten dochodzi z samego dolu. Dobrze słyszalem o tym, że aby rozebrać (w przyszłości) dolny, trzeba zrzucić miskę olejową?

Casian
Debiutant
Posty: 37
Rejestracja: 15 wrz 2014, 18:04
Imię: Przemyslaw
Lokalizacja: Świdnica
Auto: Opel Zafira A 2.0 DTI 16V
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH

#43 Post autor: Casian »

Witam

Doszło u mnie do dziwnej sytuacji, ropa z pękniętego przewodu rozpuściła pasek który następnie zmieliło. Gdy zabrałem się za wymianę paska zauważyłem że mam inne koło pasowe na sprężarce klimy (5 rowkowe) a w oryginale pasek powinien być 6 rowkowy. Dopowiem że tak jeździłem ze 2 lata i nic się nie działo. Zaczerpnąłem informacji na temat wymiany tego koła na 6 rowkowe znajomy powiedział koszt 300- 350 zł. Teraz się zastanawiam iść w te koszta czy jednak zostawić tak jak jest i założyć 5 rowkowy pasek ?

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#44 Post autor: Janus »

Jak jeździ to zostaw. W dieslach osprzęt jest na pasek 6PK. W benzynie na 5PK. Natomiast sama sprężarka jako sprężarka bywa wymiarami identyczna, nie wiem nawet czy łapy w Astrze G 2.0 benzyna i wszystkich dieslach DTI 2.0 nie są identyczne. Różnica jest tylko w kole - 5 rowków benzyna a 6 rowków diesel. Oczywiście wiąże się to z innym osadzeniem koła pasowego na sprężarce...
Janusz

Skasowany użytkownik 6483

#45 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

I ważne aby takie koło było w jednej osi z pozostałymi . Warto to dokładniej sprawdzić czy pasek idzie równiutko po wszystkich kołach .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”