Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
marcinzx1 pisze:witam koledzy w sprawie piszczenia dałem zośkę do mechaniora celem wymiany paska ale gość powiedział że pasek jest ok tylko koło pasowe mi padło za wymianę zawołał około 1000zł na jakieś pośredniej klasy narazie zabrałem auto i latam dalej {brak PLN } pytanie do was koledzy czy długo tak polatam to trwa już ze 2 miesiące co się może stać jak walnie mi to na trasie no i czy nie macie jakiś tańszych zmieników sprawdzonych bo to boli pozd.
a od czego to koło pasowe bo jest kilka
może być wału, klimatyzacji, alternatora
Ojciec tez ma zafire a 2.0 dti i bez oslony pod silnikiem te kola czesta siadaja po zimie (od soli) wiec jak nie masz oslony to najlepiej zaloz sobie zeby nie bylo problemow z kolem w przyszlosci
krolaniolow6 pisze:Witam. Jestem tu nowy, wiec przepraszam za jakiekolwiek bledy na forum, dopiero sie ucze. Zafirke posiadam juz prawie 2 lata i do tej pory wszelkie problemy udawalo sie rozwiazywac samemu, badz u mechanika. Problem dotyczy grzechotania z okolic kola pasowego walu. Nie ma ma znaczenia silnik cieply cxy zimny, rano czy po dluzszej jezdzie. Slyszalne tylko z lewej str, z prawej zaglusz juz to klekot silnika. Pasek wielorowkowy sciagniety i dalej to samo. Dodam, ze kolo pasowe wymienione bylo ok 10tys wstecz, lecz wedlug mnie ma bardzo minimalne bicie (mech twierdzi, ze tak bedzie bo jest na polaczeniu gumowym, a nie jest to lite kolo). Jego zdaniem jest to dolny lancuch rozrzadu, slyszal juz taka Vectre, ktora miala realny przebieg ponad 400tys. Moja jezdzila 7 lat we Wloszech i przy zakupie miala niby 140. Wszystkie czesci wymieniane byly oryginalne i jest naprawde auto zadbane. Mozliwe zeby mialo dwa razy wiekszy przebieg, czy wada rozrzadu? Dodam jeszcze, ze z dziwnych objawow to glosniejszy klekot podczas wchodzenia na obroty, ale bez reguly, dzis tak jutro nie, czy cieply lub zimny. Wczoraj zalany swiezy Mobil 10W40. Ciezko na filmie wychwycic grzechotanie, gdyz zaglusza praca silnika.Bede wdzieczny za wszelkie sugestie. Pozdrawiam
Ja bym sprawdził łańcuch , ślizgi itp.
Ostatnio zmieniony 07 maja 2015, 20:43 przez prymus2103, łącznie zmieniany 1 raz.
Jestem w stanie to sprawdzic bez wiekszej ingerencji w silnik np. blokowania rozrzadu? Jak to ocenic, tylko sluchowo? Zapomnialem dodac, ze jest to automat, co by nie mowic o sprzegle itp.
krolaniolow6 pisze:Jestem w stanie to sprawdzic bez wiekszej ingerencji w silnik np. blokowania rozrzadu? Jak to ocenic, tylko sluchowo? Zapomnialem dodac, ze jest to automat, co by nie mowic o sprzegle itp.
Zdejmij pokrywę zaworów , będzie widać jak łańcuch czy luźny ślizgi napinacz to już trudniej , ale spróbować możesz.
Czy po zdjęciu pokrywy bede widzial dolny łańcuch również? Dźwięk ten dochodzi z samego dolu. Dobrze słyszalem o tym, że aby rozebrać (w przyszłości) dolny, trzeba zrzucić miskę olejową?
Doszło u mnie do dziwnej sytuacji, ropa z pękniętego przewodu rozpuściła pasek który następnie zmieliło. Gdy zabrałem się za wymianę paska zauważyłem że mam inne koło pasowe na sprężarce klimy (5 rowkowe) a w oryginale pasek powinien być 6 rowkowy. Dopowiem że tak jeździłem ze 2 lata i nic się nie działo. Zaczerpnąłem informacji na temat wymiany tego koła na 6 rowkowe znajomy powiedział koszt 300- 350 zł. Teraz się zastanawiam iść w te koszta czy jednak zostawić tak jak jest i założyć 5 rowkowy pasek ?
Jak jeździ to zostaw. W dieslach osprzęt jest na pasek 6PK. W benzynie na 5PK. Natomiast sama sprężarka jako sprężarka bywa wymiarami identyczna, nie wiem nawet czy łapy w Astrze G 2.0 benzyna i wszystkich dieslach DTI 2.0 nie są identyczne. Różnica jest tylko w kole - 5 rowków benzyna a 6 rowków diesel. Oczywiście wiąże się to z innym osadzeniem koła pasowego na sprężarce...