Jaki olej do silnika 1.8
Moderator: Sebu$
Ja już sam zgłupiałem co wybrać. Czekam na opinie innych użytkownikówbazyliszek72 pisze:Masz racje ale 10w to juz raczej polsyntetyk a jego samochod raczej nie potrzebuje takiej zmiany.
Rodzaj oleju Specyfikacja
Olej mineralny 15W-40, 15W-50
Olej półsyntetyczny
10W-40
Olej syntetyczny 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 5W-50, 10W-60
A co myślicie o olejach z beczki? Warto brać? są sporo tańsze
- mariusz_technik
- Mieszkaniec
- Posty: 231
- Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
- Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
- Model:
Bez sensu taka zmiana. Chyba zdecyduję się na 0W40 lub 5W30 który był wcześniej lany. Ale może podjadę do jeszcze jakiegoś mechanika i się dowiemmariusz_technik pisze:Nie no podobno klimat się ocieplać ma, takie słyszałem pogłoski
Ogólnie najmniej ryzykownym olejem, który na 100% będzie ok dla silnika, to półsyntetyk dobrej firmy 10w40 i tyle, to jest złoty środek
- mariusz_technik
- Mieszkaniec
- Posty: 231
- Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
- Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
- Model:
Obejrzyjcie filmik
http://www.youtube.com/watch?v=Sbem6KpF0gU
Wyraźnie widać, że przy -20 olej 10w już ma problemy z płynnością, natomiast 0w jeszcze swobodnie się przelewa.
Temperatury -20 mamy dość rzadko, ale jednak czasem są, dlatego ja stosuję olej 5w, który jest pomiędzy 0w a 10w.
10w też dał by ostatecznie radę, może rozrusznik by miał więcej pracy z uruchomieniem silnika, trochę później by dotarł pod ciśnieniem do głowicy itp,ale trzeba pamiętać że na elementach silnika cały czas pozostaje jakaś warstwa oleju, to nie jest tak że po nocy silnik jest suchutki i metal trze o metal
Zużycie silnika przy takiej temperaturze i w momencie odpalania będzie w jakimś stopniu większe na 10w, ale nie na tyle żeby miało się coś stać.
Natomiast ten drugi człon 30 40 50 to jest klasyfikacja letnia, i 30 jest rzadszy w wysokiej temperaturze niż np 50. Powinien być stosowany w ciasno pasowanych silnikach, w autach które są normalnie a nie wyczynowo eksploatowane, natomiast 40 czy 50 zapewniają grubszy film olejowy w wysokiej temperaturze bo są gęstsze
Wg mnie, dla silnika w mojej zafirce, najlepiej było zastosować syntetyk 5w40
http://www.youtube.com/watch?v=Sbem6KpF0gU
Wyraźnie widać, że przy -20 olej 10w już ma problemy z płynnością, natomiast 0w jeszcze swobodnie się przelewa.
Temperatury -20 mamy dość rzadko, ale jednak czasem są, dlatego ja stosuję olej 5w, który jest pomiędzy 0w a 10w.
10w też dał by ostatecznie radę, może rozrusznik by miał więcej pracy z uruchomieniem silnika, trochę później by dotarł pod ciśnieniem do głowicy itp,ale trzeba pamiętać że na elementach silnika cały czas pozostaje jakaś warstwa oleju, to nie jest tak że po nocy silnik jest suchutki i metal trze o metal
Zużycie silnika przy takiej temperaturze i w momencie odpalania będzie w jakimś stopniu większe na 10w, ale nie na tyle żeby miało się coś stać.
Natomiast ten drugi człon 30 40 50 to jest klasyfikacja letnia, i 30 jest rzadszy w wysokiej temperaturze niż np 50. Powinien być stosowany w ciasno pasowanych silnikach, w autach które są normalnie a nie wyczynowo eksploatowane, natomiast 40 czy 50 zapewniają grubszy film olejowy w wysokiej temperaturze bo są gęstsze
Wg mnie, dla silnika w mojej zafirce, najlepiej było zastosować syntetyk 5w40
- SD72
- Zafiromaniak
- Posty: 5940
- Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
- Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Kontakt:
Przegladajac te moje papiery znalazlem jeszcze fakture(2008 rok) z ktorej wynika ze w serwisie Opla wlano olej o numerze 19 42 040 5W30 (na dole faktury OPE znaczy czesci oryginalne Opel) a obecnie numer oleju GM DEXOS 2 5W30 to 19 42 003 . Wiec co to za olej ktory byl zalany
Podobnie jest z filrem oleju
- 56 50 343 (na fakturze)
- 6 50 308 (taki ostatnio kupilem w DixiCar)
jaka roznica i czy to starsze numery ????
Podobnie jest z filrem oleju
- 56 50 343 (na fakturze)
- 6 50 308 (taki ostatnio kupilem w DixiCar)
jaka roznica i czy to starsze numery ????
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
19 42 040 - OLEJ, SILNIKOWY, SAE 5W-30, 2 LITRÓW (GM)bazyliszek72 pisze:Przegladajac te moje papiery znalazlem jeszcze fakture(2008 rok) z ktorej wynika ze w serwisie Opla wlano olej o numerze 19 42 040 5W30 (na dole faktury OPE znaczy czesci oryginalne Opel) a obecnie numer oleju GM DEXOS 2 5W30 to 19 42 003 . Wiec co to za olej ktory byl zalany
[url=http://imageshack.us/a/img4/4191/10062013365.th.jpg]Obrazek[/URL]
Podobnie jest z filrem oleju
- 56 50 343 (na fakturze)
- 6 50 308 (taki ostatnio kupilem w DixiCar)
jaka roznica i czy to starsze numery ????
56 50 343 - filtr oleju, ale nie do Twojego silnika tylko 1.4 i 1.6
filtr oleju: ELEMENT, FILTR OLEJU (JNS - STOSOWAĆ 9192426 6 50 308) - dla 1.8 do nr nadwozia -20V00604
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
19 42 040 - OLEJ, SILNIKOWY, SAE 5W-30, 2 LITRÓW (GM)bazyliszek72 pisze:To znaczy ze taka plame z filtrem oleju w serwisie dali
Olej ok nie zwrocilem uwagi na pojemnosc pojemnika
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
- mariusz_technik
- Mieszkaniec
- Posty: 231
- Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
- Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
- Model: