kontrolka z samochodem i kluczem
Moderator: Sebu$
Ok dzięki myślałem,że jest gdzieś między kontrolką oleju a ładowania ,bo jak patrzałem na youtube to inne Zośki mają po włączeniu na zapłon i gaśnie szybciej niż wszystkie,a u mnie w ogóle taka się nie zapala.
Wyjąłem transponder z kluczyka i sprawdziłem ale nic u mnie się nie pojawia.
Mam wyświetlacz BID
Dodam ,że chodzi o Zośkę A 2.0 DI'99r
Wyjąłem transponder z kluczyka i sprawdziłem ale nic u mnie się nie pojawia.
Mam wyświetlacz BID
Dodam ,że chodzi o Zośkę A 2.0 DI'99r
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Kolego po włączeniu zapłonu nie zapala ci się pomarańczowa kontrolka auta z kluczykiem
Takie kontrolki świecą u mnie po przekręceniu klucza w pozycję II.
Po chwili gaśnie kontrolka auta z kluczykiem, oraz gaśnie kontrolka świec żarowych.
Reszta gaśnie po odpaleniu auta.
Nie patrzeć na kontrolkę hamulca ręcznego. Gaśnie po spuszczeniu ręcznego.
Takie kontrolki świecą u mnie po przekręceniu klucza w pozycję II.
Po chwili gaśnie kontrolka auta z kluczykiem, oraz gaśnie kontrolka świec żarowych.
Reszta gaśnie po odpaleniu auta.
Nie patrzeć na kontrolkę hamulca ręcznego. Gaśnie po spuszczeniu ręcznego.
Ostatnio zmieniony 19 mar 2013, 17:49 przez Rybka, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja mam tak po włączeniu na zapłon
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/618 ... a2e0b.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/618 ... a2e0b.html
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Musisz sprawdzić być może padła żaróweczka kontrolki.
Możliwe też że ktoś ją wyciągnął, np. do sprzedaży. Chciał ukryć jakiś błąd.
Od zawsze tak masz czy teraz tylko?
Po podpięciu kompa pewnie wskaże błąd P1690-(4) Otwarty obwód lampki ostrzegawczej MIL
Możliwe też że ktoś ją wyciągnął, np. do sprzedaży. Chciał ukryć jakiś błąd.
Od zawsze tak masz czy teraz tylko?
Po podpięciu kompa pewnie wskaże błąd P1690-(4) Otwarty obwód lampki ostrzegawczej MIL
Tak jest odkąd ją kupiłem ,ale być może że się przepaliła jakaś dioda?,bo wszystkie widoczne w liczniku żarówki wymieniałem .ROBERT17244 pisze:Musisz sprawdzić być może padła żaróweczka kontrolki.
Możliwe też że ktoś ją wyciągnął, np. do sprzedaży. Chciał ukryć jakiś błąd.
Od zawsze tak masz czy teraz tylko?
Po podpięciu kompa pewnie wskaże błąd P1690-(4) Otwarty obwód lampki ostrzegawczej MIL
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Musisz zdemontować licznik i sie dowiesz :>
Jak to zrobić to masz tu.
http://www.zafiraklub.pl/printview.php? ... 55c81b8a19
Miłego rozbierania
Jak to zrobić to masz tu.
http://www.zafiraklub.pl/printview.php? ... 55c81b8a19
Miłego rozbierania
Ok jak się tylko klimat polepszy to zabieram się za rozbieranie.ROBERT17244 pisze:Musisz zdemontować licznik i sie dowiesz :>
Jak to zrobić to masz tu.
http://www.zafiraklub.pl/printview.php? ... 55c81b8a19
Miłego rozbierania
Dzięki i pozdro.
Witam kolegów pojechałem na kompa żeby sie upewnić czy padła pierwsza sonda zgodnie z poradą. Na kompie wyszedł teraz błąd P0420 niski próg wydajności katalizatora mechanik przed wykasowaniem błędu stweirdził że może kat być przypchany więc mówił że nieraz sie to sprawdza i dwa razy Zośkę wrzucił na najwyższe obroty przez dosłownie chwilę myślałem że silnik z ramy wypadnie. Nastepnie wykasował błąd i na razie przejechałem 200km i check się jeszcze nie zapalił zobaczymy co będzie dalej.pozdrawiam.
Witam! Wczoraj zauważyłem że u mnie też się pojawiła kontrolka samochodu z kluczykiem. Już kiedyś miałem podobną sytuację, ale wtedy spadł jeden wężyk od silnika i to była przyczyna. Podłączyłem teraz kompa i żadnych błędów nie pokazuje. Moc jest i przy temperaturze 77*C kontrolka nadal świeci, wiec na świece to raczej nie pasuje. Ma ktoś jakiś pomysł?
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Przemek_1988 pisze: pojawiła kontrolka samochodu z kluczykiem
Jeśli pojawiła się kontrolka z kluczem to błąd musi być.Przemek_1988 pisze:Podłączyłem teraz kompa i żadnych błędów nie pokazuje.
Albo masz kiepski komputer albo zaglądałeś tylko w zakładkie silnik a błąd był np. w układzie chłodzenia.
Silnik potyka sie na wolnych obrotach jak i podczas jazdy oraz zapala sie i gaśnie po przegazowaniu kontrolka autko z kluczykiem.Sprawdzone zostały czujniki temp oleju oraz czujnik położenia wału korbowego.Co to może być czego dalej szukac. Auto było podpinane pod komputer i wykazało tylko błąd czujnika temperatury oleju który został wymieniony a auto dalej sie potyka i kontrolka nie gaśnie.Proszę o pomoc. Auto to Opel Zafira A 2001r 2.0 dti 101 km.
U mnie od pewnego już czasu kontrolka "samochodzik z kluczykiem" zapalała się kródko po odpaleniu auta. Następowało to mniej więcej po zgaśnięciu wszystkich innych kontrolek. Po przejechaniu ok. 300 - 500 m kontrolka gasła.
Ponieważ nie było to strasznie uciążliwe to nie przejmowałem sie tym.
Jednakże od ok. 2 tygodni kontrolka ta zaczęła się też zapalać podczas jazdy (w róznych momentach). Ponieważ nie gasła to dokonywałem szybkiego wyłączenia i ponownego włączenia zapłonu. Czasami podczas danego przejazdu już się więcej nie zapaliła, a czasmi zjawisko to następowało ponownie (czasem nawet kilka razy podczas przejazdu ok. 30 km).
Oczywiście zapaleniu kontrolki towarzyszył spadek mocy czyli przejście w tzw. tryb awaryjny.
Urządzenie diagnostyczne wykazało następujace błędy:
Układ sterowania silnika
sterownik pompy PSG16
- ilość usterek: 3,
- P0380 sterowanie czasem grzania /zwarcie do masy/,
- P0105 czujnik ciśnienia doładowania /sygnał niezrozumiały/,
- P1105 czujnik ciśnienia atmosferycznego /sygnał niezrozumiały/
Błędy został skasowane i narazie nic się nie dzieje (kontrolka się nie zapala).
Czy te błędy sugerują jakieś konkretne uszkodzenie?
[ Dodano: Pon Lip 22, 2013 07:50 ]
Radość była krótka, kontrolka znów się pojawia
Ponieważ nie było to strasznie uciążliwe to nie przejmowałem sie tym.
Jednakże od ok. 2 tygodni kontrolka ta zaczęła się też zapalać podczas jazdy (w róznych momentach). Ponieważ nie gasła to dokonywałem szybkiego wyłączenia i ponownego włączenia zapłonu. Czasami podczas danego przejazdu już się więcej nie zapaliła, a czasmi zjawisko to następowało ponownie (czasem nawet kilka razy podczas przejazdu ok. 30 km).
Oczywiście zapaleniu kontrolki towarzyszył spadek mocy czyli przejście w tzw. tryb awaryjny.
Urządzenie diagnostyczne wykazało następujace błędy:
Układ sterowania silnika
sterownik pompy PSG16
- ilość usterek: 3,
- P0380 sterowanie czasem grzania /zwarcie do masy/,
- P0105 czujnik ciśnienia doładowania /sygnał niezrozumiały/,
- P1105 czujnik ciśnienia atmosferycznego /sygnał niezrozumiały/
Błędy został skasowane i narazie nic się nie dzieje (kontrolka się nie zapala).
Czy te błędy sugerują jakieś konkretne uszkodzenie?
[ Dodano: Pon Lip 22, 2013 07:50 ]
Radość była krótka, kontrolka znów się pojawia
Witam,
ja tez mam pewien problem z ta kontrolką, wiec zapala sie co jakis czas w roznych odstepach czasu np raz na miesiac, ale gasnie po wylaczeniu zaplonu i nie zapala sie przez kolejych kilka tygodni. pojechalem do znajomego na warsztat podlaczyl komputer i pokazalo 1 blad nie pamietam numeru ale blad ten oznacza awarie/brak czujnika hamulca/tempomatu (ktorego nie mam) skasowalismy ten blad ale jak bylem u nieo znowu po zapaleniu kontrolki blad pojawil sie ponownie.
Przymierzam sie do wymiany tego czujnika i mam pytanie czy ktos juz to robil i jak najtwiej sie do niego dostac i wymienic.
Dodatkowo czasem auto dlawi sie i gasnie na wolnych obrotach lub tez po wrzuecniu biegu jaloweo przy hamowaniu na skrzyzowaniu obroty pozostaja podwyzszone (ok 2000) przez jakies 2 do 3 sekund po czym bardzo powoli opadaja do 800.
wiec zastanawiam sie czy czujnik hamulca moze miec cos wspolnego z powyzszymi objawami.
Kolega w ibizie mial pdobne problemy i po wymianie czujnika hamulca ( blad w komputerze) problemy zniknely.
ja tez mam pewien problem z ta kontrolką, wiec zapala sie co jakis czas w roznych odstepach czasu np raz na miesiac, ale gasnie po wylaczeniu zaplonu i nie zapala sie przez kolejych kilka tygodni. pojechalem do znajomego na warsztat podlaczyl komputer i pokazalo 1 blad nie pamietam numeru ale blad ten oznacza awarie/brak czujnika hamulca/tempomatu (ktorego nie mam) skasowalismy ten blad ale jak bylem u nieo znowu po zapaleniu kontrolki blad pojawil sie ponownie.
Przymierzam sie do wymiany tego czujnika i mam pytanie czy ktos juz to robil i jak najtwiej sie do niego dostac i wymienic.
Dodatkowo czasem auto dlawi sie i gasnie na wolnych obrotach lub tez po wrzuecniu biegu jaloweo przy hamowaniu na skrzyzowaniu obroty pozostaja podwyzszone (ok 2000) przez jakies 2 do 3 sekund po czym bardzo powoli opadaja do 800.
wiec zastanawiam sie czy czujnik hamulca moze miec cos wspolnego z powyzszymi objawami.
Kolega w ibizie mial pdobne problemy i po wymianie czujnika hamulca ( blad w komputerze) problemy zniknely.