Ubytek płynu chłodniczego

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#241 Post autor: ekmir »

Zastanawiam się na ile przyczyną tej niedrożności odpływu skroplin może być filtr powietrza?

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#242 Post autor: GOTI »

Często mechanicy podczas wymiany kabinówki dają nadmuch na maxa żeby wszystkie liście i inne paści wyleciały - to jest pierwsza przyczyna.
Druga to nieodpowiedni filtr, bo istnieją dwa rodzaaje ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#243 Post autor: ekmir »

Ja do swojego auta zamówiłem i zamontowałem filtr kabinowy, węglowy SAK taki jak: http://allegro.pl/filtr-kabinowy-weglow ... 19680.html

Do, której grupy tj. odpowiednich czy nieodpowiednich on się zalicza?

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#244 Post autor: GOTI »

Ten co zamówiłeś jak byk pisze, że jest do DELPHI, a są też BEHR - jaką ty masz to ciężko mi jest powiedzieć (ja dla przykładu mam BEHR). Może po VINie ktoś dojdzie ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#245 Post autor: Bodek »

GOTI pisze:Ten co zamówiłeś jak byk pisze, że jest do DELPHI, a są też BEHR - jaką ty masz to ciężko mi jest powiedzieć (ja dla przykładu mam BEHR). Może po VINie ktoś dojdzie ;)
Wydaje mi się, że powinien byc BEHR - czyli coś takiego http://e-autoparts.pl/filtr-przewietrza ... 76840.html

sprawdzę wieczorkiem po Twoim nr VIN.

W każdym dziale są tematy o częściach :>

Cytat z aukcji: Na naszej innej aukcji filtr kabinowy do tych samych Astr G, Zafir z klimatyzacją firmy BEHR
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#246 Post autor: ekmir »

Ja mam napewno BEHR. Ten link podesłałem tylko jako przykład takiego filtru (producenta).

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#247 Post autor: GOTI »

No to sprawa sie rozwiązała :D
Jeżeli kabinówke zamówiłeś z BEHRa to będzie wszystko w porządku ;)
Obrazek

tommy-ky

#248 Post autor: tommy-ky »

Witam wszystkich, proszę o poradę - jeżdżąc ostatnio na klimatyzacji bardzo często wchodząc w zakręt w lewo zauważyłem ze w stronę dywaników pasażera wylatują dość znaczne ilości wody...czytając forum postanowiłem zdemontować schowek i dostać się do filtra przeciwpyłkowego...był trochę mokry od spodu i brudny, trochę syfu wyjąłem rękami ale tam chyba żadnego odpływu wody nie ma, bynajmniej nie wyczułem go rękami... odkręciłem po lewej stroni od filtra obudowę (chyba nagrzewnicy) i zobaczyłem, że pod nagrzewnicą zbiera się woda i w momencie kiedy skręcam - ona po prostu wylatuje z tej obudowy i leci na dywaniki.

Pytania:
czy tam powinna być woda tylko jakiś odpływ pod nią się zasyfił i nie spływa?
czy woda ta jest przyczyną walniętych oringów "wałkowanych" na forum?

czytałem, ze przy walniętych oringach można wyczuć mokrą gąbkę pod wykładziną (wsadzając palec pod zaślepkę z numerem win w podłodze - u mnie tam jest prawie sucho - delikatnie ślisko/wilgotno.
W nagrzewnicy znajduje się płyn z układu chłodniczego - zatem jeśli jest nieszczelność na oringach - dlaczego pod nagrzewnicą jest woda?

załączam wykonane zdjęcia
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

TUTAJ masz pokazane jak prawidłowo wstawiać fotki, twoje są troszkę małe i nie da się ich powiększyć. RYBKA ;)
Ostatnio zmieniony 08 sie 2013, 23:42 przez tommy-ky, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#249 Post autor: Rybka »

tommy-ky pisze:tam chyba żadnego odpływu wody nie ma, bynajmniej nie wyczułem go rękami
zobacz TEN temat na rys nr 5 masz pokazane gdzie jest odpływ z klimatyzacji.
U ciebie pewnie będzie zawalony syfem.

tommy-ky

#250 Post autor: tommy-ky »

dzięki za szybką odpowiedź...czy chodzi Ci o tą gumową końcówkę która wpięta jest w tą metalową (jakby chromowaną) rurkę? - jeśli się mylę proszę popraw mnie...

po czym stwierdzasz że to może być usterka niesprawnego odpływu klimatyzacji?

i jak twoim zdaniem powinienem ją naprawić (tak łopatologicznie poproszę :) )
dzięki za wszystkie odpowiedzi

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#251 Post autor: Rybka »

Obrazek
Kolega Mirek miał podobne objawy jak ty, poczytaj kilka postów wyżej. U niego był zatkany odpływ.
Sa dwie możliwości albo zatkany odpływ, ewentualnie do wymiany oringi nagrzewnicy.

tommy-ky

#252 Post autor: tommy-ky »

wystarczy pomęczyć się z tymi dwiema śrubkami (i wyciągnąć ewentualny syf z otworu który powstanie po odkręceniu), czy trzeba przechodzić wszystkie punkty z tutoriala od wymiany oringów (jeśli chciałbym na samym początku tylko sprawdzić samą drożność odpływu klimatyzacji?)

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#253 Post autor: Rybka »

tommy-ky pisze:wystarczy pomęczyć się z tymi dwiema śrubkami (i wyciągnąć ewentualny syf z otworu który powstanie po odkręceniu), czy trzeba przechodzić wszystkie punkty z tutoriala od wymiany oringów (jeśli chciałbym na samym początku tylko sprawdzić samą drożność odpływu klimatyzacji?)
Tego nie wiem :D nie przerabiałem tego u siebie, ale możesz spróbować tak jak piszesz.

tommy-ky

#254 Post autor: tommy-ky »

No to dzięki Rybka za wszystkie wypowiedzi... a ja poczekam może kolega Mirek - się pojawi i powie jak on się z tym uporał...

Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#255 Post autor: ekmir »

Fotki są troszkę mało czytelne. Wygląda jednak na to, że na wszystkich zdjęciach (przynajmniej tak mi się wydaje) jest widoczne miejsce, w którym znajduje bądź powinien znajdować się filtr (ten z ostatniej fotografii).
Tutaj nie ma nagrzewnicy tylko parownik.
Nagrzewnica jest niżej - poniżej pokręteł ogrzewania i nawiewu oraz załączania obiegu wew./zew. i klimatyzacji.

W tej komorze, w której znajduje się filtr i ten parownik jest taka rynienka, która przechodzi poniżej w rurkę i to własnie nią spływa woda. Jeśli odpływ skroplin będzie zatkany to będą się one przedostawać do wnętrza pojazdu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”