Ubytek płynu chłodniczego
Moderator: Sebu$
Ja do swojego auta zamówiłem i zamontowałem filtr kabinowy, węglowy SAK taki jak: http://allegro.pl/filtr-kabinowy-weglow ... 19680.html
Do, której grupy tj. odpowiednich czy nieodpowiednich on się zalicza?
Do, której grupy tj. odpowiednich czy nieodpowiednich on się zalicza?
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Wydaje mi się, że powinien byc BEHR - czyli coś takiego http://e-autoparts.pl/filtr-przewietrza ... 76840.htmlGOTI pisze:Ten co zamówiłeś jak byk pisze, że jest do DELPHI, a są też BEHR - jaką ty masz to ciężko mi jest powiedzieć (ja dla przykładu mam BEHR). Może po VINie ktoś dojdzie
sprawdzę wieczorkiem po Twoim nr VIN.
W każdym dziale są tematy o częściach :>
Cytat z aukcji: Na naszej innej aukcji filtr kabinowy do tych samych Astr G, Zafir z klimatyzacją firmy BEHR
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
Witam wszystkich, proszę o poradę - jeżdżąc ostatnio na klimatyzacji bardzo często wchodząc w zakręt w lewo zauważyłem ze w stronę dywaników pasażera wylatują dość znaczne ilości wody...czytając forum postanowiłem zdemontować schowek i dostać się do filtra przeciwpyłkowego...był trochę mokry od spodu i brudny, trochę syfu wyjąłem rękami ale tam chyba żadnego odpływu wody nie ma, bynajmniej nie wyczułem go rękami... odkręciłem po lewej stroni od filtra obudowę (chyba nagrzewnicy) i zobaczyłem, że pod nagrzewnicą zbiera się woda i w momencie kiedy skręcam - ona po prostu wylatuje z tej obudowy i leci na dywaniki.
Pytania:
czy tam powinna być woda tylko jakiś odpływ pod nią się zasyfił i nie spływa?
czy woda ta jest przyczyną walniętych oringów "wałkowanych" na forum?
czytałem, ze przy walniętych oringach można wyczuć mokrą gąbkę pod wykładziną (wsadzając palec pod zaślepkę z numerem win w podłodze - u mnie tam jest prawie sucho - delikatnie ślisko/wilgotno.
W nagrzewnicy znajduje się płyn z układu chłodniczego - zatem jeśli jest nieszczelność na oringach - dlaczego pod nagrzewnicą jest woda?
załączam wykonane zdjęcia
TUTAJ masz pokazane jak prawidłowo wstawiać fotki, twoje są troszkę małe i nie da się ich powiększyć. RYBKA
Pytania:
czy tam powinna być woda tylko jakiś odpływ pod nią się zasyfił i nie spływa?
czy woda ta jest przyczyną walniętych oringów "wałkowanych" na forum?
czytałem, ze przy walniętych oringach można wyczuć mokrą gąbkę pod wykładziną (wsadzając palec pod zaślepkę z numerem win w podłodze - u mnie tam jest prawie sucho - delikatnie ślisko/wilgotno.
W nagrzewnicy znajduje się płyn z układu chłodniczego - zatem jeśli jest nieszczelność na oringach - dlaczego pod nagrzewnicą jest woda?
załączam wykonane zdjęcia
TUTAJ masz pokazane jak prawidłowo wstawiać fotki, twoje są troszkę małe i nie da się ich powiększyć. RYBKA
Ostatnio zmieniony 08 sie 2013, 23:42 przez tommy-ky, łącznie zmieniany 2 razy.
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
zobacz TEN temat na rys nr 5 masz pokazane gdzie jest odpływ z klimatyzacji.tommy-ky pisze:tam chyba żadnego odpływu wody nie ma, bynajmniej nie wyczułem go rękami
U ciebie pewnie będzie zawalony syfem.
dzięki za szybką odpowiedź...czy chodzi Ci o tą gumową końcówkę która wpięta jest w tą metalową (jakby chromowaną) rurkę? - jeśli się mylę proszę popraw mnie...
po czym stwierdzasz że to może być usterka niesprawnego odpływu klimatyzacji?
i jak twoim zdaniem powinienem ją naprawić (tak łopatologicznie poproszę )
dzięki za wszystkie odpowiedzi
po czym stwierdzasz że to może być usterka niesprawnego odpływu klimatyzacji?
i jak twoim zdaniem powinienem ją naprawić (tak łopatologicznie poproszę )
dzięki za wszystkie odpowiedzi
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Kolega Mirek miał podobne objawy jak ty, poczytaj kilka postów wyżej. U niego był zatkany odpływ.
Sa dwie możliwości albo zatkany odpływ, ewentualnie do wymiany oringi nagrzewnicy.
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Tego nie wiem nie przerabiałem tego u siebie, ale możesz spróbować tak jak piszesz.tommy-ky pisze:wystarczy pomęczyć się z tymi dwiema śrubkami (i wyciągnąć ewentualny syf z otworu który powstanie po odkręceniu), czy trzeba przechodzić wszystkie punkty z tutoriala od wymiany oringów (jeśli chciałbym na samym początku tylko sprawdzić samą drożność odpływu klimatyzacji?)
Fotki są troszkę mało czytelne. Wygląda jednak na to, że na wszystkich zdjęciach (przynajmniej tak mi się wydaje) jest widoczne miejsce, w którym znajduje bądź powinien znajdować się filtr (ten z ostatniej fotografii).
Tutaj nie ma nagrzewnicy tylko parownik.
Nagrzewnica jest niżej - poniżej pokręteł ogrzewania i nawiewu oraz załączania obiegu wew./zew. i klimatyzacji.
W tej komorze, w której znajduje się filtr i ten parownik jest taka rynienka, która przechodzi poniżej w rurkę i to własnie nią spływa woda. Jeśli odpływ skroplin będzie zatkany to będą się one przedostawać do wnętrza pojazdu.
Tutaj nie ma nagrzewnicy tylko parownik.
Nagrzewnica jest niżej - poniżej pokręteł ogrzewania i nawiewu oraz załączania obiegu wew./zew. i klimatyzacji.
W tej komorze, w której znajduje się filtr i ten parownik jest taka rynienka, która przechodzi poniżej w rurkę i to własnie nią spływa woda. Jeśli odpływ skroplin będzie zatkany to będą się one przedostawać do wnętrza pojazdu.