[FAQ]Jak wywalić DPFa

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
grigori86

#511 Post autor: grigori86 »

dzięki :) mam nadzieje ze będzie spokój :) :piwo:

[ Dodano: Pią Maj 24, 2013 09:06 ]
no i gitara dzięki koledze hako problem dpf'u został rozwiązany :)

dukati

#512 Post autor: dukati »

Witam
Mam kilka pytań do Tuneforce z Poznania:
1.Ile trwa kompletna operacja usunięcia dpf w zafirze z19dt?
2.Czy auto nie chodzi głośniej?
3.Czy warto usuwać sprawny egr?
4.Czy po usunęciu dpf można wypiąć wtyczkę z czujnika różnicy ciśnień i nie będzie żadnych błędów
5.Mam przycisk "sport" w swojej zafirze, czy auto będzie reagowało jak do tej pory po jego wciśnięciu?
Dziękuję i pozdrawiam

kamil83

#513 Post autor: kamil83 »

Ja wywaliłem dpf-a ponad 20 tys. km temu własnie w Turenforce. Żałuję tylko jednego, że zaraz po zakupie samochodu nie pogoniłem tego filtra. Aha, i nigdy nie miałem problemów z tym filtrem (przebieg 70 tys. km od nowości), ale wkurw... mnie sama procedura wypalania - totalne bezsensowe i nieprzemyślane rozwiązanie w porównaniu do FAP :)

Muszę Ci napisać, że samochód lepiej się zbiera, mniej pali, nie chodzi głośniej, silnik zdecydowanie lepiej pracuje...

P.S. Pamiętaj, żeby wziąć "wkład" z filtra cząstek stałych i sprzedać go we własnym zakresie w punkcie skupu złomu :)

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#514 Post autor: Bodek »

kamil83 pisze:Ja wywaliłem dpf-a ponad 20 tys. km temu własnie w Turenforce. Żałuję tylko jednego, że zaraz po zakupie samochodu nie pogoniłem tego filtra. Aha, i nigdy nie miałem problemów z tym filtrem (przebieg 70 tys. km od nowości), ale wkurw... mnie sama procedura wypalania - totalne bezsensowe i nieprzemyślane rozwiązanie w porównaniu do FAP :)

Muszę Ci napisać, że samochód lepiej się zbiera, mniej pali, nie chodzi głośniej, silnik zdecydowanie lepiej pracuje...

P.S. Pamiętaj, żeby wziąć "wkład" z filtra cząstek stałych i sprzedać go we własnym zakresie w punkcie skupu złomu :)
Czy auto kopci przy normalnej jeździe :?: lub przy gwałtownym dodaniu gazu :?:
kamil83 pisze:........
P.S. Pamiętaj, żeby wziąć "wkład" z filtra cząstek stałych i sprzedać go we własnym zakresie w punkcie skupu złomu :)
:?:
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#515 Post autor: SD72 »

kamil83 pisze: P.S. Pamiętaj, żeby wziąć "wkład" z filtra cząstek stałych i sprzedać go we własnym zakresie w punkcie skupu złomu :)
To o puszkach po piwie tez musimy pamietac :?: :>

koszalin11

#516 Post autor: koszalin11 »

A orientuje się ktoś za ile można sprzedać wkład z naszych zafirek bo niebawem chcę go usunąć? Chodzi o wagę wkładu i cenę za kilogram?

Awatar użytkownika
heko
Mieszkaniec
Posty: 201
Rejestracja: 25 wrz 2010, 21:50
Lokalizacja: Kraków
Model:

#517 Post autor: heko »

gruzu z DPF Opla mam 2 beczki 200l. i każdy skopujący, po pomiarach nie chce dać ani złotówki...część poszła po 10zł za kg...ale ten sam skupujący następnej partii już nie wziął :)
tylko katalizator ma wartość, ale tego sie nie usuwa :)

koszalin11

#518 Post autor: koszalin11 »

Witam. W związku z tym, że znalazłem elektryka u siebie na miejscu, który usunie mi programowo chwasta to mam pytanko. Czy mogę np. parę dni wcześniej usunąć go mechanicznie? Będę to robił samodzielnie, chcę naciąć filtr z góry i wywalić wkład a następnie ładnie zaspawać by od dołu nie było znaku ingerencji. Chodzi mi oto czy czujnik różnicy ciśnień ( mam jednowtykowy ) wychwyci różnicę w ciśnieniu po usunięciu chwasta i wywali błąd lub wejdzie w jakiś tryb awaryjny?

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#519 Post autor: Bodek »

koszalin11 pisze:Witam. W związku z tym, że znalazłem elektryka u siebie na miejscu, który usunie mi programowo chwasta to mam pytanko. Czy mogę np. parę dni wcześniej usunąć go mechanicznie? Będę to robił samodzielnie, chcę naciąć filtr z góry i wywalić wkład a następnie ładnie zaspawać by od dołu nie było znaku ingerencji. Chodzi mi oto czy czujnik różnicy ciśnień ( mam jednowtykowy ) wychwyci różnicę w ciśnieniu po usunięciu chwasta i wywali błąd lub wejdzie w jakiś tryb awaryjny?
OK, ale zgodnie z tematem dot. listy na wycinkę dpf-a: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=13352&start=0

koszt wycinki: fizyczny i programowy to 899zł - dla Forumowiczów

u Ciebie go już nie ma, czyli wycinka fizyczna odpada, zostaje programowanie - powołaj się na Forum i temat, który podałem wyżej - może coś z tego tysiaka zniknie ;)
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Awatar użytkownika
heko
Mieszkaniec
Posty: 201
Rejestracja: 25 wrz 2010, 21:50
Lokalizacja: Kraków
Model:

#520 Post autor: heko »

zazwyczaj nie wywala od razu, wiec możesz trochę pojeździć, w najgorszym przypadku złapie Cię dopalanie i będzie trochę symy na drodze :)

koszalin11

#521 Post autor: koszalin11 »

Bodek pisze:
koszalin11 pisze:Witam. W związku z tym, że znalazłem elektryka u siebie na miejscu, który usunie mi programowo chwasta to mam pytanko. Czy mogę np. parę dni wcześniej usunąć go mechanicznie? Będę to robił samodzielnie, chcę naciąć filtr z góry i wywalić wkład a następnie ładnie zaspawać by od dołu nie było znaku ingerencji. Chodzi mi oto czy czujnik różnicy ciśnień ( mam jednowtykowy ) wychwyci różnicę w ciśnieniu po usunięciu chwasta i wywali błąd lub wejdzie w jakiś tryb awaryjny?
OK, ale zgodnie z tematem dot. listy na wycinkę dpf-a: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=13352&start=0

koszt wycinki: fizyczny i programowy to 899zł - dla Forumowiczów

u Ciebie go już nie ma, czyli wycinka fizyczna odpada, zostaje programowanie - powołaj się na Forum i temat, który podałem wyżej - może coś z tego tysiaka zniknie ;)
Czytałem ten temat i nawet się zastanawiałem nad zapisaniem na listę ale wyjazdu do Poznania w najbliższym czasie nie mam a gonić specjalnie 250 km w jedną i 250 km w drugą stronę to mi się nie uśmiecha ( koszt 200 zł ) czyli razem się robi koło 1100 zł.
:cry: :(

TuneFORCE

#522 Post autor: TuneFORCE »

Chłopaki jak macie pytania o szczegóły to piszcie na PW lub najlepiej dzwońcie do mnie bezpośrednio. Ja ostatnimi czasy jestem mocno zapracowany, bo oprócz pracy doszły nam roboty wykończeniowe przy nowym warsztacie i hamowni więc nie zaglądam zbyt często na forum.

wesolys
Mieszkaniec
Posty: 215
Rejestracja: 09 lis 2010, 15:41
Imię: Sławek
Lokalizacja: Włocławek
Auto: Zafira Tourer
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14NET
Gender:

#523 Post autor: wesolys »

witam i pytanie swoje kieruje do kolegów którzy być może w podobny sposób usuwali chwasta [dpf] .Chciałbym fizycznie usunąć sam [chodzi o koszty] obcinając rurę od strony filtra wiercąc w samym wkładzie otwór średnicy rury tak żeby nie rozcinać puszki i następnie to pospawać . Następnie jechać do aso i wgrać soft [jeżeli się zgodzą] z zafiry bez dpf. Fachowcy za programowe usunięcie wołają 700 zł a aso za wgranie nowego softu 250 zł[jak się nie mylę] .Proszę o jakieś sugestie i czy może już ktoś próbował w ten sposób zniwelować koszty usunięcia tego wrzoda na d...e.

Snowmenn

#524 Post autor: Snowmenn »

rhaaziel pisze:Oczywiście, kolor spalin w normie, nie zostawiam za sobą kłębów czarnego dymu. Na postoju można powiedzieć że wcale nie dymi, także póki co jest dobrze i mam nadzieje, że tak zostanie. Kopcić być może zacznie więcej jak częściowo zaślepię EGR tą uszczelką Fiata bo wtedy znacznie więcej spalin trafia prosto w wydech a nie do powtórnego spalenia.
Cześć.
Tak śledzę wątek wywalenia DPF. Skusiłem się i wyprułem DPF (flaki z puchy) . Zaślepiłem cały EGR i samochód dziwnie chodzi jakby nie dostawał powietrza . Czy to może być powód że dałem zaślepkę bez dziur ? Z softu jeszcze nie wywaliłem dpf bo na razie silnik dziwnie chodzi , wydaje dziwny dźwięk (głuchy stuk) Chcę ogarnąć to jak co to rozwiercę zaślepkę .

Awatar użytkownika
opelek
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 09 gru 2013, 15:16
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: 19CDTI
Gender:

#525 Post autor: opelek »

Czy mogę liczyć na podpowiedź kto w okolicy bielska Białej wyrywa chwasty i ile to kosztuje
Jutro będzie lepiej

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”