Nierówna praca silnika 1.8 140 KM po odpaleniu LPG
Nierówna praca silnika 1.8 140 KM po odpaleniu LPG
Witam-mam oto taki mały problem z porannym odpalaniem mojej Zośki ;
auto garażowane-po nocy odpalam i zaczyna się dziwna praca silnika,zaczyna nierówno pracować,a po dodaniu gazu zaczyna się dusić i nie wchodzi na obroty,po kilku sekundach,kilkunastu zaczyna wchodzić na obroty i zaczyna równo pracować.
Następne odpalenia są już w porządku. Co o tym sądzicie???
Dzięki za pomoc.....
auto garażowane-po nocy odpalam i zaczyna się dziwna praca silnika,zaczyna nierówno pracować,a po dodaniu gazu zaczyna się dusić i nie wchodzi na obroty,po kilku sekundach,kilkunastu zaczyna wchodzić na obroty i zaczyna równo pracować.
Następne odpalenia są już w porządku. Co o tym sądzicie???
Dzięki za pomoc.....
Ostatnio zmieniony 23 paź 2013, 18:32 przez ANDRZEJ0167, łącznie zmieniany 2 razy.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
Andrzej,
Nie jesteś jedyny z takim problemem.
przeczytaj temat "dziwne szarpnięcia przy ruszaniu"
jest tam post
to narazie tyle co ustalono w tym temacie.
Też masz LPG z tego co piszesz. - może razem z martinoviczem dojdziecie do problemu.
U mnie taki problem był ale zanikł. (jeśli to rzeczywiscie opisany powyżej problem)
Ja tak jak pisałęm zawsze odłączam aku jak grzebię przy aucie - więc możliwe że taki restart i adaptację przez przypadek sam zrobiłem.
Fakt że w międzyczasie cewkę wymieniłem.
Ale martinowicz zrobił o wiele więcej i dalej ma problem.
Więc sam widzisz - zagrycha jest.
Ale jak wymyślisz co to było nie zapomnij napisać na forum - pewnie komuś się przyda... niestety.
Nie jesteś jedyny z takim problemem.
przeczytaj temat "dziwne szarpnięcia przy ruszaniu"
jest tam post
martinovicz pisze:witam,
cytuję użytkownika DarekPP, wypowiedz dotyczy silnika z18xer
http://forum.vectraklub.pl/index.php/to ... ge__st__60
"..W trakcie użytkowania moze pojawić się problem wcześniej opisany - brak mocy na zimnym silniku, jak ruszymy od razu to się dławi i skacze, po ok 20sekundach jest ok.
Rozwiązanie: Jechać do gazownika i ustawić mapy wtrysku.
U mnie przy okazji wymienili wstryskiwacze gazowe. Na zimnym silniku odpalany samochód jest na benzynie i tak mi tłumaczyli że zła mapa gazu wpływa na mapę benzyny. Można tą usterkę wyeliminować jeżdżąc przez klikaset km na benzynie ale później zły gaz ponownie przestawi wtrysk benzyny..."
to narazie tyle co ustalono w tym temacie.
Też masz LPG z tego co piszesz. - może razem z martinoviczem dojdziecie do problemu.
U mnie taki problem był ale zanikł. (jeśli to rzeczywiscie opisany powyżej problem)
Ja tak jak pisałęm zawsze odłączam aku jak grzebię przy aucie - więc możliwe że taki restart i adaptację przez przypadek sam zrobiłem.
Fakt że w międzyczasie cewkę wymieniłem.
Ale martinowicz zrobił o wiele więcej i dalej ma problem.
Więc sam widzisz - zagrycha jest.
Ale jak wymyślisz co to było nie zapomnij napisać na forum - pewnie komuś się przyda... niestety.
ANDRZEJ0167
Jak długo masz instalację ?
Od kiedy występuje problem ?
Czy silnik zachowuje się tak samo na LPG i na PB ?
Jeśli nie jesteś pewien jak pracuje silnik na PB, bo siłą rzeczy 99% jeździsz na LPG to proponowałbym zdjąć klemę z aku na noc i jeden-dwa dni pojeździć tylko na PB i zaobserwować jak auto zachowuje się na PB na ciepłym i zimnym silniku, jak wyglądają wolne obroty i jak reaguje na gwałtowne dodanie gazu na zimnym i ciepłym silniku, porównać to w dniu zaraz po zdjęciu klemy ze stanem po przejechaniu powiedzmy 80-100 km.
Podstawa to pewność że na PB silnik pracuje prawidłowo.
Jak długo masz instalację ?
Od kiedy występuje problem ?
Czy silnik zachowuje się tak samo na LPG i na PB ?
Jeśli nie jesteś pewien jak pracuje silnik na PB, bo siłą rzeczy 99% jeździsz na LPG to proponowałbym zdjąć klemę z aku na noc i jeden-dwa dni pojeździć tylko na PB i zaobserwować jak auto zachowuje się na PB na ciepłym i zimnym silniku, jak wyglądają wolne obroty i jak reaguje na gwałtowne dodanie gazu na zimnym i ciepłym silniku, porównać to w dniu zaraz po zdjęciu klemy ze stanem po przejechaniu powiedzmy 80-100 km.
Podstawa to pewność że na PB silnik pracuje prawidłowo.
witam.
może najpierw odpowiedź na te pierwsze pytania.
gaz w aucie mam prawie rok...
kilometrów zrobiłem na gazie ok 12 tyś...
problem pojawił się niedawno...
Jak wiadomo "gaziarze mają zazwyczaj resztkę benzyny w baku" dolałem 10 świeżej benzyny...iiiii problem jakby znikną -auto po nocy pracowało na wolnych obrotach równo i spokojnie-po minucie można było jechać bez problemów........ale po kilku dniach( 3) problem powrócił i dalej ma się dobrze.....
....co do mapy gazu to raczej- nie ma nic do mapy benzyny.To do mapy benzyny ustawiany jest gaz.
Spróbuje zresetować ,tak jak radzi kolega,ma rację ,że podstawa to ustawienie benzyny innej opcji nie ma....
dam znać co dalej.
może najpierw odpowiedź na te pierwsze pytania.
gaz w aucie mam prawie rok...
kilometrów zrobiłem na gazie ok 12 tyś...
problem pojawił się niedawno...
Jak wiadomo "gaziarze mają zazwyczaj resztkę benzyny w baku" dolałem 10 świeżej benzyny...iiiii problem jakby znikną -auto po nocy pracowało na wolnych obrotach równo i spokojnie-po minucie można było jechać bez problemów........ale po kilku dniach( 3) problem powrócił i dalej ma się dobrze.....
....co do mapy gazu to raczej- nie ma nic do mapy benzyny.To do mapy benzyny ustawiany jest gaz.
Spróbuje zresetować ,tak jak radzi kolega,ma rację ,że podstawa to ustawienie benzyny innej opcji nie ma....
dam znać co dalej.
Chcesz sprawdzic czy masz dobrze wyregulowany gaz sprawdz w bc spalanie na postoju i podczas jazdy na benzynie i przełącz na gaz,wskazanie nie ma prawa sie zmienic jesli wzrosnie masz za ubogo jesli spadnie za bogato.Mapa gazu do benzyny ma sie bardzo duzo gdyz komp nie wie na jakim paliwie jedziesz,w zaleznosci od skladu mieszanki skroci lub wydłozy czas wtrysku,przyuczy sie z czasem do tych wartosci i kicha rano murowana do czasu az sie nagrzeje i zacznie pracowac sonda ktora skoryguje wartosci.pozdr.
- basti_seba
- Mieszkaniec
- Posty: 426
- Rejestracja: 10 paź 2013, 18:11
- Imię: Seb
- Lokalizacja: SRB
- Auto: ZC 1.4T Enjoy
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B14NEL
- Gender:
LPG na wpływ na mapę benzyny. "Mapa" LPG to nic innego jak mapa benzyny z dodanymi korektami uwzględniającymi inne niż benzynowe parametry wtrysków LPG, inną kaloryczność LPG, temperaturę LPG i całą resztę.ANDRZEJ0167 pisze:....co do mapy gazu to raczej- nie ma nic do mapy benzyny.To do mapy benzyny ustawiany jest gaz.
Jazda na nieoptymalnie ustawionej instalacji LPG powoduje wprowadzanie korekt przez komputer benzynowy, takich korekt aby skład mieszanki był odpowiedni, tylko, że dla lpg. W momencie uruchomienia auta na benzynie, korekty wprowadzone dla lpg powodują, że auto nie pracuje na benzynie poprawnie. LPG do poprawy.
Tylko jak będziesz jechał na regulację to nie jedź na gazie bo Ci gaziarz powie że nic niepoprawnego nie widzi a Ty będziesz bujał się z problemem w nieskończoność.
Podjedź do niego na PB tak byś miał poprawnie nadpisane korekty po jeździe na PB, będziesz miał pewność że na PB pracuje jak należy i zażądaj by tak samo chodził na LPG
Pytałem od kiedy masz instalację i problem bo u mnie podobny problem z właściwą regulacją gazu był niemal przez cały pierwszy rok od montażu LPG. Regulacji było kilka, jeśli dobrze pamiętam to 5, każda wprowadzała drobną poprawę. Ostateczne problem był rozwiązany po ostatniej regulacji jak też moja wiedza była trochę większa po rozmowie z konsultantem technicznym producenta instalacji . Zrobiłem wyżej opisane, pojechałem na regulację i odpukać, po niej nakulałem już prawie 1000 km i obecnie mam zdecydowanie najlepiej zestrojony sterownik ....
Tak jak mówią przedmówcy mapy gazu mają zasadniczy w pływ na PB, bo korekty z lambdy są zapisywane w kompie od Pb i potem dopiero "kopiowane do LPG" dlatego właśnie dzieje się co ma miejsce kiedy LPG jest źle ustawione.
Podjedź do niego na PB tak byś miał poprawnie nadpisane korekty po jeździe na PB, będziesz miał pewność że na PB pracuje jak należy i zażądaj by tak samo chodził na LPG
Pytałem od kiedy masz instalację i problem bo u mnie podobny problem z właściwą regulacją gazu był niemal przez cały pierwszy rok od montażu LPG. Regulacji było kilka, jeśli dobrze pamiętam to 5, każda wprowadzała drobną poprawę. Ostateczne problem był rozwiązany po ostatniej regulacji jak też moja wiedza była trochę większa po rozmowie z konsultantem technicznym producenta instalacji . Zrobiłem wyżej opisane, pojechałem na regulację i odpukać, po niej nakulałem już prawie 1000 km i obecnie mam zdecydowanie najlepiej zestrojony sterownik ....
Tak jak mówią przedmówcy mapy gazu mają zasadniczy w pływ na PB, bo korekty z lambdy są zapisywane w kompie od Pb i potem dopiero "kopiowane do LPG" dlatego właśnie dzieje się co ma miejsce kiedy LPG jest źle ustawione.
witam.
jak obiecałem-(trochę to trwało-ale życie...).- opisuję co w moim temacie się wyjaśniło (Nierówna praca silnika 1.8 140 KM po odpaleniu LPG) otóż pojechałem w końcu na regulację gazu-wymiana filtrów.a przy okazji sterownika -bo okazało się ,że coś świruje.
Po zrobieniu nowej mapy ,regulacji ,wymianie filtrów gazu,rano odpaliłem i .... i problemu nie ma-równo pracuje ,nie dusi się,wchodzi na obroty tak jak trzeba
Tylko ,że to pierwsze odpalenie po regulacji-jak coś będzię nie tak to dam znać:)
Wszystkim którzy mi pomogli dziękuje-może komuś coś z tej historii się przyda -pozdrawiam:)
jak obiecałem-(trochę to trwało-ale życie...).- opisuję co w moim temacie się wyjaśniło (Nierówna praca silnika 1.8 140 KM po odpaleniu LPG) otóż pojechałem w końcu na regulację gazu-wymiana filtrów.a przy okazji sterownika -bo okazało się ,że coś świruje.
Po zrobieniu nowej mapy ,regulacji ,wymianie filtrów gazu,rano odpaliłem i .... i problemu nie ma-równo pracuje ,nie dusi się,wchodzi na obroty tak jak trzeba
Tylko ,że to pierwsze odpalenie po regulacji-jak coś będzię nie tak to dam znać:)
Wszystkim którzy mi pomogli dziękuje-może komuś coś z tej historii się przyda -pozdrawiam:)