Nierówna praca silnika 1.8 140 KM po odpaleniu LPG

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
ANDRZEJ0167

Nierówna praca silnika 1.8 140 KM po odpaleniu LPG

#1 Post autor: ANDRZEJ0167 »

Witam-mam oto taki mały problem z porannym odpalaniem mojej Zośki ;
auto garażowane-po nocy odpalam i zaczyna się dziwna praca silnika,zaczyna nierówno pracować,a po dodaniu gazu zaczyna się dusić i nie wchodzi na obroty,po kilku sekundach,kilkunastu zaczyna wchodzić na obroty i zaczyna równo pracować.
Następne odpalenia są już w porządku. Co o tym sądzicie???
Dzięki za pomoc.....
Ostatnio zmieniony 23 paź 2013, 18:32 przez ANDRZEJ0167, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: Bodek »

Błędy sprawdzałeś - jakieś są :?:

Jak odczytać błędy
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

ANDRZEJ0167

#3 Post autor: ANDRZEJ0167 »

witam. właśnie oto chodzi ,że błędów brak-pomimo dziwnej pracy silnika.(wygląda to tak jakby jeden cylinder nie pracował,ale gdy padła cewka to inaczej to wyglądało)
Miesiąc temu wymieniałem cewkę i świece.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#4 Post autor: Harry200 »

Spróbuj zakręcić na wieczór butle z gazem, rano nie odkręcając butli odpal na benzynie i zobacz czy problemy ustąpiły..

ANDRZEJ0167

#5 Post autor: ANDRZEJ0167 »

Witam.
co sugerujesz-proponując takie rozwiązanie???

pacraf

#6 Post autor: pacraf »

Andrzej,

Nie jesteś jedyny z takim problemem.
przeczytaj temat "dziwne szarpnięcia przy ruszaniu"

jest tam post
martinovicz pisze:witam,
cytuję użytkownika DarekPP, wypowiedz dotyczy silnika z18xer

http://forum.vectraklub.pl/index.php/to ... ge__st__60

"..W trakcie użytkowania moze pojawić się problem wcześniej opisany - brak mocy na zimnym silniku, jak ruszymy od razu to się dławi i skacze, po ok 20sekundach jest ok.
Rozwiązanie: Jechać do gazownika i ustawić mapy wtrysku.

U mnie przy okazji wymienili wstryskiwacze gazowe. Na zimnym silniku odpalany samochód jest na benzynie i tak mi tłumaczyli że zła mapa gazu wpływa na mapę benzyny. Można tą usterkę wyeliminować jeżdżąc przez klikaset km na benzynie ale później zły gaz ponownie przestawi wtrysk benzyny..."

to narazie tyle co ustalono w tym temacie.

Też masz LPG z tego co piszesz. - może razem z martinoviczem dojdziecie do problemu.

U mnie taki problem był ale zanikł. (jeśli to rzeczywiscie opisany powyżej problem)
Ja tak jak pisałęm zawsze odłączam aku jak grzebię przy aucie - więc możliwe że taki restart i adaptację przez przypadek sam zrobiłem.

Fakt że w międzyczasie cewkę wymieniłem.

Ale martinowicz zrobił o wiele więcej i dalej ma problem.

Więc sam widzisz - zagrycha jest.

Ale jak wymyślisz co to było nie zapomnij napisać na forum - pewnie komuś się przyda... niestety.

ANDRZEJ0167

#7 Post autor: ANDRZEJ0167 »

witam wszystkich związanych z moim tematem i nie tylko.
zrobiłem jak kolega Harry 200 proponował (zakręcenie butli na noc) niestety problem nie ustąpił :(
W przyszłym tygodniu jestem umówiony z gazownikiem.Zrobimy nową mapę i dam znać co dalej. Gdyby ktoś miał jeszcze jakieś porady to z góry dziękuje.

sdolas

#8 Post autor: sdolas »

ANDRZEJ0167

Jak długo masz instalację ?
Od kiedy występuje problem ?
Czy silnik zachowuje się tak samo na LPG i na PB ?

Jeśli nie jesteś pewien jak pracuje silnik na PB, bo siłą rzeczy 99% jeździsz na LPG to proponowałbym zdjąć klemę z aku na noc i jeden-dwa dni pojeździć tylko na PB i zaobserwować jak auto zachowuje się na PB na ciepłym i zimnym silniku, jak wyglądają wolne obroty i jak reaguje na gwałtowne dodanie gazu na zimnym i ciepłym silniku, porównać to w dniu zaraz po zdjęciu klemy ze stanem po przejechaniu powiedzmy 80-100 km.
Podstawa to pewność że na PB silnik pracuje prawidłowo.

ANDRZEJ0167

#9 Post autor: ANDRZEJ0167 »

witam.
może najpierw odpowiedź na te pierwsze pytania.
gaz w aucie mam prawie rok...
kilometrów zrobiłem na gazie ok 12 tyś...
problem pojawił się niedawno...
Jak wiadomo "gaziarze mają zazwyczaj resztkę benzyny w baku" dolałem 10 świeżej benzyny...iiiii problem jakby znikną -auto po nocy pracowało na wolnych obrotach równo i spokojnie-po minucie można było jechać bez problemów........ale po kilku dniach( 3) problem powrócił i dalej ma się dobrze.....:)
....co do mapy gazu to raczej- nie ma nic do mapy benzyny.To do mapy benzyny ustawiany jest gaz.
Spróbuje zresetować ,tak jak radzi kolega,ma rację ,że podstawa to ustawienie benzyny innej opcji nie ma....
dam znać co dalej.

darek_s
Mieszkaniec
Posty: 238
Rejestracja: 20 gru 2009, 09:05
Lokalizacja: Mońki
Model:

#10 Post autor: darek_s »

Chcesz sprawdzic czy masz dobrze wyregulowany gaz sprawdz w bc spalanie na postoju i podczas jazdy na benzynie i przełącz na gaz,wskazanie nie ma prawa sie zmienic jesli wzrosnie masz za ubogo jesli spadnie za bogato.Mapa gazu do benzyny ma sie bardzo duzo gdyz komp nie wie na jakim paliwie jedziesz,w zaleznosci od skladu mieszanki skroci lub wydłozy czas wtrysku,przyuczy sie z czasem do tych wartosci i kicha rano murowana do czasu az sie nagrzeje i zacznie pracowac sonda ktora skoryguje wartosci.pozdr.

Awatar użytkownika
basti_seba
Mieszkaniec
Posty: 426
Rejestracja: 10 paź 2013, 18:11
Imię: Seb
Lokalizacja: SRB
Auto: ZC 1.4T Enjoy
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B14NEL
Gender:

#11 Post autor: basti_seba »

ANDRZEJ0167 pisze:....co do mapy gazu to raczej- nie ma nic do mapy benzyny.To do mapy benzyny ustawiany jest gaz.
LPG na wpływ na mapę benzyny. "Mapa" LPG to nic innego jak mapa benzyny z dodanymi korektami uwzględniającymi inne niż benzynowe parametry wtrysków LPG, inną kaloryczność LPG, temperaturę LPG i całą resztę.
Jazda na nieoptymalnie ustawionej instalacji LPG powoduje wprowadzanie korekt przez komputer benzynowy, takich korekt aby skład mieszanki był odpowiedni, tylko, że dla lpg. W momencie uruchomienia auta na benzynie, korekty wprowadzone dla lpg powodują, że auto nie pracuje na benzynie poprawnie. LPG do poprawy.

ANDRZEJ0167

#12 Post autor: ANDRZEJ0167 »

.....dzięki-dzięki ....wizyta u gazownika pewna na 100%
o wynikach dam znać ...

sdolas

#13 Post autor: sdolas »

Tylko jak będziesz jechał na regulację to nie jedź na gazie bo Ci gaziarz powie że nic niepoprawnego nie widzi a Ty będziesz bujał się z problemem w nieskończoność.
Podjedź do niego na PB tak byś miał poprawnie nadpisane korekty po jeździe na PB, będziesz miał pewność że na PB pracuje jak należy i zażądaj by tak samo chodził na LPG :)

Pytałem od kiedy masz instalację i problem bo u mnie podobny problem z właściwą regulacją gazu był niemal przez cały pierwszy rok od montażu LPG. Regulacji było kilka, jeśli dobrze pamiętam to 5, każda wprowadzała drobną poprawę. Ostateczne problem był rozwiązany po ostatniej regulacji jak też moja wiedza była trochę większa po rozmowie z konsultantem technicznym producenta instalacji ;) . Zrobiłem wyżej opisane, pojechałem na regulację i odpukać, po niej nakulałem już prawie 1000 km i obecnie mam zdecydowanie najlepiej zestrojony sterownik ....

Tak jak mówią przedmówcy mapy gazu mają zasadniczy w pływ na PB, bo korekty z lambdy są zapisywane w kompie od Pb i potem dopiero "kopiowane do LPG" dlatego właśnie dzieje się co ma miejsce kiedy LPG jest źle ustawione.

ANDRZEJ0167

#14 Post autor: ANDRZEJ0167 »

witam.
jak obiecałem-(trochę to trwało-ale życie...).- opisuję co w moim temacie się wyjaśniło (Nierówna praca silnika 1.8 140 KM po odpaleniu LPG) otóż pojechałem w końcu na regulację gazu-wymiana filtrów.a przy okazji sterownika -bo okazało się ,że coś świruje.
Po zrobieniu nowej mapy ,regulacji ,wymianie filtrów gazu,rano odpaliłem i .... i problemu nie ma-równo pracuje ,nie dusi się,wchodzi na obroty tak jak trzeba :)
Tylko ,że to pierwsze odpalenie po regulacji-jak coś będzię nie tak to dam znać:)
Wszystkim którzy mi pomogli dziękuje-może komuś coś z tej historii się przyda -pozdrawiam:)

sdolas

#15 Post autor: sdolas »

Zrobisz kilkaset km i wszystko będzie jasne.
Będzie odpalał i pracował normalnie, znaczy że dobrze ustawiony, jak nie to do poprawki :)
A gazownicy tego nie lubią :lol:
Trzymam kciuki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”