Wskazania temperatury w TestMode
U mnie po przejechaniu np 20km kiedy silnik ma już temp pracy przy prędkości ok 120-130 km/h w TM temp jest ok 75-77*C przy 3/4 zasłoniętej chłodnicy.Kiedy zwolnię np do ok 90km/h temp leci szybko w dół do o70-72*C.80*C silnik nie osiąga nigdy.Porównując wskazania ,o których pisze Kicaj podejrzewam,że termostat padł.Już nie wiem co robić.Jak jest u Ciebie Robert?Mógłbyś w czasie jazdy zerknąć?
Marki, Niema sprawy, przyjrzę się dokładniej.
Z moich dotychczasowych, obserwacji wynika ze jest podobnie jak u Ciebie, tez tak mam że jak zwolnię to temperatura potrafi spaść o kilka stopni poniżej. Przyrost temperatury silnika ZB zależy od obciążenia silnika, tzn w jakim terenie się poruszasz, jadąc pod górkę widać szybki przyrost temperatury.
Ja wczoraj, przysłoniłem w 3/4 górny grill ( dolny tez osłonięty) i jakoś nie odczułem, szybszego nagrzewania, dzisiaj cały górny osłonięty i efekty podobne.
Trudno nam się będzie dokładnie porównać, bo na innych trasach jeździmy i przy różnych temperaturach zewnętrznych. Mnie się wydaje jednak ze to nasza zima .
Z moich dotychczasowych, obserwacji wynika ze jest podobnie jak u Ciebie, tez tak mam że jak zwolnię to temperatura potrafi spaść o kilka stopni poniżej. Przyrost temperatury silnika ZB zależy od obciążenia silnika, tzn w jakim terenie się poruszasz, jadąc pod górkę widać szybki przyrost temperatury.
Ja wczoraj, przysłoniłem w 3/4 górny grill ( dolny tez osłonięty) i jakoś nie odczułem, szybszego nagrzewania, dzisiaj cały górny osłonięty i efekty podobne.
Trudno nam się będzie dokładnie porównać, bo na innych trasach jeździmy i przy różnych temperaturach zewnętrznych. Mnie się wydaje jednak ze to nasza zima .
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2370
- Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
- Imię: Grisza
- Lokalizacja: KR/WF
- Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
- Model: ZBZAAF
- Oznaczenie silnika: Z22yh20LET
http://moto.allegro.pl/listing/search.p ... cription=1
dokłądnie przepatrzeć lub podpytać sprzedawców Myśle że można to spróbować podmienić z tym co było w ZA czyli do Twojego z18xer założyć taki z ZA z18xe ,ale głowy nie daję
dokłądnie przepatrzeć lub podpytać sprzedawców Myśle że można to spróbować podmienić z tym co było w ZA czyli do Twojego z18xer założyć taki z ZA z18xe ,ale głowy nie daję
termostat do cdti 19dth kosztuje 195 pln z przesylką (na allegro - spróbuje jeszcze znaleźć link)
w aso termostat około 255pln
wymiana w aso kosztuje około 200pln
sprawę z temperaturą 70-75 przerabialem przez parę tygodni
ASO wymieniło termostat i teraz jest 84stopnie
w aso termostat około 255pln
wymiana w aso kosztuje około 200pln
sprawę z temperaturą 70-75 przerabialem przez parę tygodni
ASO wymieniło termostat i teraz jest 84stopnie
Ostatnio zmieniony 25 sty 2010, 17:58 przez rafalle, łącznie zmieniany 1 raz.
ja kupiłem termostat stąd http://www.allegro.pl/show_item.php?item=869071235
TERMOSTAT WAHLER OPEL 1,9CDTI ALFA 1,9JTDM 1,9TiD
o cholera - nie spojrzałem, że ty nie masz disla
TERMOSTAT WAHLER OPEL 1,9CDTI ALFA 1,9JTDM 1,9TiD
o cholera - nie spojrzałem, że ty nie masz disla
Do diesla może i dobry. U mnie jest potrzebny z temperaturą otwierania 92 stopnie. Benzyna a diesel to róznica. Ale dzieki za zainteresowanie i pomoc.
Po konsultacjsch zamówiłem wkład
http://www.allegro.pl/item890615600_ter ... afira.html
Jak bedzie ok dam znać
Po konsultacjsch zamówiłem wkład
http://www.allegro.pl/item890615600_ter ... afira.html
Jak bedzie ok dam znać
Ostatnio zmieniony 06 sty 2016, 22:28 przez nynek1976, łącznie zmieniany 1 raz.
Marki,
Dzisiaj jadąc do pracy nawet troszkę dynamicznie (ok. 15 km, tempr. na zewnątrz - 27*C, ZB kilka minut nagrzewała się na wolnych obrotach), następował szybki wzrost temperatury która osiągnęła wartość 76*C, po czym zwolniłem i jechałem kilka km z prędkością ok. 60 km jak dojeżdżałem do pracy miałem tempr. 69*C. Zatem aby do wiosny .
Dzisiaj jadąc do pracy nawet troszkę dynamicznie (ok. 15 km, tempr. na zewnątrz - 27*C, ZB kilka minut nagrzewała się na wolnych obrotach), następował szybki wzrost temperatury która osiągnęła wartość 76*C, po czym zwolniłem i jechałem kilka km z prędkością ok. 60 km jak dojeżdżałem do pracy miałem tempr. 69*C. Zatem aby do wiosny .
Marki, dzis sie przygladnalem rano temp...
na polu -15 jazda spokojna, acz na obrotach powyzej 2000
po 15-20km mialem 60 stopni...
ale cieplo juz po paru kilometrach
wiec wez na wstrzymanie z tym termostatem...
wracajac, na polu bylo -5 a auto w miare szybko osiagnelo 70 stopni...
na polu -15 jazda spokojna, acz na obrotach powyzej 2000
po 15-20km mialem 60 stopni...
ale cieplo juz po paru kilometrach
wiec wez na wstrzymanie z tym termostatem...
wracajac, na polu bylo -5 a auto w miare szybko osiagnelo 70 stopni...
Ostatnio zmieniony 26 sty 2010, 17:54 przez kicaj, łącznie zmieniany 1 raz.