[A] [B] [C] Akumulator - kompendium wiedzy - jaki, jak dbać itp.
Moderator: Mariusz
Witam
Wczoraj Zośka odmówiła posłuszeństwa.
Jechałem z klimą nagle umilkły wentylatory, następnie zapaliła się kontrolka akumulatora, i kontrolki abs zaczęły migać jak choinka, następnie padło wspomaganie kierownicy.
Powtórnie Zosia już nia odpaliła sama - na pożyczonym prądzie odpaliła , ale nadal braki w prądzie.
Wróciłem do domu i naładowałem akumulator z prostownika. Poczytałem też forum i sprawdziłem w testmode napięcia.
Więc na naładowanym akumulatorze napięcie około 12,3 -12,4,
przy odpalaniu napięcie 9,8 -9,9 i szybko łapie,
ale przy pracy silnika napięcie na akumulatorze około 11,2 V
Wydaje mi się że problem jest z alternatorem/stabilizatorem napięcia, ale proszę o pomoc w interpretacji wyników.
Wczoraj Zośka odmówiła posłuszeństwa.
Jechałem z klimą nagle umilkły wentylatory, następnie zapaliła się kontrolka akumulatora, i kontrolki abs zaczęły migać jak choinka, następnie padło wspomaganie kierownicy.
Powtórnie Zosia już nia odpaliła sama - na pożyczonym prądzie odpaliła , ale nadal braki w prądzie.
Wróciłem do domu i naładowałem akumulator z prostownika. Poczytałem też forum i sprawdziłem w testmode napięcia.
Więc na naładowanym akumulatorze napięcie około 12,3 -12,4,
przy odpalaniu napięcie 9,8 -9,9 i szybko łapie,
ale przy pracy silnika napięcie na akumulatorze około 11,2 V
Wydaje mi się że problem jest z alternatorem/stabilizatorem napięcia, ale proszę o pomoc w interpretacji wyników.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Zrób szybko alternator bo rozwalisz akumulatorpio_sk pisze:Witam
Wczoraj Zośka odmówiła posłuszeństwa.
Jechałem z klimą nagle umilkły wentylatory, następnie zapaliła się kontrolka akumulatora, i kontrolki abs zaczęły migać jak choinka, następnie padło wspomaganie kierownicy.
Powtórnie Zosia już nia odpaliła sama - na pożyczonym prądzie odpaliła , ale nadal braki w prądzie.
Wróciłem do domu i naładowałem akumulator z prostownika. Poczytałem też forum i sprawdziłem w testmode napięcia.
Więc na naładowanym akumulatorze napięcie około 12,3 -12,4,
przy odpalaniu napięcie 9,8 -9,9 i szybko łapie,
ale przy pracy silnika napięcie na akumulatorze około 11,2 V
Wydaje mi się że problem jest z alternatorem/stabilizatorem napięcia, ale proszę o pomoc w interpretacji wyników.
nawet się rymuje
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
MIałem to samo. Usterka to regulator napięcia.pio_sk pisze:Witam
Wczoraj Zośka odmówiła posłuszeństwa.
Jechałem z klimą nagle umilkły wentylatory, następnie zapaliła się kontrolka akumulatora, i kontrolki abs zaczęły migać jak choinka, następnie padło wspomaganie kierownicy.
Powtórnie Zosia już nia odpaliła sama - na pożyczonym prądzie odpaliła , ale nadal braki w prądzie.
Wróciłem do domu i naładowałem akumulator z prostownika. Poczytałem też forum i sprawdziłem w testmode napięcia.
Więc na naładowanym akumulatorze napięcie około 12,3 -12,4,
przy odpalaniu napięcie 9,8 -9,9 i szybko łapie,
ale przy pracy silnika napięcie na akumulatorze około 11,2 V
Wydaje mi się że problem jest z alternatorem/stabilizatorem napięcia, ale proszę o pomoc w interpretacji wyników.
No i doświadczenie: przejechałem na aku bez ładowania 150km w 2h ale ze wszystkim wyłłączonym co pożera prąd.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 750
- Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
- Imię: Mar
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Ja mam dylemat czy kupić Varta Blue Dynamic 12V 60AH VARTA prawy + 560 409 054 czy Centra Futura 12V 60Ah 600A (CA602) (P+) ?
Zamontowaną mam Varte 55Ah, ale powoli kończy się jej żywot (po 8 dniach stania auto nie odpaliło,musiałem doładować akumulator prostownikiem. Fakt, że alarm z czujnikami trochę zużywa akumulatora)...
Zamontowaną mam Varte 55Ah, ale powoli kończy się jej żywot (po 8 dniach stania auto nie odpaliło,musiałem doładować akumulator prostownikiem. Fakt, że alarm z czujnikami trochę zużywa akumulatora)...
ten zwykły exide classic jest lepszy od tego akumulatora z którym twój samochód wyjechał z fabryki, u mnie działa dwa lata, codziennie krótkie odcinki do pracy po 10km, a ostatnio nawet po 5km, sprzedałem kilka takich wśród rodziny i znajomych i nikt nie narzekaHmm w specyfikacji Exide Classic jest napisane, że do aut ze standardowym wyposażeniem, a u mnie dodatkowo jest alarm z czujnikami, podgrzewane fotele, lusterka itp? Wytrzyma taki zwykły akumulator?
- kamil12luty
- Mieszkaniec
- Posty: 235
- Rejestracja: 31 mar 2012, 20:24
- Lokalizacja: Częstochowa
- Model:
w lato zostawiłem auto na dwa tygodnie z włączonym alarmem. Poprostu zgasiłem auto i pstryk pilotem. Akumulatora nie dotykałem od 2 lat. Jeżdze tylko po miesie i....auto odpaliło normalnie.jendrek.gd pisze:Witam, mam pytanie ile trzyma Wam nowy akumulator w aucie pozostawionym w garażu bez włączonego alarmu. Moje obserwacje są takie, że po tygodniu stania czuć że już o wiele słabiej kręci rozrusznik, akumulator z maja 2013
Wszystko zależy jak trafisz na aku
- pivovar
- Bywalec
- Posty: 109
- Rejestracja: 14 kwie 2010, 18:57
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Legnica
- Auto: Zafira B 1,9 Cosmo Panorama Aut
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
czy akumulatory Eurobat są komuś znane ?
Tutaj link do tych akumulatorów
- jeżeli taki 75Ah 700A to mocowo da radę, ale jak jakość ?
Podobno niemieckie - czy w rozsądnej cenie warto ?
Czy lepiej dołożyć 100 i kupić coś markowego ?
akumulator MAGNA padł po 3 latach i szuka zastępcy
Tutaj link do tych akumulatorów
- jeżeli taki 75Ah 700A to mocowo da radę, ale jak jakość ?
Podobno niemieckie - czy w rozsądnej cenie warto ?
Czy lepiej dołożyć 100 i kupić coś markowego ?
akumulator MAGNA padł po 3 latach i szuka zastępcy
zadowolony kierowca Zafirowca ;-)
-
- Przeglądacz
- Posty: 75
- Rejestracja: 23 sty 2011, 18:23
- Imię: Leszek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Właśnie zapoznaję się z tematem akumulatora, gdyż pewnie będę musiał go wkrótce wymienić. Mam obecnie orginalny GM 70Ah, 800 CCA CN, 400 CCA DIN. I dziwi mnie tak duży prąd rozruchu wg normy CN w porównaniu do DIN. Zmojej analizy ofert wynika że żaden akumulator sprzedawany przez markowych producentów nie oferuje akumulatorów 70Ah o prądzie CCA aż 800A. W/g tabeli przeliczeniowej 400 DIN to ok. 650 EN
Czy to chwyt marketingowy, czy te 70-tki są takie wydajne?
TABLICA PRZELICZENIOWA NORM ZDOLNOŚCI
ROZRUCHOWEJ AKUMULATORÓW w Amperach
IEC.. DIN.. EN.... SAE
65... 60... 100... 100
95... 85... 140... 150
110. 95... 160... 175
130. 110. 180... 200
160. 140. 240... 250
195. 170. 280... 300
225. 200. 330... 350
260. 225. 360... 400
290. 255. 420... 450
325. 280. 480... 500
355. 310. 510... 550
390. 335. 540... 600
420. 365. 600... 650
450. 395. 640... 700
485. 420. 680... 750
515. 450. 760... 800
Czy to chwyt marketingowy, czy te 70-tki są takie wydajne?
TABLICA PRZELICZENIOWA NORM ZDOLNOŚCI
ROZRUCHOWEJ AKUMULATORÓW w Amperach
IEC.. DIN.. EN.... SAE
65... 60... 100... 100
95... 85... 140... 150
110. 95... 160... 175
130. 110. 180... 200
160. 140. 240... 250
195. 170. 280... 300
225. 200. 330... 350
260. 225. 360... 400
290. 255. 420... 450
325. 280. 480... 500
355. 310. 510... 550
390. 335. 540... 600
420. 365. 600... 650
450. 395. 640... 700
485. 420. 680... 750
515. 450. 760... 800
Pozdrawiam-
LGUM z Lublina
LGUM z Lublina