świeci kontrolka kontroli trakcji
Moderator: Sebu$
Witam serdecznie ,znalazlem na forum pana podpowiedz na temat TC otoz mam duzy problem z TC w mojej Omedze,moji mechanicy nie moga dojsc do tego co jest nie tak z nia.A mianowicie po odpaleniu i przejechaniu paru a czasem parunastu kilometrow zapala sie TC i zaczyna mi przygasac silnik a ze mam do tego automata to wiadomo wariuja biegi,teraz tak, komp pokazuje blad C0241 czyli redukcja momentu obrotowego sygnal nieznany ten blad jest zapisany w zakladce ABS/TC,czujniki kol pokazuja takie same predkosci ,ladowanie niby ok sterownik ABS byl w regeneracji przed wakacjami wiec raczej ok,raz mechanik tylko niby znalaz cos czyli przeczyscil czujniki z tylu bo byly zawalone no i wtedy zapalila sie TC dopiero po 250 km,niestety wedlug kompa sa ok nigdzie nie przetarte przewody.Pamietam tylko kiedys kiedy wjechalem w za***ista dziure lewym kolem przednim i wtedy zapalilo sie TC i skrzynia awarie zlapala ale po zgaszeniu silnika i odpaleniu bylo ok.Moze ma pan jakis pomysl co mozna jeszcze sprawdzic,bym byl bardzo wdzieczny.pozdrawiam
Witam. Mam taki przypadek z zafirą. Zapaliła się kontrola trakcji (kontrolka trójkąt z poślizgiem) i nie gaśnie. Na jednym urządzeniu odczyt błędów pokazał uszkodzenie czujnika ABS w lewym tylnym kole. Poradzono mi żebym sprawdził styki. Jak odłączyłem przewód to zapaliła się również kontrolka ABS a jak podłączyłem przewód przy kole to kontrolka ABS zgasła a kontrolka od trakcji pali się dalej. Byłem u innego mechanika, który zczytywał błędy jeśli dobrze pamiętam to urządzeniem OP COM. Z odczytu wyszło, że to awaria w układzie redukcji mocy. Powiedział, że to może być uszkodzenie w pompie ABS bo w niej są też jakieś elementy związane z kontrolą trakcji. Czy miał może ktoś z Was podobny problem?? Czy można to naprawić bez wymiany elektroniki ABS-u?
- fiolet
- Bywalec
- Posty: 122
- Rejestracja: 31 lip 2012, 20:07
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: śląsk
- Auto: Zafira A 1,8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
Witam. Zośkę 1,8 mamy od lipca 2012 wiec jeden sezon zimowy za sobą. W zeszłym roku wszystko było ok. W tym gdy tylko temperatura na zewnątrz spadnie do 0 zapalają się 2 kontrolki (TC) I ABS i oczywiście w tym czasie systemy nie działają. Gdy zgasi się silnik i zapali na nowo zapalają się po przejechaniu około 300-500 m. Jest to ewidentnie związane z temperaturą. Teraz gdy jest na + jest wszystko ok, nie świecą i działają gdy tylko spadnie do 0 czy poniżej - koniec. Na kompie jeszcze nie byliśmy.
Dodam tyle - przepływomierz wymieniony rok temu , akumulator nowy - wymieniony teraz w październiku, styki przeczyszczone.
Dodam także to, że na wiosnę zeszłego roku zaczął "wariować" obrotomierz a teraz wraz z TC i ABS zdarzyło się kilka razy, że zaczął jakby zacinać się szybkościomierz. "Poszalał sobie kilka razy raz nic- zero po chwili wracał na odpowiednią prędkość". No i właśnie miało to miejsce w czasie gdy świeciły obie kontrolki bo teraz zaś jest spokój.
W lipcu wymienialiśmy także tarcze, klocki i amortyzatory nie wspominając o wymianie kół teraz na zimę - może jakiś kabelek czy czujnik jednak ?
Pozdrawiam. W zimę dużo razy wyruszamy w góry więc bez ABS i TC raczej nie się obejdzie :-(.
Dodam tyle - przepływomierz wymieniony rok temu , akumulator nowy - wymieniony teraz w październiku, styki przeczyszczone.
Dodam także to, że na wiosnę zeszłego roku zaczął "wariować" obrotomierz a teraz wraz z TC i ABS zdarzyło się kilka razy, że zaczął jakby zacinać się szybkościomierz. "Poszalał sobie kilka razy raz nic- zero po chwili wracał na odpowiednią prędkość". No i właśnie miało to miejsce w czasie gdy świeciły obie kontrolki bo teraz zaś jest spokój.
W lipcu wymienialiśmy także tarcze, klocki i amortyzatory nie wspominając o wymianie kół teraz na zimę - może jakiś kabelek czy czujnik jednak ?
Pozdrawiam. W zimę dużo razy wyruszamy w góry więc bez ABS i TC raczej nie się obejdzie :-(.
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
Czym prędzej na komputer. Równie dobrze może Ci leżeć któryś z czujników ABS. Wpierw pomyślałem właśnie o aku, ale skoro jest nowe od października, to wykluczam.fiolet pisze:Na kompie jeszcze nie byliśmy.
Jednak komputer tutaj to podstawa.
- fiolet
- Bywalec
- Posty: 122
- Rejestracja: 31 lip 2012, 20:07
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: śląsk
- Auto: Zafira A 1,8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
Dziękuje za odpowiedź - wiem ale czekamy bo mechanik prosił o podjechanie na kompa dopiero w przyszłym tygodniu (na spokojnie po świętach).
W lipcu podczas gwałtownej próby hamowania po wymianie tarcz i klocków poszedł przewód hamulcowy - został wymieniony.
Przed chwilka przejechałam jakieś 60 km i było -1 i nic - wszystko ok. Moim zdaniem także stawiam na czujnik ABS. Czy wtedy także świeci TC?
W lipcu podczas gwałtownej próby hamowania po wymianie tarcz i klocków poszedł przewód hamulcowy - został wymieniony.
Przed chwilka przejechałam jakieś 60 km i było -1 i nic - wszystko ok. Moim zdaniem także stawiam na czujnik ABS. Czy wtedy także świeci TC?
Witam. Koledzy mam Zosię 1.8 16v z 2003r. Ostatnio zaświeciła mi się kontrolka ESP i serwis -auto z kluczem, po podpięciu kompa wykazuje dwa błędy:
U2108 - CAN-BUS - brak komunikacji z ABS/TC
U2104 - CAN-BUS - kasowanie przekroczenia licznika
Jak ma chęci to zgasną i jest spokój kilka km , a jak nie to się oświecą , servis okresowo ESP częsciej. Za pierwszym razem wystąpiło coś takiego jak stałem pod domem na zapalonym silniku .
Przy ostrym hamowaniu ABS dział poprawnie , podczas szybkiego ruszania koła buksują gdy świeci ESP ( czyli nie działa wcześniej ograniczał buksowanie ) . Mam ja ponad 3 lata nigdy nie było problemów no cuż życie . Hmm co ją może bolec chłopaki . Aku raczej dobre kręci bez problemowo . Jest może jakiś przekaźnik od tego ESP ? Jak to zacząć rozgryzać ?
U2108 - CAN-BUS - brak komunikacji z ABS/TC
U2104 - CAN-BUS - kasowanie przekroczenia licznika
Jak ma chęci to zgasną i jest spokój kilka km , a jak nie to się oświecą , servis okresowo ESP częsciej. Za pierwszym razem wystąpiło coś takiego jak stałem pod domem na zapalonym silniku .
Przy ostrym hamowaniu ABS dział poprawnie , podczas szybkiego ruszania koła buksują gdy świeci ESP ( czyli nie działa wcześniej ograniczał buksowanie ) . Mam ja ponad 3 lata nigdy nie było problemów no cuż życie . Hmm co ją może bolec chłopaki . Aku raczej dobre kręci bez problemowo . Jest może jakiś przekaźnik od tego ESP ? Jak to zacząć rozgryzać ?
podczepię się pod temat - jako że jestem jeszcze świeżakiem jeśli chodzi o elektronikę w zafirce zapytam Was o poradę od czego to jest? świeci mi ciągle kontrolka TC, od razu tłumaczę, że jeszcze nie sprawdzałem błędu żadnym przyrządem diagnostycznym ale zaciekawiła mnie jedna sprawa gdyż od strony pasażera mam podłączone dwie wtyczki na dwa piny każda a od strony kierowcy w przednim nadkolu jest tylko jedna wtyczka czy to może być powodem świecenia tej dziadowskiej kontrolki. Za wszystkie podpowiedzi dziękuję
- prymus2103
- Bywalec
- Posty: 159
- Rejestracja: 05 mar 2014, 23:04
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Zamość
- Auto: Opel Astra
- Model: J
- Oznaczenie silnika: A14NEL
- Kontakt:
Tu gdzie masz dwie wtyczki , to jest czujnik absu i czujnik zużycia klocka hamulcowego , nieraz jest tylko jeden czujnik zużycia , z tym TC to musisz pod kompa podłączyć bo przyczyn może być kilka .
https://www.facebook.com/autoserwisplos ... e=bookmark
Montaż Instalacji Gazowych LPG - http://www.lpgtech.pl/
Sprawy niemożliwe załatwiam od ręki , na cuda trzeba chwilę poczekać :-)
Montaż Instalacji Gazowych LPG - http://www.lpgtech.pl/
Sprawy niemożliwe załatwiam od ręki , na cuda trzeba chwilę poczekać :-)