Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
michal_sypa1 pisze:Witam.Sprawdziłem dzisiaj jakie błędy wyskakują w mojej Zafirze i są takie ECN 017152,ECN 053003,ECN 111261,ECN 111262,ECN 162000 i nie wiem co to są za błędy może pomożecie to rozszyfrować
P0171 - Mieszanka za uboga dla pełnych obciążeń P0530 - Uszkodzenie czujnika ciśnienia gazu w klimatyzacji P1112 - Zawór regulacji zmiennej długości kolektora dolotowego l'- zawór zablokowany P1620 - Sterownik - nieprawidłowe wewnętrzne napięcie odniesienia
Trochu dużo tych błędów. Jeżeli odłączenie akumulatora na pewien czas nie pomaga to podjedź do jakiegoś warsztatu na skasowanie - możliwe, że tylko raz któryś wyskoczył a komputer go zapamiętał
Koledzy podłączyłem autko dziś do kompa i wyskoczyły mi błędy P115 czujnik temp silnika (pewnie przez to że mam guzik do świec ;p), potem P400 to była wina elektrozaworka i P1125 na 1 stronie nie ma takiego błędu ale znalazłem coś takiego na forum: Zawór regulacyjny ciśnienia turbo doładowania - niesprawność obwodu prądowego, mógłby mi ktoś powiedzieć o co dokładniej chodzi?? Wszedłem jeszcze w układ chłodzenia silnika podajże i wyskoczyło mi 163 nieznany, 167 i pisało uszkodzony sygnał cieczy chłodzącej, błąd 17 nieznany aktywny (doczytałem że zniknie po zapaleniu silnika). A wersja ECU 0004 czyli nie najnowsza tak??
matis991 pisze:Zawór regulacyjny ciśnienia turbo doładowania - niesprawność obwodu prądowego, mógłby mi ktoś powiedzieć o co dokładniej chodzi??
Sprawdź czy do czujniczka o turbinki (za filtrem powietrza) jest podpięta kostka.
Jeżeli wszystko jest podpięte to są dwie możliwości:
1 albo złącze elektryczne w zaworze "padło"
2. przerwa w obwodzie - może przetarcie przewodu lub jakiś gryzoń wparował
Dzięki jutro niedziela ale zerknę tylko na te wtyczkę jbc to w poniedziałek będę szukał dalej. Ale pisało że błąd nieaktywny i dał się skasować. A z tą wersją oprogramowania dobrze myślę??
EDIT:
A mógł ten błąd się zapisać jak kiedyś wypiąłem te kostkę od tego elektrozaworka za filtrem powietrza na zapalonym silniku??
Korzystając z opisów znalezionych na forum odczytałem błędy.
Pojawił się jeden
60631- odczytałem chyba dobrze to zrobiłem:)że jest to Wewnętrzny moduł kontroli sterownika - uszkodzenie procesora
O czym on świadczy i jakie może mieć objawy.
Bo jak na razie żadnych anomalii nie zaobserwowałem.
Samochód odpala ,nie gaśnie.
Kontrolka samochodu z kluczykiem świeci się tylko podczas odpalania i gaśnie razem z kontrolka czerwonej olejarki.
Podczas jazdy się nie zapala.
Czy to coś ważnego czy po prostu zignorować ten błąd.
Ps Adamo_16 jak zakończyła się twoja sprawa z tym błędem?
W ciągu ostatnich dwóch dni, przy temperaturze ok -18C Zafira zaczęła wykazywać niepokojące objawy. Ok 5 rano bez problemu odpalała i pokonywała odcinek 25km w jedna stronę. Jednak w trakcie wieczornego powrotu,ok 18:00 czyli po 12h stania pod chmurką w trakcie jazdy zapaliła się kontrolka pt "Układ elektroniczny silnika" (klucz na tle auta). Auto tez zaczęło nierówno pracować i straciło na mocy.
Po dojechaniu do domu i ponownym odpaleniu auta, kontrolka nie sygnalizowała błędów a Zafirka odzyskała pełną sprawność jazdy. Zrobiłem kontrolna rundę ok 20km i wszystko ok, moc, przyspieszenie, żadnych niepokojących lampek kontrolnych.
Po sprawdzeniu błędów metodą hamulec-gaz, wymrugałem poniższe błędy:
0100 Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza
1500 brak sygnału startowego po uruchomieniu silnika
1550 Elektroniczne sterowanie przepustnicy Zarządzanie mocą/Elektroniczny system przepustnicy w trybie awaryjnym
1525 Jazda Awaryjna
1555 elektronicznie sterowana kryza - błąd czujnika przepustnicy
0301 Zapłon cylindra l - wypadanie zapłonów
0302 Zapłon cylindra 2 - wypadanie zapłonów
Niestety drugiego dnia miałem powtórkę z w/w problemem, tzn. wyjazd z domu ok , ale powrót po 12h zaowocował w trakcie jazdy w/w kontrolką błędu.
Pierwszego dnia po powrocie do domu napięcie aku wynosiło 12,07V. Na noc podładowałem przez 2h akumulator a następnego dnia pod wieczór po wykonaniu tej samej trasy, napięcie na aku wynosiło tylko 12,40V. Więc moim głównym podejrzanym jest niedoładowany akumulator.
Dziś wstawiłem akumulator na całonocne ładowanie niskim prądem i zobaczę czy problem z błędami zniknie. Nie wiem tylko czy wyciągniecie akumulatora na 12h z Zafiry wykasuje błędy z komputera czy potrzebne będzie podpięcie się pod komputer.
I tu pytanie do kolegów. Czy w/w objawy to kwestia niedoładowanego aku i niskiej temperatury czy jednak powinienem się spodziewać poważniejszych problemów z autem?
A może cela w akumulatorze ci poszła? Podobno teraz jest dobry czas na padanie akumulatorów Sam mam ten problem i próbuje to zdiagnozować.
Zobacz czy nie ma wybrzuszenia z boku akumulatora.