[A] Brak mocy w Zafirze

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#31 Post autor: GOTI »

Sprawdzałeś na ciepłym (wciskając szybko pedał hamulca) czy nie wywala błędu :?:
Pojeździj jeszcze troche i zdaj relacje

Powiem szczerze że od początku zastanawiałem sie nad tą aukcją - jak pompa będzie wadliwa to kupi sie drugą :D
W Intercarsie za nówke chcą ok. 1000PLN :shock: :czerwona:
Obrazek

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#32 Post autor: GOTI »

Zmierzyłem dzisiaj podciśnienie i sam już nie wiem.. troche zgłupiałem

Sprawdziłem vacum pompe i po uruchomieniu silnika jest 0,8, a po kilka sek 0,9 - więc jest :ok:
Komplikuje sie wszystko przy elektrozaworach przy akumulatorze (EGR i klapki), gdzie otrzymywałem ok. 0,4 ale strasznie skakało.
Po sprawdzeniu elektrozaworu turbiny nagle zong 0,0 - ani drgnie. Podpiąłem do poprzednio mierzonych elektrozaworów i wynik też 0,0 :shock:

Myślałem, że może gdzieś jednak jest przerwa w przewodach lub na samych gumkach łączących - jednak nic nie znalazłem.

Dodam, że auto jeździ normalnie, a podczas pomiarów vacum pompy nie udało mi sie "wywołać" błędu (wypedałować hamulcem).
Obrazek

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#33 Post autor: Rybka »

Seba widze masz tak jak i u mnie :lol:
Podobne pomiary miałem.
W necie wyczytałem żeby sprawdzić przekaźnik w skrzynce obok akumulatora.
Przez niego przechodzi napięcie na elektrozawór turbo.
Muszę poczyścić w nim styki i zobaczyć czy coś to da.
Jak narazie brak czasu na to.
:>

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#34 Post autor: GOTI »

Troche mnie zdziwiły te pomiary - już myślałem, że żle to robiłem, choć sprawdzałem na wszelkie sposoby.
Sprawdzić przekaźniki (przy aku) to nie problem, nawet i jutro to sprawdze tylko które są odpowiedzialne za elektrozaworki? ew. jakaś rozpiska by sie przydała ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#35 Post autor: Rybka »

GOTI pisze:tylko które są odpowiedzialne za elektrozaworki?
Tego nie wiem, ale jest ich tam tylko chyba 3, więc nie ma dużo sprawdzania.
Profilaktycznie wyczyść styki w 3 ;)

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#36 Post autor: GOTI »

Sprawdziłem to i przeczyściłem styki we wspomnianych przekaźnikach, ale tylko 2, w 3-cim gnieździe nic nie mam, ale chciałbym sie dowiedzieć za co one odpowiadają - podobno grzanie świec i podgrzewanie filtra.
Jeden jest taki sam jak do gniazda zapalniczki w bagażniku ;)

Powracając do tematu, po przeczyszczeniu styków przekaźników (papier ścierny + preparat do elektroniki) jak i gniazd (preparat do elektroniki) zmierzyłem podciśnienie i wynikiem pomiar było 0,0 ale strasznie skakało..

Może same przekaźniki są trefne albo nie odpowiadają one akurat za elektrozawory?
Obrazek

spiryt7

#37 Post autor: spiryt7 »

Witam wszystkich serdecznie.Mam problem z Zośką,nie ma wogóle mocy ja jej gazu a ona się muli.Przeczyściłem zawór ERG,wszystko działa idealnie.Gdy się rozpedzam do 120km/h załacza się czek symbol samochodu i dostaje muła tak jakby się odłączyła turbina.Czyściłem też czujnik doładowania ciśnienia,przemyłam go benzyną,(może żle zrobiłem) no żadnych zmian,czym go należy wyczyścić może jakieś porady,a może trzeba kupić nowy,jaki jest koszt wymiany.Proszę o pomoc.Z góry bardz dziękuje :roll:

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#38 Post autor: GOTI »

spiryt7 pisze:Czyściłem też czujnik doładowania ciśnienia,przemyłam go benzyną,(może żle zrobiłem) no żadnych zmian,czym go należy wyczyścić może jakieś porady,a może trzeba kupić nowy,jaki jest koszt wymiany.
Czujnik ciśnienia doładowania czyścić można np. WD-40 psikając/przemywając tylko pod żadnym pozorem nie należy w nim dłubać.
Z tego co widać po aukcjach np. na allegro koszt nie mały, bo 200-250 za BOSCHa, więc warto czyścić go z głową ;)
Obrazek

spiryt7

#39 Post autor: spiryt7 »

A jeśli nie pomoże czyszczenie to zostaje jedynie wymiana.Tylko czy kupić używany czy nowy i czy te ob jawy co opsiałem wcześniej świadczą że to jest wina tego czujnika

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#40 Post autor: Rybka »

Kolego najpierw sprawdź jaki wywala błąd - podepnij pod kompa auto
Ale prawdopodobnie powyżej tych 120km/h przeładowuje ci turbo i dlatego ten błąd i brak mocy.
Czyli winny wspomniany czujnik, no chyba że masz ominięty Elektrozawór od turbo to też będzie się tak dziać.

spiryt7

#41 Post autor: spiryt7 »

A jak mam sprawdzić czy mam ominiety elektozawór od turbo.Może jakaś fotka do pomocy.

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#42 Post autor: Rybka »

Zobacz czy przewód podciśnienia idzie z pompy vac do Elektrozaworu turbo, jest on za obudową filtra powietrza.
A z elektrozaworu czy idzie na gruszkę od turbo.

Jeśli idzie prosto do gruszki turbo omijając Elektrozawór to będzie ci przeładowywać turbo.

spiryt7

#43 Post autor: spiryt7 »

a gdzie jest gruszka turbo i pompa vac

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#44 Post autor: Rybka »

Ok więc inaczej.

Za obudową filtra powietrza jest elektrozawór
Zobacz czy wchodzą do niego dwa cienkie wężyki i podpięta jest kostka.

spiryt7

#45 Post autor: spiryt7 »

tak wchodzą i jest podpięta kostka

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”