[A] Brak mocy w Zafirze
Moderator: Sebu$
- GOTI
- Zafiromaniak
- Posty: 3401
- Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
- Auto: Insignia
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
- Kontakt:
Zmierzyłem dzisiaj podciśnienie i sam już nie wiem.. troche zgłupiałem
Sprawdziłem vacum pompe i po uruchomieniu silnika jest 0,8, a po kilka sek 0,9 - więc jest
Komplikuje sie wszystko przy elektrozaworach przy akumulatorze (EGR i klapki), gdzie otrzymywałem ok. 0,4 ale strasznie skakało.
Po sprawdzeniu elektrozaworu turbiny nagle zong 0,0 - ani drgnie. Podpiąłem do poprzednio mierzonych elektrozaworów i wynik też 0,0
Myślałem, że może gdzieś jednak jest przerwa w przewodach lub na samych gumkach łączących - jednak nic nie znalazłem.
Dodam, że auto jeździ normalnie, a podczas pomiarów vacum pompy nie udało mi sie "wywołać" błędu (wypedałować hamulcem).
Sprawdziłem vacum pompe i po uruchomieniu silnika jest 0,8, a po kilka sek 0,9 - więc jest
Komplikuje sie wszystko przy elektrozaworach przy akumulatorze (EGR i klapki), gdzie otrzymywałem ok. 0,4 ale strasznie skakało.
Po sprawdzeniu elektrozaworu turbiny nagle zong 0,0 - ani drgnie. Podpiąłem do poprzednio mierzonych elektrozaworów i wynik też 0,0
Myślałem, że może gdzieś jednak jest przerwa w przewodach lub na samych gumkach łączących - jednak nic nie znalazłem.
Dodam, że auto jeździ normalnie, a podczas pomiarów vacum pompy nie udało mi sie "wywołać" błędu (wypedałować hamulcem).
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Seba widze masz tak jak i u mnie
Podobne pomiary miałem.
W necie wyczytałem żeby sprawdzić przekaźnik w skrzynce obok akumulatora.
Przez niego przechodzi napięcie na elektrozawór turbo.
Muszę poczyścić w nim styki i zobaczyć czy coś to da.
Jak narazie brak czasu na to.
:>
Podobne pomiary miałem.
W necie wyczytałem żeby sprawdzić przekaźnik w skrzynce obok akumulatora.
Przez niego przechodzi napięcie na elektrozawór turbo.
Muszę poczyścić w nim styki i zobaczyć czy coś to da.
Jak narazie brak czasu na to.
:>
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Tego nie wiem, ale jest ich tam tylko chyba 3, więc nie ma dużo sprawdzania.GOTI pisze:tylko które są odpowiedzialne za elektrozaworki?
Profilaktycznie wyczyść styki w 3
- GOTI
- Zafiromaniak
- Posty: 3401
- Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
- Auto: Insignia
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
- Kontakt:
Sprawdziłem to i przeczyściłem styki we wspomnianych przekaźnikach, ale tylko 2, w 3-cim gnieździe nic nie mam, ale chciałbym sie dowiedzieć za co one odpowiadają - podobno grzanie świec i podgrzewanie filtra.
Jeden jest taki sam jak do gniazda zapalniczki w bagażniku
Powracając do tematu, po przeczyszczeniu styków przekaźników (papier ścierny + preparat do elektroniki) jak i gniazd (preparat do elektroniki) zmierzyłem podciśnienie i wynikiem pomiar było 0,0 ale strasznie skakało..
Może same przekaźniki są trefne albo nie odpowiadają one akurat za elektrozawory?
Jeden jest taki sam jak do gniazda zapalniczki w bagażniku
Powracając do tematu, po przeczyszczeniu styków przekaźników (papier ścierny + preparat do elektroniki) jak i gniazd (preparat do elektroniki) zmierzyłem podciśnienie i wynikiem pomiar było 0,0 ale strasznie skakało..
Może same przekaźniki są trefne albo nie odpowiadają one akurat za elektrozawory?
Witam wszystkich serdecznie.Mam problem z Zośką,nie ma wogóle mocy ja jej gazu a ona się muli.Przeczyściłem zawór ERG,wszystko działa idealnie.Gdy się rozpedzam do 120km/h załacza się czek symbol samochodu i dostaje muła tak jakby się odłączyła turbina.Czyściłem też czujnik doładowania ciśnienia,przemyłam go benzyną,(może żle zrobiłem) no żadnych zmian,czym go należy wyczyścić może jakieś porady,a może trzeba kupić nowy,jaki jest koszt wymiany.Proszę o pomoc.Z góry bardz dziękuje
- GOTI
- Zafiromaniak
- Posty: 3401
- Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
- Auto: Insignia
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
- Kontakt:
Czujnik ciśnienia doładowania czyścić można np. WD-40 psikając/przemywając tylko pod żadnym pozorem nie należy w nim dłubać.spiryt7 pisze:Czyściłem też czujnik doładowania ciśnienia,przemyłam go benzyną,(może żle zrobiłem) no żadnych zmian,czym go należy wyczyścić może jakieś porady,a może trzeba kupić nowy,jaki jest koszt wymiany.
Z tego co widać po aukcjach np. na allegro koszt nie mały, bo 200-250 za BOSCHa, więc warto czyścić go z głową
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Kolego najpierw sprawdź jaki wywala błąd - podepnij pod kompa auto
Ale prawdopodobnie powyżej tych 120km/h przeładowuje ci turbo i dlatego ten błąd i brak mocy.
Czyli winny wspomniany czujnik, no chyba że masz ominięty Elektrozawór od turbo to też będzie się tak dziać.
Ale prawdopodobnie powyżej tych 120km/h przeładowuje ci turbo i dlatego ten błąd i brak mocy.
Czyli winny wspomniany czujnik, no chyba że masz ominięty Elektrozawór od turbo to też będzie się tak dziać.
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Zobacz czy przewód podciśnienia idzie z pompy vac do Elektrozaworu turbo, jest on za obudową filtra powietrza.
A z elektrozaworu czy idzie na gruszkę od turbo.
Jeśli idzie prosto do gruszki turbo omijając Elektrozawór to będzie ci przeładowywać turbo.
A z elektrozaworu czy idzie na gruszkę od turbo.
Jeśli idzie prosto do gruszki turbo omijając Elektrozawór to będzie ci przeładowywać turbo.
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Ok więc inaczej.
Za obudową filtra powietrza jest elektrozawór
Zobacz czy wchodzą do niego dwa cienkie wężyki i podpięta jest kostka.
Za obudową filtra powietrza jest elektrozawór
Zobacz czy wchodzą do niego dwa cienkie wężyki i podpięta jest kostka.