Problemy związane z użytkowaniem akumulatora

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Piotr
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: 05 gru 2009, 22:54
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Opel Zafira B 1,9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#106 Post autor: Piotr »

zafiragrójec pisze:witam jam mam troszkę inny problem ładuje akumulator i po 3 dniach nie kreci ,co może być tego powodem.
ewidentnie nie ma siły ,sprawdziłem w klepie sprzedawca podpiął akumulator po urządzenie i stwierdził że jest 100% sprawny a problem z paleniem jest dalej
Czy mam rozumieć, że po naładowaniu odpalasz dopiero po 3 dniach czy też jeździsz przez te dni. Myślę, że jeździsz a jeżeli tak to kontroluj ładowanie w czasie jazdy (w test mode) oraz napięcie po wyłączeniu silnika. Przed odpaleniem również przełącz na test mode i patrz co się dzieje. Może wyciągniesz jakieś wnioski, bo coś mi się wydaje, że chyba zużywasz więcej prądu w czasie jazdy niż alternator doładowuje tym bardziej, że po sprawdzeniu stwierdzono jego 100% sprawność. Może się mylę, ale poobserwować nie zaszkodzi.

Awatar użytkownika
lawless
Zafiromaniak
Posty: 1167
Rejestracja: 08 lis 2013, 23:32
Imię: Adam
Lokalizacja: PCH
Auto: Opel Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z1.8XER
Gender:
Kontakt:

#107 Post autor: lawless »

zafiragrójec pisze:witam jam mam troszkę inny problem ładuje akumulator i po 3 dniach nie kreci ,co może być tego powodem.
ewidentnie nie ma siły ,sprawdziłem w klepie sprzedawca podpiął akumulator po urządzenie i stwierdził że jest 100% sprawny a problem z paleniem jest dalej
A może gdzieś prąd ucieka trza by zmierzyć pobór pradu w stanie spoczynku czy jak to sie tam nazywa.Cos może zrzera prad tak sobie myśle choć tylko teoretycznie :roll:
Myśl samodzielnie!

elmo

#108 Post autor: elmo »

Ja mam podobny problem. Chodź u mnie ujawnił się niefortunnie na początku użytkowania.

Kupiłem samochód, przejechałem nim 300 km i zostawiłem go w garażu. Po dwóch dniach chciałem go odpalić i świeciły zegary na zapłonie, ale jak przekręcałem w rozruch to nic nie kręcił.
Obdzwoniłem mechaników i stwierdzili akumulator. Z racji że miałem drugi w starym samochodzie to go podmieniłem i zapalił bez problemu. Przejechałem na nowym akumulatorze ok 40km i odstawiłem go z powrotem do garażu. Po kolejnych dwóch dniach znowu się rozładował. Podładowałem stary akumulator i zrobiłem wszystkie pomiary. Wyszło mi że jak samochód jest wyłączony i zamknięty to pobiera prąd z akumulatora ok 1,5A.

Wybieram się do serwisu i jak coś stwierdzą to dam znać.

marcin_g
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 18 lis 2013, 00:17
Imię: Marcin
Lokalizacja: Kraków
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT

#109 Post autor: marcin_g »

czesc,
U mnie zauważyłem, że przy mglistych dniach, kiedy jest dużo wilgoci w powietrzu akuś szybko traci prąd, w ciągu weekendu jest w stanie nie odpalic autka (temp na zewn -3 do 5°C). Po odpaleniu z kabli zosia pali jakby nigdy nic, nawet jak przejade 1km i zgasze to juz mi pali. jak był mróz rzędu -14°C to przy codziennej jezdzie kręcił bez problemu. Zaczęły sie mgły problem wrócił. Co może nabierać wody i robić zwarcie, i tak szybko sie jej pozbywać ?
pozdrawiam

elmo

#110 Post autor: elmo »

A akumulator masz czysty? Bo czasami brud na akumulatorze jak nasiąknie wodą to może przewodzić, chodź przy napięciu jakie ma akumulator (12 V) nie powinno zbyt dużo upływać.

Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#111 Post autor: miodzik »

marcin_g pisze:czesc,
U mnie zauważyłem, że przy mglistych dniach, kiedy jest dużo wilgoci w powietrzu akuś szybko traci prąd, w ciągu weekendu jest w stanie nie odpalic autka (temp na zewn -3 do 5°C). Po odpaleniu z kabli zosia pali jakby nigdy nic, nawet jak przejade 1km i zgasze to juz mi pali. jak był mróz rzędu -14°C to przy codziennej jezdzie kręcił bez problemu. Zaczęły sie mgły problem wrócił. Co może nabierać wody i robić zwarcie, i tak szybko sie jej pozbywać ?
pozdrawiam
Po pierwsze pomyśl, czy aku nie ma już swojego czasu... Ja się w swojej hisorii spotkałem już że i po roku aku paść mogło. Średnia żywotność jaką zauważyłem u siebie żeby miał pełną sprawność to 3 lata. Po tym okresie zawsze w zimniejsze dni pojawiały się u mnie różne niespodzianki.

Druga sprawa to obowiązkowo przeczyść sobie starannie klemy. Powinno na początek pomóc choć trochę.
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

elmo

#112 Post autor: elmo »

Ja ostatnio zmieniałem akumulator i pan zauważył że nie mam osłonki na akumulator, a powinna być.
Powiedział że akumulator częściej psuje się z przegrzania od silnika niż z mrozu.
Chociaż zima to dobry czas na uszkodzenia akumulatora.

marcin_g
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 18 lis 2013, 00:17
Imię: Marcin
Lokalizacja: Kraków
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT

#113 Post autor: marcin_g »

klemy i akus czysty - ładowalem prostownikem. ta przypadłość obserwuje juz od okolo dwoch miesiecy - im wilgotniej tym gorzej, osłonke mam, akus przymocowany na twardo do płyty nie ma prawa sie ruszac, ma u mnie rok i miesiac - kupowany w styczniu 2013 bosch silver 4 o ile dobrze pamietam 60A

Awatar użytkownika
bykmark
Mieszkaniec
Posty: 354
Rejestracja: 04 lip 2011, 21:51
Imię: Marek
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#114 Post autor: bykmark »

najpierw może zacznij od pomiaru prąd jaki jest pobierany w stanie spoczynku?

marcin_g
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 18 lis 2013, 00:17
Imię: Marcin
Lokalizacja: Kraków
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT

#115 Post autor: marcin_g »

czesc,
problemu nie udalo sie rozwiązać, na razie zniknął bo nie ma dżdżystej pogody :)
pobór prądu w stanie spoczynku wg mojego mechanika/elektryka w normie - wielkosci nie pamiętam. pomysłu na to tez nie mam (na razie)
pozdrawiam

Piotr
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: 05 gru 2009, 22:54
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Opel Zafira B 1,9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#116 Post autor: Piotr »

marcin_g pisze: o ile dobrze pamietam 60A
Czy mam rozumieć, że Twój akumulator ma 60 Ah(słownie) amperogodzin ? Jeżeli tak to przyczyna dolegliwości jest prosta. Miałem podobne objawy jak Ty. Po trzech latach użytkowania akumulatora 64 Ah wymieniłem na 75 Ah i te dolegliwości ustąpiły. Pali za pierwszym obróceniem rozrusznika a poprzednio mielił i nie dawał rady w szczególności w chłodne i wilgotne dni. Mowa oczywiście o rozruchu po nocnej przerwie. Myślę, że wcisnęli Tobie tak jak i mnie za mały akumulator i to jest powód.

rampi
Przeglądacz
Posty: 70
Rejestracja: 29 lip 2011, 17:00
Imię: Jacek
Lokalizacja: lubuskie
Auto: 1.9cdti
Model: ZB
Oznaczenie silnika: z19dt
Gender:

#117 Post autor: rampi »

Ja kupilem auto z 56A I jezdzilem 3 Lata, od 2 dni probuje znaleźć przyczynę pozerania prądu lub akumulator skończył już swoj żywot, po naladowan iu go przez pól dnia odpalil bez problemu, po nocy kolejnej znów zero prądu.

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#118 Post autor: Wojti »

Raczej to coś z elektryka ,trzeba by było podłączyć amperomierz i zerkać ile pobiera prądu w stanie spoczynku.Trochę to męczące ale byś miał pewność ze nie akumulator który i tak powinieneś sprawdzić czy jest ok ?
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
lawless
Zafiromaniak
Posty: 1167
Rejestracja: 08 lis 2013, 23:32
Imię: Adam
Lokalizacja: PCH
Auto: Opel Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z1.8XER
Gender:
Kontakt:

#119 Post autor: lawless »

Przerabiałem ten temat jakiś czas temu może nie było tragedii może by się aku jeszcze pokulał troszke lecz była zima i musiałem mieć pewne w miarę auto :lol:
To sobie aku zmieniłem na nowy profilaktycznie :> co by chłopaki nie musieli pchać z pod zakładu :lol: Też latałem z miernikiem do auta ile pobiera na postoju (bo coś zawsze łyka) diagnoza była trafna aku w moim przypadku 60Ah/540A (Maxiss)chyba i ile pamiętam :>
rampi bardzo możliwe że aku już kończy karierę lecz sprawdź elektrykę bo to nie jest powiedziane :mrgreen:
Pozdro
Myśl samodzielnie!

rampi
Przeglądacz
Posty: 70
Rejestracja: 29 lip 2011, 17:00
Imię: Jacek
Lokalizacja: lubuskie
Auto: 1.9cdti
Model: ZB
Oznaczenie silnika: z19dt
Gender:

#120 Post autor: rampi »

Zrobie to jutro:))cos mi się wydaje, że klapa bagażnika szwankowala, mimo, że kontrolka dzwi nie świecila elektromagnes nie chycil i były otwarte.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”