Elektroniczny EGR w silnikach DTI do obejścia!
Moderator: Sebu$
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
Elektroniczny EGR w silnikach DTI do obejścia!
Hasając po internecie natknąłem się na taki temat. Za zgodą autora chciałem przedstawić zredagowaną treść materiału i tutaj.
Kursywą zachowałem oryginalną treść napisaną przez autora.
Witajcie.
Zakupiłem Zafirę 2.0 2005r.
Zakup rodzinny, że tak powiem, od ojca także znałem historię autka.
Dopóki ojciec jeździł był wyposażony w WD40 i śrubokręt. Do wiadomych celów
Mnie to "wqrzyło", bo po pierwszej jeździe zapalony kluczyk i wnerw.
Zakupiłem na znanym portalu aukcyjnym zaślepkę oraz magiczną elektroniczną kostkę.
W sobotę zabrałem się za wymianę.
Generalnie prosta robota. Dwie śruby, wywalenie EGR, zaślepka na miejsce. Przewód chłodniczy połączony rurką.
Szybko i sprawnie.
Trochę więcej zabawy z kostką elektroniki. Ale instrukcja ładnie opisane co i jak uciąć i co połączyć.
Lutownica w "łapę" i po godzinie wszystko podłączone.
Lekko z duszą na ramieniu pierwsze odpalenie, ale jest wszystko ok. Pierwsza jazda bajka. 0 problemów.
Piszę posta, dla niedowiarków, oraz niezdecydowanych. To naprawdę działa. I autko jeździ jak trzeba.
No to podrzucę linki gdzie co kupiłem:
Zaślepka:
aukcja allegro cena 90 zł
Z opisu:
Z_EGR_70 Zaślepka / zamiennik zaworu EGR dla silników 2.0 2.2 DTI OPEL / TiD SAAB:
Po wymianie uszkodzonego zaworu EGR na zamiennik należy zastosować emulator, aby sterownik silnika nie zgłaszał błędu.
Elektronika:
aukcja allegro cena zakupu 235 zł
Z opisu aukcji:
EMULATOR TO SPOSÓB NA ZASTĄPIENIE USZKODZONEGO ZAWORU EGR!
Jeśli znudziło Ci się cykliczne czyszczenie lub wymienianie EGR-u, to dobrze trafiłeś.
Skuteczny w sytuacji uszkodzenia zaworu recyrkulacji spalin.
Jak to działa?
Dla komputera silnikowego działa jak normalny, sprawnie działający układ EGR. Różnica polega na tym, że zamiast w sposób elektromechaniczny, wszystko odbywa się w sposób elektroniczny. Jest to elektroniczny symulator działania układu recyrkulacji spalin a podczas gdy zawór pozostaje odłączony i zamknięty.
Co zyskujesz?
Brak błędów od EGR-u (nie świeci się kontrolka CE)
Silnik zasysa czyste powietrze bez dodatku spalin, co utrzymuje dolot w czystości.
Likwidacja zaworu wyklucza ponowne usterki.
Silnik pracuje normalnie, tak jak ze sprawną recyrkulacją spalin.
Współpracuje z silnikami OPEL wyposażonymi w elektrycznie sterowany zawór EGR firmy WAHLER:
Y22DTR, X20DTH, Y20DTH, Y22DTH
Tutaj ujęcia zamontowanej zaślepki zaworu EGR:
z innego ujęcia:
Połączone rurką przewody z cieczą chłodzącą:
Tutaj elektronika. Część kabli idzie do odciętej oryginalnej wtyczki od EGR. Dobrze przylutować i zabezpieczyć rurkami termokurczliwymi.
Dwa kabelki idą do wtyczki od przepływomierza. Kostkę z elektroniką złapałem opaską do przewodu odmy.
źródło: forum samochodowe, autor: mariusz.trojanowski
No i to by było na tyle
Kursywą zachowałem oryginalną treść napisaną przez autora.
Witajcie.
Zakupiłem Zafirę 2.0 2005r.
Zakup rodzinny, że tak powiem, od ojca także znałem historię autka.
Dopóki ojciec jeździł był wyposażony w WD40 i śrubokręt. Do wiadomych celów
Mnie to "wqrzyło", bo po pierwszej jeździe zapalony kluczyk i wnerw.
Zakupiłem na znanym portalu aukcyjnym zaślepkę oraz magiczną elektroniczną kostkę.
W sobotę zabrałem się za wymianę.
Generalnie prosta robota. Dwie śruby, wywalenie EGR, zaślepka na miejsce. Przewód chłodniczy połączony rurką.
Szybko i sprawnie.
Trochę więcej zabawy z kostką elektroniki. Ale instrukcja ładnie opisane co i jak uciąć i co połączyć.
Lutownica w "łapę" i po godzinie wszystko podłączone.
Lekko z duszą na ramieniu pierwsze odpalenie, ale jest wszystko ok. Pierwsza jazda bajka. 0 problemów.
Piszę posta, dla niedowiarków, oraz niezdecydowanych. To naprawdę działa. I autko jeździ jak trzeba.
No to podrzucę linki gdzie co kupiłem:
Zaślepka:
aukcja allegro cena 90 zł
Z opisu:
Z_EGR_70 Zaślepka / zamiennik zaworu EGR dla silników 2.0 2.2 DTI OPEL / TiD SAAB:
Po wymianie uszkodzonego zaworu EGR na zamiennik należy zastosować emulator, aby sterownik silnika nie zgłaszał błędu.
Elektronika:
aukcja allegro cena zakupu 235 zł
Z opisu aukcji:
EMULATOR TO SPOSÓB NA ZASTĄPIENIE USZKODZONEGO ZAWORU EGR!
Jeśli znudziło Ci się cykliczne czyszczenie lub wymienianie EGR-u, to dobrze trafiłeś.
Skuteczny w sytuacji uszkodzenia zaworu recyrkulacji spalin.
Jak to działa?
Dla komputera silnikowego działa jak normalny, sprawnie działający układ EGR. Różnica polega na tym, że zamiast w sposób elektromechaniczny, wszystko odbywa się w sposób elektroniczny. Jest to elektroniczny symulator działania układu recyrkulacji spalin a podczas gdy zawór pozostaje odłączony i zamknięty.
Co zyskujesz?
Brak błędów od EGR-u (nie świeci się kontrolka CE)
Silnik zasysa czyste powietrze bez dodatku spalin, co utrzymuje dolot w czystości.
Likwidacja zaworu wyklucza ponowne usterki.
Silnik pracuje normalnie, tak jak ze sprawną recyrkulacją spalin.
Współpracuje z silnikami OPEL wyposażonymi w elektrycznie sterowany zawór EGR firmy WAHLER:
Y22DTR, X20DTH, Y20DTH, Y22DTH
Tutaj ujęcia zamontowanej zaślepki zaworu EGR:
z innego ujęcia:
Połączone rurką przewody z cieczą chłodzącą:
Tutaj elektronika. Część kabli idzie do odciętej oryginalnej wtyczki od EGR. Dobrze przylutować i zabezpieczyć rurkami termokurczliwymi.
Dwa kabelki idą do wtyczki od przepływomierza. Kostkę z elektroniką złapałem opaską do przewodu odmy.
źródło: forum samochodowe, autor: mariusz.trojanowski
No i to by było na tyle
Ostatnio zmieniony 27 mar 2014, 18:00 przez miodzik, łącznie zmieniany 2 razy.
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
Podciśnieniowy tak, ale temat dotyczy zaworu montowanego w Zafirach produkowanych od 2003 roku. Sterowany elektroniczniejerzyjez pisze:EGR koszt 180zł nowy
Koszt nowego ok 1000 zł
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
Niestety linka źródła pokazać na forum nie mogę. Jedynie mogę Cię zapewnić, że skopiowałem dokładnie to co autor napisał, uzupełniając i rozszerzając jego temat o zdjęcia aukcji, ceny i opisy. Tutaj zrobiłem to wg mnie zdecydowanie bardziej czytelne niż w miejscu gdzie znalazłem tę informację. Ponieważ chciałem wykorzystać zdjęcia autora pomyślałem, że zwyczajnie poproszę pana Mariusza o możliwość udostępnienia ich u nas na forum, gdyż nie chciałem zakładać bliźniaczego tematu udając, że sam to zrobiłem. Mimo wszystko należy się kierować chociaż w minimalnej części prawami autorskimi chcąc zamieszczać coś w sieci napisanego przez innych.markov pisze: miodzik, podeślesz link w którym znalazłeś te interesujące info?
Szczerze powiedziawszy to nawet nie wiem dokładnie od kiedy nastąpiła zamiana w tych silnikach na EGR sterowany elektronicznie. Czy nastąpiło to po lifcie (jednak wychodzi na to, że nie) czy przy zmianie silnika z Di na DTi - najprawdopodobniej tak, więc temat będzie dotyczył bardzo szerokiej publiczności. Mnie też. stąd zainteresowanie tym tematem.jarecki69 pisze:EGRy elektroniczne montowali juz od 2002roku
Panowie, czy ktoś juz zastosował opisywany tutaj emulator EGR-a? Mój ostatnio mnie wkurzył jak wracałem z gór i nie pomogło nawet zlanie WD40 . nazajutrz jak odpaliłem Zoske to jak ręką odjął ale boje sie ,że na trasie znowu mnie dopadnie ta przypadłość. Cenowo nie wychodzi to aż tak źle, kwestia jak taki emulator sprawuje sie podczas użytkowania? regeneracja EGR kosztuje ok 300zł a gdy wyłoże podobną kasę na emulator i zaslepkę , problem zniknie na wieki. Chciałbym wiedziec czy warto się w to bawić, prosze o sugestie
Pisałem zapytania do osób które zakupiły emulator na allegro.
odpowiedzi
"Witaj,
emulator ok, ale u mnie problem tkwił w sterowniku na pompie (PSG16). Po nagrzaniu tracił obwód uklad zaworu, (utrata połączeń włosowatych z płytą) więc na EMULATORZE pojawiała się ta sama usterka. Skończyło się wyłączeniem programowym EGRu w mapie sterownika. Zaślepienie nie jest konieczne w takim przypadku"
"Witam.Emulator sprawuje się extra.Założyłem zaślpekę-koszt zaślepki niewielki a gwarancja szczelności lepszcza niż w przypadku gdy pozostawiłbym zawór egr.Mam nadzieję że emulator jest jako część elektroniczna wytrzyma długie lata-jeżeli tak będzie to same superlatywy.Silnik chodzi igiełka-Polecam kupuj,wymieniaj a zapomisz o całym Egerze na zawsze.Pozdrawiam"
"Witam
Ja zakładałem to klientowi zostawiłem starego i w parametrach pracował na emu bezbłędnie na razie mam tydzień spokoju z autkiem. Jazdy testowe i żadnego błędu"
"emulator dziala, jezdze juz kilka tygodni, egr zostal w samochodzie nie wyjety"
Czesc
wszystko smiga jak nalezy ,jezdze juz rok na zaslepionym
Egr nic sie niedzieje Zoska smiga jak trzeba
a bledy sie nie pokazuja wszystko mi zrobili w Bysterj kolo Bielska
awiozlem im zoske na 8 rano na 14 byla gotowa
zakladaja emulator robia ustawienia jazde probna znowu komp i jazda probna jak jest wszystko OK i kasuja 350 i ja jak na jazde juz rok wcale nienarzekam i niedolozylem ani zlotowki do zoski "
Ja chyba się wybiorę do Bystrej i tam go wykasuje. Poniedziałęk mam zadzwonić, to już będę wiedział cos więcej.
Sam szukam wszelkich informacji na temat usuwania elektrycznego EGR, Jak coś znajdziesz daj znać !!
odpowiedzi
"Witaj,
emulator ok, ale u mnie problem tkwił w sterowniku na pompie (PSG16). Po nagrzaniu tracił obwód uklad zaworu, (utrata połączeń włosowatych z płytą) więc na EMULATORZE pojawiała się ta sama usterka. Skończyło się wyłączeniem programowym EGRu w mapie sterownika. Zaślepienie nie jest konieczne w takim przypadku"
"Witam.Emulator sprawuje się extra.Założyłem zaślpekę-koszt zaślepki niewielki a gwarancja szczelności lepszcza niż w przypadku gdy pozostawiłbym zawór egr.Mam nadzieję że emulator jest jako część elektroniczna wytrzyma długie lata-jeżeli tak będzie to same superlatywy.Silnik chodzi igiełka-Polecam kupuj,wymieniaj a zapomisz o całym Egerze na zawsze.Pozdrawiam"
"Witam
Ja zakładałem to klientowi zostawiłem starego i w parametrach pracował na emu bezbłędnie na razie mam tydzień spokoju z autkiem. Jazdy testowe i żadnego błędu"
"emulator dziala, jezdze juz kilka tygodni, egr zostal w samochodzie nie wyjety"
Czesc
wszystko smiga jak nalezy ,jezdze juz rok na zaslepionym
Egr nic sie niedzieje Zoska smiga jak trzeba
a bledy sie nie pokazuja wszystko mi zrobili w Bysterj kolo Bielska
awiozlem im zoske na 8 rano na 14 byla gotowa
zakladaja emulator robia ustawienia jazde probna znowu komp i jazda probna jak jest wszystko OK i kasuja 350 i ja jak na jazde juz rok wcale nienarzekam i niedolozylem ani zlotowki do zoski "
Ja chyba się wybiorę do Bystrej i tam go wykasuje. Poniedziałęk mam zadzwonić, to już będę wiedział cos więcej.
Sam szukam wszelkich informacji na temat usuwania elektrycznego EGR, Jak coś znajdziesz daj znać !!
http://www.auto-krak.pl/elektronika/
gość się specjalizuje w oplach, z tego co wiem to wyłączenie elektroniczne egr w silniku 2.0dti ok. 300 zeta.
gość się specjalizuje w oplach, z tego co wiem to wyłączenie elektroniczne egr w silniku 2.0dti ok. 300 zeta.
W takim razie zaryzykuje i kupie ten emulator , nie wiem jeszcze czy kupować tą zaslepkę , skoro nie jest to az tak konieczne. Z tego co sądzę , po odłaczeniu kostki od EGR, pozostaje on w pozycji , która umożliwia zasilania silnika w czyste powietrze. Pozostanie tylko kwestia wlutowania sie w przewody i po krzyku. Jesli sie myle to prosze o sprostowanie, Mam już dość nagłego spadku mocy , tym bardziej ,że wybieram sie w dłuuuga trasę , prawie 2000km i wole nie mieć żadnych niespodzianek.