Spadek mocy powyżej 3 tys. obrotów - ZA 1.8 Z18XE
Moderator: Sebu$
- ojciec polak
- Zafiromaniak
- Posty: 1216
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:54
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Ciepielów (WLI)Maz
- Auto: Ford
- Model: SMAX
- Oznaczenie silnika: Durat2.0L
Spadek mocy powyżej 3 tys. obrotów - ZA 1.8 Z18XE
Witam. Pisałem post w temacie czyszczenia przepustnicy, ale nikt nie odpowiada, więc piszę nowy temat.
Mam problem z mocą silnika. Polega on na tym, że zaobserwowałem wyraźny spadek mocy silnika w zakresie obrotów powyżej 3tyś. O ile na 1,2,3, biegu auto jest w miarę żwawe, to już na 4 i 5 trudno go rozbujać do 100km/h. Nie ma możliwości wkręcenia silnika powyżej 3,5 tyś obrotów. Nie mam innych objawów. Nie szarpie, nic się nie wyświetla. Jeśli ktoś może coś konkretnego podpowiedzieć, to bardzo proszę.
Mam problem z mocą silnika. Polega on na tym, że zaobserwowałem wyraźny spadek mocy silnika w zakresie obrotów powyżej 3tyś. O ile na 1,2,3, biegu auto jest w miarę żwawe, to już na 4 i 5 trudno go rozbujać do 100km/h. Nie ma możliwości wkręcenia silnika powyżej 3,5 tyś obrotów. Nie mam innych objawów. Nie szarpie, nic się nie wyświetla. Jeśli ktoś może coś konkretnego podpowiedzieć, to bardzo proszę.
Ostatnio zmieniony 21 maja 2014, 10:45 przez ojciec polak, łącznie zmieniany 1 raz.
W temacie o przepustnicy napisałeś ze nie masz możliwości odczytu błędów. Dlaczego? Mam ten sam silnik, rocznik 2001 i pokazuje błędy poprzez tzw. "wypedałowanie".
Wciskasz do oporu pedały gazu i hamulca i włączasz zapłon. Zaczyna migać kontrolka silnika. Liczysz mrugnięcia. 10 mrugnięć to cyfra zero, 1 to cyfra jeden itd. Kody masz czterocyfrowe, pokazuje wszystkie po kolei. Do pomocy przyda się kartka papieru, druga osoba, albo dyktafon w telefonie.
Wciskasz do oporu pedały gazu i hamulca i włączasz zapłon. Zaczyna migać kontrolka silnika. Liczysz mrugnięcia. 10 mrugnięć to cyfra zero, 1 to cyfra jeden itd. Kody masz czterocyfrowe, pokazuje wszystkie po kolei. Do pomocy przyda się kartka papieru, druga osoba, albo dyktafon w telefonie.
- ojciec polak
- Zafiromaniak
- Posty: 1216
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:54
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Ciepielów (WLI)Maz
- Auto: Ford
- Model: SMAX
- Oznaczenie silnika: Durat2.0L
- ojciec polak
- Zafiromaniak
- Posty: 1216
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:54
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Ciepielów (WLI)Maz
- Auto: Ford
- Model: SMAX
- Oznaczenie silnika: Durat2.0L
Witam. Porozmawiałem dzisiaj z moją Zośką według instrukcji gawo74, . Objawiły mi się błędy
0136 - Sygnał sądy za wysokie
0170 - Nieprawidłowy skład mieszanki
0301 - Zapłon cylindra 1 - wypadanie zapłonów
0303 - Zapłon cylindra 3 - wypadanie zapłonów
Macie jakieś sugestie? Sonda, czy cewka?
Idę poczytać w temacie dotyczącym błędów, ale tam jest 57 stron, więc mi zejdzie...
Pasuje zmienić nazwę tematu, albo przenieść do istniejącego - Bodek
tytuł zbyt ogólny i nic nie mówi
0136 - Sygnał sądy za wysokie
0170 - Nieprawidłowy skład mieszanki
0301 - Zapłon cylindra 1 - wypadanie zapłonów
0303 - Zapłon cylindra 3 - wypadanie zapłonów
Macie jakieś sugestie? Sonda, czy cewka?
Idę poczytać w temacie dotyczącym błędów, ale tam jest 57 stron, więc mi zejdzie...
Pasuje zmienić nazwę tematu, albo przenieść do istniejącego - Bodek
tytuł zbyt ogólny i nic nie mówi
Ostatnio zmieniony 18 maja 2014, 20:48 przez ojciec polak, łącznie zmieniany 1 raz.
- ojciec polak
- Zafiromaniak
- Posty: 1216
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:54
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Ciepielów (WLI)Maz
- Auto: Ford
- Model: SMAX
- Oznaczenie silnika: Durat2.0L
- ojciec polak
- Zafiromaniak
- Posty: 1216
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:54
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Ciepielów (WLI)Maz
- Auto: Ford
- Model: SMAX
- Oznaczenie silnika: Durat2.0L
- ojciec polak
- Zafiromaniak
- Posty: 1216
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:54
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Ciepielów (WLI)Maz
- Auto: Ford
- Model: SMAX
- Oznaczenie silnika: Durat2.0L