Utrata mocy, czy napewno EGR?
Moderator: Sebu$
Utrata mocy, czy napewno EGR?
witam
Zafire mam od tygodnia i dzisiaj wybralismy sie do zakopanego.
Jedziemy autostrada A1 135km/h na tempomacie jakis ok 60km trasy
pierwsza pojawia sie kontrolka esp z ktora od wczoraj mam problem po wymianie koncowek drazkow.
Po chwili wylacza sie tempomat i samochod zwalnia, spogladam na kontrolki a tu swici kontrolka z kluczykiem samochod traci moc. Z takim samochodem nie ma sensu pchac sie do zakopanego.
Wylaczam silnik po chwili wlaczam, kontrolka nie swieci samochod ma moc nawet rozpedza sie do 150. Po chwili znowu to samo brak mocy i kontrolka, dodatkowo zauwazylem ze nie dziala tempomat. Kulam sie do domu co jakis czas wylaczam i zalaczam. Dojezdzam do domu, a pomylalem podjade pod komputer tak na szybko. Dojedzajac do mechanika kontrolka nie swieci. Podlaczamy pod komputer i o dziwo zero bledow nawet w ramkach. Z tym ze kontrolka z kluczykiem nie gasnie jak powinna kilka sekund po przekreceniu zaplonu, a dopiero po odpaleniu silnika.
Powoli mam juz dosyc tego samochodu, pierd.... taka jazde z mysleniem kiedy znowu straci moc. Czyszczenie egr to tez taki zabieg, po ktorym nie wiesz kiedy ponownie zlapie blad
Zafire mam od tygodnia i dzisiaj wybralismy sie do zakopanego.
Jedziemy autostrada A1 135km/h na tempomacie jakis ok 60km trasy
pierwsza pojawia sie kontrolka esp z ktora od wczoraj mam problem po wymianie koncowek drazkow.
Po chwili wylacza sie tempomat i samochod zwalnia, spogladam na kontrolki a tu swici kontrolka z kluczykiem samochod traci moc. Z takim samochodem nie ma sensu pchac sie do zakopanego.
Wylaczam silnik po chwili wlaczam, kontrolka nie swieci samochod ma moc nawet rozpedza sie do 150. Po chwili znowu to samo brak mocy i kontrolka, dodatkowo zauwazylem ze nie dziala tempomat. Kulam sie do domu co jakis czas wylaczam i zalaczam. Dojezdzam do domu, a pomylalem podjade pod komputer tak na szybko. Dojedzajac do mechanika kontrolka nie swieci. Podlaczamy pod komputer i o dziwo zero bledow nawet w ramkach. Z tym ze kontrolka z kluczykiem nie gasnie jak powinna kilka sekund po przekreceniu zaplonu, a dopiero po odpaleniu silnika.
Powoli mam juz dosyc tego samochodu, pierd.... taka jazde z mysleniem kiedy znowu straci moc. Czyszczenie egr to tez taki zabieg, po ktorym nie wiesz kiedy ponownie zlapie blad
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Kolego u ciebie problemem będzie chyba czujnik w piaście.
Tempomat się wyłącza ponieważ nie wskazuje chwilowo prędkości.
Esp również się zapali ponieważ jedno koło wskazuje chwilowo prędkość "zero"
Zerknij na wtyczki od czujnika abs w piaście
Podepnij fejsa i sprawdź prędkości każdego koła ( test w czasie jazdy)
Tempomat się wyłącza ponieważ nie wskazuje chwilowo prędkości.
Esp również się zapali ponieważ jedno koło wskazuje chwilowo prędkość "zero"
Zerknij na wtyczki od czujnika abs w piaście
Podepnij fejsa i sprawdź prędkości każdego koła ( test w czasie jazdy)
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Wystarczy że skręcisz koła i dostaniesz się do wtyczki od kostki.
Błędu nie było bo pewnie sprawdzaliście tylko w zakładce silnik, sprawdź w zakładce abs/esp
Tak, auto traci moc gdy jest w trybie awaryjnym, a tryb awaryjny może wywołać najmniejsza głupotka.
Błędu nie było bo pewnie sprawdzaliście tylko w zakładce silnik, sprawdź w zakładce abs/esp
Tak, auto traci moc gdy jest w trybie awaryjnym, a tryb awaryjny może wywołać najmniejsza głupotka.
jeszcze do Robertta.
Pomimo swiecacej kontrolki esp. tempomat dzialal dobrze. Z kontrolka esp mam problem od poniedzialku kiedy to zmienialem koncowki drazkow kierowniczych. Od tej pory z 4 razy sie zaswiecila kontrolka esp, a po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika bylo ok. Juz sam nie wiem co o tym myslec. Wtorek wracam do domu i wtedy bede myslal dalej. Na szczescie mam drugie auto i nim pojechalem do Zakopanego.
Pomimo swiecacej kontrolki esp. tempomat dzialal dobrze. Z kontrolka esp mam problem od poniedzialku kiedy to zmienialem koncowki drazkow kierowniczych. Od tej pory z 4 razy sie zaswiecila kontrolka esp, a po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika bylo ok. Juz sam nie wiem co o tym myslec. Wtorek wracam do domu i wtedy bede myslal dalej. Na szczescie mam drugie auto i nim pojechalem do Zakopanego.
za błąd P1590 odpowiada zawór B, który nowy kosztuje ok.250zł, używki od 150...
Nie mam czasu się za to zabierać, ale bodajże do renault są bardzo podobne zaworki, ale ceny są od 15zł
odnośnie ESP, ja miałem problem z ASR i ABS kontrolki się zapalały jak na choince, więc przy zmianie opon kupiłem preparat do kontaktów i popsikałem styki przy czujnikach, a dodatkowo założyłem opaski samozaciskowe i przymocowałem je - od tej pory jak ręką odjął
Zafira A - 2002r. Y22DTR
Kamil - Tata Filipka
http://www.dzieciom.pl/9109/
http://www.pomocdlafilipka.pl/
Kamil - Tata Filipka
http://www.dzieciom.pl/9109/
http://www.pomocdlafilipka.pl/
Dzisiaj wsiadam do Zafirki, przekręcam kluczyk kontrolka z kluczem nie gaśnie.
Odpalam silnik kontrolki zgasły. Przejechałem w sumie z 9km, pierwsze dwa spokojnie później już dawałem po garach. W sumie doszedłem do prędkości 140km/h i żadna kontrolka się nie zaświeciła i nie słabła. Następnie przetrzymałem ją dłużej na 3 biegu z obrotami około 4tys i nic, ciągła równo i nic się nie zaświeciło. Zobaczymy co pokaże po podpięciu pod komputer.
Odpalam silnik kontrolki zgasły. Przejechałem w sumie z 9km, pierwsze dwa spokojnie później już dawałem po garach. W sumie doszedłem do prędkości 140km/h i żadna kontrolka się nie zaświeciła i nie słabła. Następnie przetrzymałem ją dłużej na 3 biegu z obrotami około 4tys i nic, ciągła równo i nic się nie zaświeciło. Zobaczymy co pokaże po podpięciu pod komputer.
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
Darek tak jak Ci mówiłem wcześniej, możesz mieć duperelę, z którą poprzedni właściciel też sobie nie radził, dlatego udało Ci się dość przystępnie wyłapać tę Zafirę. Dzwoniłem właśnie do mojego mechanika, niestety on nie pamięta dokładnie jakie błędy mi wyskakiwały, ale nie wyklucza 1590.
U mnie jazda autem wyglądała bardzo podobnie do Twojej. U mnie też poprzedni właściciel nie poradził sobie z usterką. Powodem (po za EGR-em) była nie kontaktująca wtyczka sterownika (komputera) jaki mamy przy silniku. Objawy podobne do Twoich ustępowały od razu pod wpływem zwykłego podniesienia wiązki kabli. Gdy one opadały pod wpływem własnego ciężaru głupoty zaczynały się pojawiać w komputerze, gdyż wtyczka przestawała dobrze kontaktować. Było to jakieś półtora roku temu. Mój mechanik zwyczajnie wyciął identyczną wtyczkę ze złomowanej Vectry C z tym samym silnikiem i przelutował kable wymieniając wtyczkę na prawie idealną. Koszt całości wyniósł mnie 50 zł i dobre piwo za jego pomysł. Od tamtej pory u mnie nie ma żadnych problemów z autem.
Jestem niemal pewien, że u Ciebie może być podobna pierdoła. Nie koniecznie EGR, choć go nie wykluczam - pojawią się błędy o numerach P0400 i pochodne P0401 itd. Dobrze by było, jakbyś miał możliwość podpięcia się i diagnostyki na Op-Comie. Nie tylko na ogólnych testerach. Może jednak przejedź się do Mysłowic (daleko nie masz) z jakimś czteropakiem na wieczór i niech Ci Sebastian auto przetrzepie.
U mnie jazda autem wyglądała bardzo podobnie do Twojej. U mnie też poprzedni właściciel nie poradził sobie z usterką. Powodem (po za EGR-em) była nie kontaktująca wtyczka sterownika (komputera) jaki mamy przy silniku. Objawy podobne do Twoich ustępowały od razu pod wpływem zwykłego podniesienia wiązki kabli. Gdy one opadały pod wpływem własnego ciężaru głupoty zaczynały się pojawiać w komputerze, gdyż wtyczka przestawała dobrze kontaktować. Było to jakieś półtora roku temu. Mój mechanik zwyczajnie wyciął identyczną wtyczkę ze złomowanej Vectry C z tym samym silnikiem i przelutował kable wymieniając wtyczkę na prawie idealną. Koszt całości wyniósł mnie 50 zł i dobre piwo za jego pomysł. Od tamtej pory u mnie nie ma żadnych problemów z autem.
Jestem niemal pewien, że u Ciebie może być podobna pierdoła. Nie koniecznie EGR, choć go nie wykluczam - pojawią się błędy o numerach P0400 i pochodne P0401 itd. Dobrze by było, jakbyś miał możliwość podpięcia się i diagnostyki na Op-Comie. Nie tylko na ogólnych testerach. Może jednak przejedź się do Mysłowic (daleko nie masz) z jakimś czteropakiem na wieczór i niech Ci Sebastian auto przetrzepie.
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
Bez podłączenia pod komputer i konkretnej diagnozy to jak wróżenie z fusów. Postaraj się o możliwość podłączenia auta pod komputer - najlepiej OP-COMa, lub dowolny dobry sprzęt diagnostyczny w serwisach motoryzacyjnych jak np KTS BOSCH-owski.TUMEK0072 pisze:pomocy !!!! posiadam zafire 2.0dti 2003 po nagrzaniu silnika zapala sie kontrolka serwisu obrotomiez przastaje dzialac zaczyna glisno pracowac i nie ma mocy wogole wymienilem czujnik polozenia walu i nic sie nie zmienilo.co moze byc przyczyna prosze o pomoc
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
Darek jedź dla porównania do innego diagnosty. Jak leży Ci piasta i będzie Ci się blokował ABS na śliskiej nawierzchni to będziesz hamował bez hamulców. Wykończona piasta niestety działa w ten sposób, że podczas hamowania na śliskiej nawierzchni jak oblodzona ulica ma zły sygnał czujnika ABS-u. Wtedy pedał hamulca będziesz miał twardy a hamowania w zasadzie zero. Nie trudno sobie wyobrazić co się stanie jak przy prędkości 50 km/h nie wyhamujesz i wjedziesz komuś w zadek...derk pisze: Mam też wrażenie że słychać łożysko w kole.
i właśnie dlatego jedź sprawdzić dobrze te piasty. To jest bezpieczeństwo Twoje i Twojej rodziny.derk pisze:domem zapaliła się kontrolka ESP.
Dzisiaj byłem z wizytą u kolegi Dziadek13 z innego forum w Mysłowicach.
Sprawdziliśmy błędy, oprócz tego przeszedłem szybki kurs " zafira tdi"
Co do mojej zafirki, pierwsza rzecz za którą się biorę już jutro to ładowanie.
Bez obciążenia na wolnych obrotach 13,8V
pod obciążeniem światła, klima na wolnych 13,10V, podczas gazowania max 13,5V.
Od tego zacznę zabawę.
Teraz błędy:
ESP
C0710- (8) Czujnik kąta skrętu kierownicy, nieprawidłowy sygnał
Jak pisałem wcześniej, nie miałem problemu z świecącą kontrolką ESP do momentu kiedy wymieniłem końcówki drążka kierownicy. Będę musiał przestudiować ten błąd.
Silnik
P1590- (8) obwód zaworu elektromagnetycznego podciśnienia, napięcie za wysokie-Obecny
Zaworek przemierzony rezystencja 45 ohm, napiecie na kostce 13,8V tyle co na akumulatorze.
technicznie również sprawny
P0400- (9) Wartość rzeczywista zaworu EGR napięcie nie prawidłowe- Nie występuje
P0400-(5) Rozpoznany zbyt słaby przepływ recyrkulacji gazu wydechowego- Nie występuje
Zdemontowaliśmy plastykową klapkę z EGR, sadzy nie było zbyt dużo.
"kowadełko" czy jak to nazwać ruchome, popsikaliśmy i na tym skończyliśmy.
Błędy skasowane i udaliśmy się w trasę. Jedziemy zafirka ciągnie wszystkie parametry OK
Turbiną, kąty wtrysku itp.
Jedziemy dłużej na 3 biegu 120km/h wszystko ok, wrzucam 5 jedziemy 140km/h włączam tempomat.
W pewnym momencie naciskam lekko pedał hamulca, wskakuje kontrolka z kluczykiem brak mocy.
Po chwili gaszę i ponownie zapalam silnik jest OK, nie ma kontrolki silnik ciągnie.
Rozpędzamy się ponownie tempomat i lekko hamuje i znowu brak mocy i "kluczy"
Sprawdzamy błędy oprócz poprzednich błędów EGR dochodzi błąd
Czujnika pedału hamulca
Łączna ilość kodów błędów: 2
P0703 - Nieprawidłowy sygnał przełącznika hamulców
(0A) - Nie występuje
P0400 - Wartość rzeczywista zaworu EGR napięcie nieprawidłowe
(09) - Obecny
To by było na tyle.
Sprawdziliśmy błędy, oprócz tego przeszedłem szybki kurs " zafira tdi"
Co do mojej zafirki, pierwsza rzecz za którą się biorę już jutro to ładowanie.
Bez obciążenia na wolnych obrotach 13,8V
pod obciążeniem światła, klima na wolnych 13,10V, podczas gazowania max 13,5V.
Od tego zacznę zabawę.
Teraz błędy:
ESP
C0710- (8) Czujnik kąta skrętu kierownicy, nieprawidłowy sygnał
Jak pisałem wcześniej, nie miałem problemu z świecącą kontrolką ESP do momentu kiedy wymieniłem końcówki drążka kierownicy. Będę musiał przestudiować ten błąd.
Silnik
P1590- (8) obwód zaworu elektromagnetycznego podciśnienia, napięcie za wysokie-Obecny
Zaworek przemierzony rezystencja 45 ohm, napiecie na kostce 13,8V tyle co na akumulatorze.
technicznie również sprawny
P0400- (9) Wartość rzeczywista zaworu EGR napięcie nie prawidłowe- Nie występuje
P0400-(5) Rozpoznany zbyt słaby przepływ recyrkulacji gazu wydechowego- Nie występuje
Zdemontowaliśmy plastykową klapkę z EGR, sadzy nie było zbyt dużo.
"kowadełko" czy jak to nazwać ruchome, popsikaliśmy i na tym skończyliśmy.
Błędy skasowane i udaliśmy się w trasę. Jedziemy zafirka ciągnie wszystkie parametry OK
Turbiną, kąty wtrysku itp.
Jedziemy dłużej na 3 biegu 120km/h wszystko ok, wrzucam 5 jedziemy 140km/h włączam tempomat.
W pewnym momencie naciskam lekko pedał hamulca, wskakuje kontrolka z kluczykiem brak mocy.
Po chwili gaszę i ponownie zapalam silnik jest OK, nie ma kontrolki silnik ciągnie.
Rozpędzamy się ponownie tempomat i lekko hamuje i znowu brak mocy i "kluczy"
Sprawdzamy błędy oprócz poprzednich błędów EGR dochodzi błąd
Czujnika pedału hamulca
Łączna ilość kodów błędów: 2
P0703 - Nieprawidłowy sygnał przełącznika hamulców
(0A) - Nie występuje
P0400 - Wartość rzeczywista zaworu EGR napięcie nieprawidłowe
(09) - Obecny
To by było na tyle.