Utrata mocy, czy napewno EGR?
Moderator: Sebu$
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
Tak wygląda EGR Darka po odkręceniu. Zdjęcie może mało wyraźne, ale Darek mi pisał, że EGR jest zabrudzony olejem..
Moim zdaniem po pierwsze na ilość zabrudzeń ma jakość paliwa. Słabszej jakości z bio dodatkami nie jest tym, co diesle lubią najbardziej. Ja sam od lat staram się lać Vervę albo V-powerka.
Co do Darka - może być EGR uszkodzony mechanicznie, z brudu. Może czyszczenie nie za wiele pomagać. Ja bym wymienił na nowy. Żadne regeneracje.
A że tempomat Ci się wyłącza pod wpływem naciśnięcia hamulca - no to to jest akurat prawidłowy objaw, bo tak ma być. Tylko zdziwiło mnie, że od razu wywala Ci P0400 w tym momencie...
P0703 to jest to co ja mam u siebie od początku. Nic z tym nie robię, bo jak Ci pisałem kiedyś, po kilkukrotnym dociśnięciu hamulca w cyklu miejskim - błąd znika.
- GOTI
- Zafiromaniak
- Posty: 3401
- Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
- Auto: Insignia
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
- Kontakt:
U mnie też czasami wciśnięcie hamulca powodowało wywalenie błędu P0400 tylko nie polegało to na normalnym wciśnięciu celem przyhamowania tylko na gwałtownym wciśnięciu (na maxa) w sytuacjach często krytycznych.miodzik pisze:A że tempomat Ci się wyłącza pod wpływem naciśnięcia hamulca - no to to jest akurat prawidłowy objaw, bo tak ma być. Tylko zdziwiło mnie, że od razu wywala Ci P0400 w tym momencie...
Czemu tak sie działo nie mam pojęcia, ale gdzie bym nie czytał to wszyscy stawiali na vacum pompe, a ta u mnie była i jest sprawna.
Nawet jest do tego prosty test - na ciepłym silniku wciska sie kilka razy hamulec do oporu (na postoju oczywiście) i po kilku takich zabiegach u mnie zazwyczaj wyskakiwał błąd, co wskazywało na vacaum pompe (oczywiście wg. szeregu specjalistów z różnych for) lecz ta jak wspomniałem jest sprawna.
Teraz gdy P0400 juz mnie nie nęka nie zauważyłem, aby przy ostrym hamowaniu wyskakiwał błąd także z tym błędem lepiej podchodzić z dystansem. Ja sie męczyłem z nim od zakupu auta tylko podchodziłem do tego na spokojnie i przede wszystkim na luzie - czyściłem, sprawdzałem, mierzyłem, robiłem zmiany w ECU, nic nie pomagało więc powtarzałem czynności, gdy pewnego pięknego poranka zupełnie przez przypadek.. chyba zwalczyłem problem..
Możliwe, że u Darka jest problem z samym zaworem, ale ja bym nie stawiał tak bezpośrednio na niego. U siebie też miałem wymieniać zawór (z podciśnieniowym to troche taniej wychodzi) ale wstrzymałem sie i zaoszczędziłem kilka $
Dla wyjaśnienia, bo trochę się namieszało
Zdjęcie które dorzucił GOTI to mój EGR, tylko że zostało wykonane po spryskaniu preparatem.
Dlatego też wygląda jak zaolejony .
Co do oleju, to się go obawiam po stronie mechanicznej.
Tak miałem w Espace 2,2 DCI, pomimo zaślepienia dolotu spalin czasami wywalał błąd.
Po odkręceniu EGR na tłoczku miałem olej .
Tego właśnie się obawiam.
Wracając do Zafiry to po zdemontowaniu plastyka z EGR, to w środku było suchutko.
Jedynie widoczne były spaliny, tłoczek był ruchomy i reagował .
Co do P0703 ten błąd jest przy ESP i o dziwo kontrolka po raz pierwszy zaświeciła po wymianie końcówek drążka . Gdzieś czytałem, że w oplu po wymianie końcówek miał podobny problem. Wczoraj zrobiłem "kalibracje kąta skrętu" co prawda zalecane Vectra C, ale dzisiaj jeszcze ESP się nie zaświeciło "odpukać"
"kalibracja czujnika polega na skręceniu kół od jednego do drugiego położenia skrajnego - tak przynajmniej jest po odłączeniu akumulatora, spróbuj może pomoże (oczywiście na włączonym silniku) "
A że tempomat Ci się wyłącza pod wpływem naciśnięcia hamulca - no to to jest akurat prawidłowy objaw, bo tak ma być. Tylko zdziwiło mnie, że od razu wywala Ci P0400 w tym momencie... " być może to był tylko zbieg okoliczności, zobaczymy co będzie się działo dalej.
Vacum pompa sprawna 0,8 podciśnienia
Podczas wczorajszego testowania, kolega zauważyłem że ma słabe ładowanie alternatora.
Na postoju miałem 13,9V.
Tego samego dnia pojechałem jeszcze do punktu z akumulatorami w celu zmierzenia.
-wolne obroty bez obciążenia 13,8V
-wolne obroty włączone światła +klimatyzacja 13,1V
-obroty ponad 2tys 13,5V
Dzisiaj byłem umówiony z elektrykiem samochodowym, podjeżdżam on ponownie mierzy.
Po przemierzeniu pyta, a jakie mam problemy? Odpowiadam że chyba mam za słabe ładowanie. Stwierdza że w sumie nie ma co tutaj robić ładowanie jest w granicach 13,9, a że jest nowy akumulator to więcej nie potrzebuje.
Już sam nie wiem co z tym robić ??
Jedno co wiem muszę zakupić Op-coma, ale z tym mam mały problem.
To już temat na priv
Zdjęcie które dorzucił GOTI to mój EGR, tylko że zostało wykonane po spryskaniu preparatem.
Dlatego też wygląda jak zaolejony .
Co do oleju, to się go obawiam po stronie mechanicznej.
Tak miałem w Espace 2,2 DCI, pomimo zaślepienia dolotu spalin czasami wywalał błąd.
Po odkręceniu EGR na tłoczku miałem olej .
Tego właśnie się obawiam.
Wracając do Zafiry to po zdemontowaniu plastyka z EGR, to w środku było suchutko.
Jedynie widoczne były spaliny, tłoczek był ruchomy i reagował .
Co do P0703 ten błąd jest przy ESP i o dziwo kontrolka po raz pierwszy zaświeciła po wymianie końcówek drążka . Gdzieś czytałem, że w oplu po wymianie końcówek miał podobny problem. Wczoraj zrobiłem "kalibracje kąta skrętu" co prawda zalecane Vectra C, ale dzisiaj jeszcze ESP się nie zaświeciło "odpukać"
"kalibracja czujnika polega na skręceniu kół od jednego do drugiego położenia skrajnego - tak przynajmniej jest po odłączeniu akumulatora, spróbuj może pomoże (oczywiście na włączonym silniku) "
A że tempomat Ci się wyłącza pod wpływem naciśnięcia hamulca - no to to jest akurat prawidłowy objaw, bo tak ma być. Tylko zdziwiło mnie, że od razu wywala Ci P0400 w tym momencie... " być może to był tylko zbieg okoliczności, zobaczymy co będzie się działo dalej.
Vacum pompa sprawna 0,8 podciśnienia
Podczas wczorajszego testowania, kolega zauważyłem że ma słabe ładowanie alternatora.
Na postoju miałem 13,9V.
Tego samego dnia pojechałem jeszcze do punktu z akumulatorami w celu zmierzenia.
-wolne obroty bez obciążenia 13,8V
-wolne obroty włączone światła +klimatyzacja 13,1V
-obroty ponad 2tys 13,5V
Dzisiaj byłem umówiony z elektrykiem samochodowym, podjeżdżam on ponownie mierzy.
Po przemierzeniu pyta, a jakie mam problemy? Odpowiadam że chyba mam za słabe ładowanie. Stwierdza że w sumie nie ma co tutaj robić ładowanie jest w granicach 13,9, a że jest nowy akumulator to więcej nie potrzebuje.
Już sam nie wiem co z tym robić ??
Jedno co wiem muszę zakupić Op-coma, ale z tym mam mały problem.
To już temat na priv
Czyli nadal mieszammiodzik pisze:miodzik, nie GOTIderk pisze:Zdjęcie które dorzucił GOTI to mój EGR
A co powiesz na to ładowanie?
Teraz jeszcze raz samemu zmierzyłem.
Podjechałem na CPN zatrzymałem się otwieram maskę i sprawdzam
bez obciążenia na wolnych 14,10V, na obrotach około 3 tyś 14,25V
Z światłami klimą i ogrzewaniem szyby wolne obroty 13,2V, na obrotach 3tyś 13,5 do 13,7V
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
Takie spadki napięć moim zdaniem wcale nie są jakieś niepokojące. Tym tropem nie szedłbym w ogóle. Moim zdaniem napięcia masz prawidłowe.
A może takie coś ?
http://allegro.pl/emulator-zaworu-egr-o ... 35987.html
opinia po zamontowaniu w/w emulatora
" emulator ok, ale u mnie problem tkwił w sterowniku na pompie (PSG16). Po nagrzaniu tracił obwód uklad zaworu, (utrata połączeń włosowatych z płytą) więc na EMULATORZE pojawiała się ta sama usterka. Skończyło się wyłączeniem programowym EGRu w mapie sterownika. Zaślepienie nie jest konieczne w takim przypadku."
http://allegro.pl/emulator-zaworu-egr-o ... 35987.html
opinia po zamontowaniu w/w emulatora
" emulator ok, ale u mnie problem tkwił w sterowniku na pompie (PSG16). Po nagrzaniu tracił obwód uklad zaworu, (utrata połączeń włosowatych z płytą) więc na EMULATORZE pojawiała się ta sama usterka. Skończyło się wyłączeniem programowym EGRu w mapie sterownika. Zaślepienie nie jest konieczne w takim przypadku."
Ostatnio zmieniony 29 maja 2014, 22:35 przez derk, łącznie zmieniany 1 raz.
- Jaymzarf
- Mieszkaniec
- Posty: 418
- Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Model:
- Kontakt:
Jakoś z uwagi na funkcje EGR w naszych Zośkach, raczej nie założył bym emulatora...
Zawór poza sterowaniem recyrkulacją spalin, pełni również rolę zaworu upustowego turbiny na wypadek przeładowania i nie zadziałania odcięcia przez zaworek przy turbo...
Ja miałem uszkodzony ten elektrozaworek w taki sposób, że turbina była cały czas "włączona" i tylko dzięki egr-owi nie rozerwałem węży...
Gdyby nie szkoda turbiny, może bym się pokusił by tak pojeździć bo to fajne uczucie jak silnik od samego dołu ciągnie jak rakieta
Zawór poza sterowaniem recyrkulacją spalin, pełni również rolę zaworu upustowego turbiny na wypadek przeładowania i nie zadziałania odcięcia przez zaworek przy turbo...
Ja miałem uszkodzony ten elektrozaworek w taki sposób, że turbina była cały czas "włączona" i tylko dzięki egr-owi nie rozerwałem węży...
Gdyby nie szkoda turbiny, może bym się pokusił by tak pojeździć bo to fajne uczucie jak silnik od samego dołu ciągnie jak rakieta
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...