Ciężko odpalający diesel

Modyfikacje dla Zafiry A
Wiadomość
Autor
SeDay

Ciężko odpalający diesel

#1 Post autor: SeDay »

Wiele właścicieli Zafiry A (i nie tylko Zafir) w dieslu spotkało się z problemem kiedy w temperaturach od + kilku *C wzwyż samochód ciężko odpalał i żadne wymiany oleju, akumulatora czy świec nie pomagało to dzisiaj się przekonałem że jest na to rozwiązanie. :D

Wystarczy zamówić sobie coś takiego:

Kod: Zaznacz cały

http://allegro.pl/zle-odpala-opel-astra-vectra-dti-dtl-dth-demm-bm25-i4257909143.html
Tzw. zmylacz idealnie się sprawdza, należy uważać na wszelkie podróbki czy też moduły które pasują do każdego bo w rezultacie nie pasują do żadnego (każda pojemność potrzebuje inna dawkę paliwa stąd do każdego silnika jest indywidualny moduł).

W moim przypadku jest to Zafira A z 2002r z silnikiem 2.0 DTI 101 KM, miałem obawy co do tego ale zaryzykowałem, wydałem te 80 zł (łącznie z przesyłką) i dosyć szybko miałem u siebie, instalacja jest również prosta bo wystarczy zrobić 3 luty i gotowe.

Wszystko jest opisane w instrukcji i na aukcji ale od siebie dodam że po zamontowaniu modułu przy temperaturze powietrza ok. 32*C i silniku który nie był odpalany od dwóch dni normalnie nigdy w takich warunkach nie grzał świec przez co długo silnik kręcił a gdy odpalił to z niebieskim dymem (nie przepalone paliwo), teraz po zamontowaniu tego odpala na dotyk, gdy silnik jest zimny a na dworze dosyć ciepło, mimo to odpowiednio grzeje świecie czego wcześniej nie robił a na module miga lampka przez ok. 7s następnie odpalamy silnik i moduł automatycznie się odłącza nie wpływając w żaden sposób na pracę silnika. :ok:
Zaletą modułu jest to że po zamontowaniu w ogóle nie jest widoczny.

Co najważniejsze to to żeby podłączać moduł na wyłączonej stacyjce (akumulator może być podpięty).


Notka do administracji: Nie mam zamiaru w żaden sposób ani reklamować firmy ani samego jej właściciela a tylko pomóc innym rozwiązać problem. Z samym właścicielem i twórcą tego urządzenia nigdy się nie kontaktowałem ani nie znam go osobiście czy z internetu, chcę tylko pokazać co warto zakupić a co unikać. :kawa:


Pozdrawiam,
SeDay
Ostatnio zmieniony 16 sty 2017, 21:16 przez SeDay, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#2 Post autor: Rybka »

Kolego po co przepłacać jak można zrobić samemu ;) http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=15052

SeDay

#3 Post autor: SeDay »

Nie każdy jest elektrykiem ani ma chęć aby się w to bawić.

Chciałem tylko poinformować że wśród wielu podróbek na allegro które w rezultacie nie działają ten moduł jest poprawnie zbudowany.

Poza tym z tego co widzę z tym jest znacznie mniej problemów i większa pewność że bedzie działać niż samoróba.

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#4 Post autor: Flora »

Moduł z Allegro trzeba lutować do istniejącej instalacji, więc i tak trzeba mieć trochę wiedzy i zdolności. Samodzielny montaż układu nie jest niczym trudnym, a w razie awarii wiadomo jak go naprawić. W układzie z Allegro zamiast przekaźnika mechanicznego zastosowano elektroniczny i pewnie dla bajeru jakiś mały procesor sterujący. Zasada działania jest w obu przypadkach identyczna. Dodatkowo na aukcji pokazane są zdjęcia modułu wręcz przyklejonego do silnika. Elektronika raczej nie lubi panujących w tej okolicy temperatur. Większość układów przystosowana jest do temperatur nie przekraczających 70°C, a górna granica to 85°C

MichalB5

#5 Post autor: MichalB5 »

A ja Wam powiem ze ten modul nie jest taki super jak pisza. Przerabialem duzo problemow z odpalaniem mojej zafirki. U mnie pomogla wymiana uszczelnien wtryskow ale jeszcze to nie bylo to. Zamontowalem boxa do odpalania. Odpalal wtedy bardzo gwaltownie i odrazu wchodzil na wysokie obroty. Znajomy mechanik twierdzi ze to moze zalatwic dwumase. Ostatecznie pojechalem do fachowca i zwiekszyl w komputerze czas grzania swiec i dawke paliwa. Teraz zoska pali ladnie i delikatniej niz przy boxie.

Awatar użytkownika
mosfer
Debiutant
Posty: 44
Rejestracja: 20 lis 2014, 17:54
Lokalizacja: Golub-Dobrzyń
Model:

#6 Post autor: mosfer »

Witam

Ja rowniez mialem problem z odpalaniem przy dodatnich temperaturach. Chcialem modul z allegro zainstalowac u siebie jednak zastosowalem inne rozwiazanie. Mechanik podłączył mi modul dogrzewania świec i wlutowal go pomijajac fabryczny sterownik swiec. W praktyce wygląda to tak, po przekreceniu kluczyka w stacyjce nie zapala sie kontrolka grzania swiec jednak moduł swiece podgrzewa przez 25sek. Ja oczywiscie nie czekam az tak dlugom. Moduł ten w kazdej chwili moge wyjąć (wpinany w kostkę), zrobiłem to właśnie teraz gdy swiece z racji temp i tak sie podgrzewaja. U mnie na tym module auto o wiele lepiej zapala.

pozdrawiam

MichalB5

#7 Post autor: MichalB5 »

mosfer pisze:Witam

po przekreceniu kluczyka w stacyjce nie zapala sie kontrolka grzania swiec jednak moduł swiece podgrzewa przez 25sek.

pozdrawiam
Moim zdaniem to trochę druciarsko :P 25sek to za długo. Długo wytrzymują Ci świece ?
Lepiej przejrzyj układ wtryskowy bo pewnie też Ci się zapowietrza.

Awatar użytkownika
mosfer
Debiutant
Posty: 44
Rejestracja: 20 lis 2014, 17:54
Lokalizacja: Golub-Dobrzyń
Model:

#8 Post autor: mosfer »

Świece wymieniałem 2 tyg temu, odkąd mam auto (od roku) tego nie robiłem. Więc moduł na nowych świecach nie miał okazji działać. A na oględziny wtrysków brak czasu :( Później wrzucę foto modułu może ktoś ma jeszcze takowy i wypowie sie na jego temat.

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zafira A”