Bartez pisze:Skąd pewność ,że przeskoczył a nie np. ścieło klin na wale? :>
A na co są większe szanse ? Jakoś z doświadczenia mi wynika że kliny ścinają się bardzo rzadko i nie bez powodu. Piszę o klasycznych jednostkach, a nie np VAG gdzie niektóre silniki obarczone są tą "wadą"
Bartez pisze:Druga sprawa to co ma rozciągnięty pasek do ustawienia rozrządu na blokady?
Bo jak mechanik ma chińskie blokady to mają taki luz że przy zakładaniu nowego paska jesteś w stanie popełnić błąd. A jak nie wierzysz to spróbuj wymiany rozrządu w Alfie 159 V6 i zobacz jak szybko wyłożysz kilka tys. na nowe katalizatory
I tu właśnie z pomocą przychodzi luzowanie kółek :>
Bartez pisze:Przecież blokady są właśnie poto aby ustalić punkty OT tak więc sory kolego ale grubo sie mylisz.
No i teraz powiedz mi co dadzą blokady jeśli w danym silniku musisz poluzować kółka. Jedyne do czego są wtedy niezbędne to zachowanie kąta pompy wtryskowej (np. w starszych konstrukcjach). Jak mechanik jest ogarnięty i myśli nad tym co robi a nie robi to rutynowo to w 90% samochodów da radę zmienić rozrząd bez blokad. Jak nie myśli to nawet blokady mu nie pomogą i już kilkanaście razy spotkałem się z silnikami z przestawionym rozrządem podczas wymiany na blokadach. Da się ? Jak widać tak.
Pozatym w dużej części silników diesla koła na wałkach rozrządu i kółko na wale korbowym nie posiadają klinów a podczas montażu należy je poluzować aby swobodnie się obracały, wiesz poco? :>
Zależy w których. W jednych luzujesz żeby Ci się wałki nie rozjechały podczas naciągania, w innych po to żeby po naciągnięciu zachować kąt pompy. A w silnikach z dodatkowym paskiem balansowym jest jeszcze inaczej. Czasmi po prostu nie ustawisz i nie naciągniesz paska jak kół nie poluzujesz, a czasami jest to potrzebne tylko i wyłącznie dla własnej wygody.
P.S. Silniki które nie mają klina mają zwykle stożek więc jak kółka są dokręcone właściwym momentem to nic się samo nie obróci :>
studi78 pisze:Poza tym mocno zasyfiony DPF oraz EGR.
Te możliwości wykluczyłem bo pisałeś że:
widać że mechanik się stara przeczyścili EGR, DPF-a i mówią że coś się dzieje z filtrem powietrza, to może być przyczyna odpalania i na zimnym i na ciepłym
Czyli jak widać nie do końca dobrze im poszło