[A] Problem z... pompą?
Moderator: Sebu$
Wymieniles czujnik polozenia walu korbowego?Ja byłem na komputerze któryś raz z kolei (dobrze że kolega ma oprogramowanie), wyskoczył brak kontaktu miedzy czujnikiem wału korbowego i wałka rozrządu.Wymieniłem , narazie spokój ale jestem pesymistą bo nie raz już sie cieszyłem że zrobiłem, trochę pojezdziłem i g... Znowu się ciął. W połowie lipca jade na wakacje , jak znowu sie zacznie ubezpiecze samochód i jeżdże dopóty nie stanie.pzdr
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 15 paź 2018, 11:44
- Imię: Grzegorz
- Auto: Zafira A 2.0DTI
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
Cześć,
Chciałem się przywitać. Witam wszystkich forumowiczów Zafiry. To jest mój pierwszy post.
Zostałem posiadaczem zafiry A z silnikiem Y20DTH. Opla nie trzeba mi reklamować bo jestem wieloletnim użytkownikiem AstryG. Niestety moja zafira ma dziwną przypadłość z paleniem i jazdą. Na obecną chwilę objaw się tak nasilił że auto stoi jako uszkodzone.
Niestety nie mam większej historii tego auta bo auto przechodziło z rąk do rąk aż trafiło do mnie.
Co się dzieje:
1) Auto ciężko uruchomić, jak się uruchomi to przejedzie kawałek (moc jest wszystko OK) czasami aż się rozgrzeje i zgaśnie
2) Jak zgaśnie to musi postać jak ostygnie czasami daje się uruchomić czasami nie
3) Ecu sypie następującymi błędami
a. P1651 Magistrala CAN Błąd odbioru
b. P1631 Pompa wtryskowa Usterka 7 pompy wtryskowej
4) Auto miało wymienianą pompę przez poprzedniego użytkownika po wymianie pompy objaw taki sam
5) Auto miało wymieniany sterownik pompy (nie ECU) i objaw taki sam.
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie. Od siebie dodam że moja AG miała jedną awarię w przeciągu 350kkm a było to uszkodzenie sterownika. (poodpadały połączenia płyta-złącze) sypało idiotycznymi błędami. Czy opel nie ma problemu z tym? Może zafira i jej sterownik (inny bo tu jest bosh a w AG był Delphi) ma podobną wadę
edit.
Pytanie może wydaje sie z innej beczki ale ma znaczenie
Czy PSG5 jest IMO i mogę wymieniać dowolnie te sterowniki czy trzeba wylogować?
Chciałem się przywitać. Witam wszystkich forumowiczów Zafiry. To jest mój pierwszy post.
Zostałem posiadaczem zafiry A z silnikiem Y20DTH. Opla nie trzeba mi reklamować bo jestem wieloletnim użytkownikiem AstryG. Niestety moja zafira ma dziwną przypadłość z paleniem i jazdą. Na obecną chwilę objaw się tak nasilił że auto stoi jako uszkodzone.
Niestety nie mam większej historii tego auta bo auto przechodziło z rąk do rąk aż trafiło do mnie.
Co się dzieje:
1) Auto ciężko uruchomić, jak się uruchomi to przejedzie kawałek (moc jest wszystko OK) czasami aż się rozgrzeje i zgaśnie
2) Jak zgaśnie to musi postać jak ostygnie czasami daje się uruchomić czasami nie
3) Ecu sypie następującymi błędami
a. P1651 Magistrala CAN Błąd odbioru
b. P1631 Pompa wtryskowa Usterka 7 pompy wtryskowej
4) Auto miało wymienianą pompę przez poprzedniego użytkownika po wymianie pompy objaw taki sam
5) Auto miało wymieniany sterownik pompy (nie ECU) i objaw taki sam.
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie. Od siebie dodam że moja AG miała jedną awarię w przeciągu 350kkm a było to uszkodzenie sterownika. (poodpadały połączenia płyta-złącze) sypało idiotycznymi błędami. Czy opel nie ma problemu z tym? Może zafira i jej sterownik (inny bo tu jest bosh a w AG był Delphi) ma podobną wadę
edit.
Pytanie może wydaje sie z innej beczki ale ma znaczenie
Czy PSG5 jest IMO i mogę wymieniać dowolnie te sterowniki czy trzeba wylogować?
Ostatnio zmieniony 15 paź 2018, 20:15 przez deodekabokat, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 15 paź 2018, 11:44
- Imię: Grzegorz
- Auto: Zafira A 2.0DTI
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
Panowie proste pytanie.
Czy w PSG5 jest IMO. Czy muszę przeprogramowywać jak przekładam PSG5 ew drugi sterownik pestka i petla razem ?
Czy w PSG5 jest IMO. Czy muszę przeprogramowywać jak przekładam PSG5 ew drugi sterownik pestka i petla razem ?
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 15 lis 2018, 15:54
- Imię: Sebastian
- Auto: Zafira A 2.0 74KM
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: z19dth
Siema:)
Pacjent to Opel Zafira...
Błąd P1631 i P1651...
Rocznik 2001, 1995cm³, 74KM
Macie jakieś doświadczenia z tym?
Kaplica czy ciężka reanimacja?
Wieczorem przyjechałem z żoną do domu, rano do pracy nie odpaliła:(
od telefonicznych i znajomych znachorów wiem że: to wiązka, może pompa, może uszczelka, może 100zł, może 1800zł, może 3tyś zł, bo to pompa VP...
macie jakieś pomysły?
albo polecacie kogoś w okolicy Zabrza, żeby sie jej przyjrzał?
Pacjent to Opel Zafira...
Błąd P1631 i P1651...
Rocznik 2001, 1995cm³, 74KM
Macie jakieś doświadczenia z tym?
Kaplica czy ciężka reanimacja?
Wieczorem przyjechałem z żoną do domu, rano do pracy nie odpaliła:(
od telefonicznych i znajomych znachorów wiem że: to wiązka, może pompa, może uszczelka, może 100zł, może 1800zł, może 3tyś zł, bo to pompa VP...
macie jakieś pomysły?
albo polecacie kogoś w okolicy Zabrza, żeby sie jej przyjrzał?
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Masz padniętą pompę (konkretnie sterownik - P1631)
1651 Nieprawidłowe sygnały na magistrali CAN
Drugi błąd od canu ale zafiry A nie miały can.
W sumie pompa do regeneracji nie rób samego sterownika bo on się pali z jakiegoś
powodu np ciężko działa tłoczek kąta wtrysku i leci tranzystor.
To jest moje zdanie może ktoś inny powie co innego np kabelki idące do wtyku pompy bo odpadła od nich izolacja i zwierają zawze to można sprawdzić ale na mój nos pompa cała do roboty.Popraw w opisie chyba? ma być Y20DTH.
1651 Nieprawidłowe sygnały na magistrali CAN
Drugi błąd od canu ale zafiry A nie miały can.
W sumie pompa do regeneracji nie rób samego sterownika bo on się pali z jakiegoś
powodu np ciężko działa tłoczek kąta wtrysku i leci tranzystor.
To jest moje zdanie może ktoś inny powie co innego np kabelki idące do wtyku pompy bo odpadła od nich izolacja i zwierają zawze to można sprawdzić ale na mój nos pompa cała do roboty.Popraw w opisie chyba? ma być Y20DTH.
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Miałem takie błędy, u mnie był sterownik pompy.
Słynny tranzystor w sterowniku padł.
Mnie to kosztowało 800zł choć biorą i po 1000zł a są ludziska co zrobią i za 350zł.
Wlutowali mi tylko mocniejszy tranzystor i autko śmiga do dziś już u innego właściciela.
Objaw miałem taki sam. Kolega chciał podjechać autem i zamiast 1 wbił 3 (jedynka mi nie wskakiwała), autko się zadusiło i już nie odpaliło.
Słynny tranzystor w sterowniku padł.
Mnie to kosztowało 800zł choć biorą i po 1000zł a są ludziska co zrobią i za 350zł.
Wlutowali mi tylko mocniejszy tranzystor i autko śmiga do dziś już u innego właściciela.
Objaw miałem taki sam. Kolega chciał podjechać autem i zamiast 1 wbił 3 (jedynka mi nie wskakiwała), autko się zadusiło i już nie odpaliło.
Ostatnio zmieniony 15 lis 2018, 20:02 przez Rybka, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Jeżeli dobrego to polecam https://www.vp44.pl/component/tags/tag/ ... abrze.html