[A] Problem z... pompą?

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
ARISS

#76 Post autor: ARISS »

Wymieniles czujnik polozenia walu korbowego?Ja byłem na komputerze któryś raz z kolei (dobrze że kolega ma oprogramowanie), wyskoczył brak kontaktu miedzy czujnikiem wału korbowego i wałka rozrządu.Wymieniłem , narazie spokój ale jestem pesymistą bo nie raz już sie cieszyłem że zrobiłem, trochę pojezdziłem i g... Znowu się ciął. W połowie lipca jade na wakacje , jak znowu sie zacznie ubezpiecze samochód i jeżdże dopóty nie stanie.pzdr

deodekabokat
Posty: 2
Rejestracja: 15 paź 2018, 11:44
Imię: Grzegorz
Auto: Zafira A 2.0DTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH

#77 Post autor: deodekabokat »

Cześć,
Chciałem się przywitać. Witam wszystkich forumowiczów Zafiry. To jest mój pierwszy post.
Zostałem posiadaczem zafiry A z silnikiem Y20DTH. Opla nie trzeba mi reklamować bo jestem wieloletnim użytkownikiem AstryG. Niestety moja zafira ma dziwną przypadłość z paleniem i jazdą. Na obecną chwilę objaw się tak nasilił że auto stoi jako uszkodzone.
Niestety nie mam większej historii tego auta bo auto przechodziło z rąk do rąk aż trafiło do mnie.
Co się dzieje:
1) Auto ciężko uruchomić, jak się uruchomi to przejedzie kawałek (moc jest wszystko OK) czasami aż się rozgrzeje i zgaśnie
2) Jak zgaśnie to musi postać jak ostygnie czasami daje się uruchomić czasami nie
3) Ecu sypie następującymi błędami
a. P1651 Magistrala CAN Błąd odbioru
b. P1631 Pompa wtryskowa Usterka 7 pompy wtryskowej
4) Auto miało wymienianą pompę przez poprzedniego użytkownika po wymianie pompy objaw taki sam
5) Auto miało wymieniany sterownik pompy (nie ECU) i objaw taki sam.

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie. Od siebie dodam że moja AG miała jedną awarię w przeciągu 350kkm a było to uszkodzenie sterownika. (poodpadały połączenia płyta-złącze) sypało idiotycznymi błędami. Czy opel nie ma problemu z tym? Może zafira i jej sterownik (inny bo tu jest bosh a w AG był Delphi) ma podobną wadę

edit.
Pytanie może wydaje sie z innej beczki ale ma znaczenie
Czy PSG5 jest IMO i mogę wymieniać dowolnie te sterowniki czy trzeba wylogować?
Ostatnio zmieniony 15 paź 2018, 20:15 przez deodekabokat, łącznie zmieniany 1 raz.

deodekabokat
Posty: 2
Rejestracja: 15 paź 2018, 11:44
Imię: Grzegorz
Auto: Zafira A 2.0DTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH

#78 Post autor: deodekabokat »

Panowie proste pytanie.
Czy w PSG5 jest IMO. Czy muszę przeprogramowywać jak przekładam PSG5 ew drugi sterownik pestka i petla razem ?

Sebuś
Posty: 3
Rejestracja: 15 lis 2018, 15:54
Imię: Sebastian
Auto: Zafira A 2.0 74KM
Model: ZA
Oznaczenie silnika: z19dth

#79 Post autor: Sebuś »

Siema:)
Pacjent to Opel Zafira...
Błąd P1631 i P1651...
Rocznik 2001, 1995cm³, 74KM
Macie jakieś doświadczenia z tym?
Kaplica czy ciężka reanimacja?
Wieczorem przyjechałem z żoną do domu, rano do pracy nie odpaliła:(
od telefonicznych i znajomych znachorów wiem że: to wiązka, może pompa, może uszczelka, może 100zł, może 1800zł, może 3tyś zł, bo to pompa VP...
macie jakieś pomysły?
albo polecacie kogoś w okolicy Zabrza, żeby sie jej przyjrzał?

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#80 Post autor: Dziadek13 »

Masz padniętą pompę (konkretnie sterownik - P1631)
1651 Nieprawidłowe sygnały na magistrali CAN
Drugi błąd od canu ale zafiry A nie miały can.
W sumie pompa do regeneracji nie rób samego sterownika bo on się pali z jakiegoś
powodu np ciężko działa tłoczek kąta wtrysku i leci tranzystor.
To jest moje zdanie może ktoś inny powie co innego np kabelki idące do wtyku pompy bo odpadła od nich izolacja i zwierają zawze to można sprawdzić ale na mój nos pompa cała do roboty.Popraw w opisie chyba? ma być Y20DTH.

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#81 Post autor: Rybka »

Miałem takie błędy, u mnie był sterownik pompy.
Słynny tranzystor w sterowniku padł.
Mnie to kosztowało 800zł choć biorą i po 1000zł a są ludziska co zrobią i za 350zł.
Wlutowali mi tylko mocniejszy tranzystor i autko śmiga do dziś już u innego właściciela.
Objaw miałem taki sam. Kolega chciał podjechać autem i zamiast 1 wbił 3 (jedynka mi nie wskakiwała), autko się zadusiło i już nie odpaliło.
Ostatnio zmieniony 15 lis 2018, 20:02 przez Rybka, łącznie zmieniany 1 raz.

Sebuś
Posty: 3
Rejestracja: 15 lis 2018, 15:54
Imię: Sebastian
Auto: Zafira A 2.0 74KM
Model: ZA
Oznaczenie silnika: z19dth

#82 Post autor: Sebuś »

czyli możliwe że nie zbankrutuje?:D
a co do ostatniej części pytania... macie kogoś ze Śląska albo najlepiej z okolic Zabrza, kto mnie nie puści z torbami?

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#83 Post autor: Dziadek13 »


ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”