[A] termostat - problemy z nagrzewaniem silnika i wnętrza

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
konsul

#196 Post autor: konsul »

Termostat wymieniony (233 zł z robocizną) - i nagle wskazówka temperatury ożyła! Po kilku minutach osiągnęła wartość 85 stopni i tak trzyma, chociaż spada trochę jak się włączy nawiew ciepłego powietrza na max. Wciąż jeżdżę z tekturą, w końcu zima jeszcze jest, ale już wiem że niedługo sie jej pozbędę i będzie dobrze :)

BTW czy 85 stopni to jest opytmalna temperatura pracy diesla?

Pozdrawiam,
k.

Awatar użytkownika
rzadki
Zafiromaniak
Posty: 787
Rejestracja: 06 sty 2009, 17:16
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#197 Post autor: rzadki »

konsul pisze:BTW czy 85 stopni to jest opytmalna temperatura pracy diesla?
powinno być 88*C, ale to jest mała różnica, może trochę inny kąt patrzenia na wskaźnik. więc ja myślę że jest super ;)
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. ;)
Obrazek

konsul

#198 Post autor: konsul »

No, na pewno znacznie lepiej niż było. Autko znienacka przypomina saunę na kółkach :)

cbm80

#199 Post autor: cbm80 »

rzadki pisze:
konsul pisze:BTW czy 85 stopni to jest opytmalna temperatura pracy diesla?
powinno być 88*C, ale to jest mała różnica, może trochę inny kąt patrzenia na wskaźnik. więc ja myślę że jest super ;)
Wskazniki temp. w Oplach sa bardzo niedokladne. Jak jest juz 85 to znaczy ze nie ma sie czym martwic, gorzej jakby nie chcialo byc wiecej niz 80 albo skakalo >90.

ZAKROPIOLO

#200 Post autor: ZAKROPIOLO »

A ileż to u kolegi konsula Celsjusz pokazywał na dworze....? :lol: Z tą radością proponuję poczekać do -15*C.

konsul

#201 Post autor: konsul »

ZAKROPIOLO pisze:A ileż to u kolegi konsula Celsjusz pokazywał na dworze....? :lol: Z tą radością proponuję poczekać do -15*C.
Z radością donoszę, że pokonana przez Celsjusza we wtorek Zafira, wczoraj dała mu dzielny odpór. Ładowany przez noc akumulator dał radę odpalić rano auto przy -19,5°C (i to mimo niesprawnych świec żarowych, które właśnie wymieniłem razem z termostatem), a jak po południu odebrałem auto z warsztatu, to wciąż było -15°C, a ja po niedługiej chwili cieszyłem się z tych 85 stopni, które pokazywała wskazówka. I wreszcie nie musiałem pędzić 150 po autostradzie, żeby z nawiewów leciało naprawdę ciepłe powietrze. :lol:

Pozdrawiam,
k.

ZAKROPIOLO

#202 Post autor: ZAKROPIOLO »

No to moje gratulacje..... :lol:

Awatar użytkownika
timi68
Zafiromaniak
Posty: 794
Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
Model: II
Oznaczenie silnika: D5-2.4
Gender:

#203 Post autor: timi68 »

Tak jak obiecałem po założeniu wklejam fotkę.
Koszt 55 zł, naprawdę warto, plecam.

Obrazek

Jeśli jest ktoś zainteresowany, pytajcie.

Janusz 123

#204 Post autor: Janusz 123 »

Wklejam fotkę "padniętego" termostatu. Mój nowy jest firmy BEHR.

Obrazek

Obrazek

sobit
Bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 19 maja 2009, 21:04
Lokalizacja: Mikołów
Model:

#205 Post autor: sobit »

U mnie ten sam przypadek co u emjot-a. Przy wyłączonym nawiewie już się powoli grzeje, ale osiąga te 86 C i trzyma. Po włączeniu nawiewu na 3 lub 4 i niskich obrotach, temperatura spada. (oczywiście po wymianie termostatu, przed temp spadała dużo szybciej)
Te ropniaki chyba nie lubią się grzać. Przez lato ani razu nie włączył mi się wentylator, no chyba że tak cicho chodzi, a najwyższą temp jaką miałem to 90 C na autostradzie z gazem wciśniętym na max-a.

daniel

#206 Post autor: daniel »

Witam jestem nowy na forum i zwracam sie z pytaniem.A mianowicie mam do wymiany termostat w mojej zafirze 1,8 16v benzyna 125 koni i pytanie moje polega na tym czy koniecznie musze wymieniac razem z obudowa czy wystarczy wymienic tylko srodek no i czy wogole w tym modelu da rade wymienic sam srodek czyt. termostat prosze o pomoc i pozdrawiam

giant19s

#207 Post autor: giant19s »

Witam,
Mam ten sam model Zosi i u mnie wymienić musiałem cały termostat, nie dało rady samego wkładu założyć.
Czy to jest tak w tym modelu nie wiem czy zależy od auta? Pojęcia nie mam zielonego :)
Poczekaj na wypowiedzi innych.
Zawsze pozostaje podjechanie do mechanika to Ci powie czy wkład czy cały trzeba wymienić :)
Mechanik powinien wiedzieć najlepiej ;)

sobit
Bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 19 maja 2009, 21:04
Lokalizacja: Mikołów
Model:

#208 Post autor: sobit »

...co do testowania termostatu dotykając samą rurę, można się pomylić. U mnie ona się nagrzewa od silnika i dobrze jest sprawdzić, czy chłodnica jest letnia zaraz na wejściu tej grubej rury. Jest to o wiele pewniejszy sposób.
Jak szybko grzeją się wam silniki 2.0 dti przy niskich temp (poniżej 0) i jak wysoko je kręcie? Wymieniłem ostatnio termostat, ale muszę przejechać około 10 km, aby ZOŚKA złapała odpowiednią temp. Przy włączonym ogrzewaniu na 3 jest ją bardzo ciężko zagrzać. Może wina leży w stylu jazdy?? Dużo hamuję silnikiem i kręcę silnik do około 2000 obr/min. Ewentualnie jak jest potrzebne przyśpieszenie to tak do 2600.

kris

#209 Post autor: kris »

Jak rozgrzewasz ją na włączonym ogrzewaniu to nie dziwne że tyle to trwa. Ja załączam ogrzewanie dopiero jak tem. osiągnie ok. 70-80st. I dzięki temu 4 km i jest 85st. no ale mam benzynę więc też troche inaczej... tak czy siak nie włączam ogrzewania dopóki silnik się sam nie nagrzeje... a zimny nawiew wcale nie oziębia bardziej wnętrza... Zresztą 4km to bardzo szybko wiec da sie wytrzymać.

kris

#210 Post autor: kris »

Gadacie bzdury... jakoś mam ten sam motor i termostat dostałem, wymieniłem i jest OK.
Kupuj firmy STATHLER za około 30zł. Wymiana banalna, pisałem już dokładniej.. szukaj w temacie "zafirka się nie dogrzewa.." nie ma sensu dublować tak popularnych tematów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”