Kody błędów
Moderator: Mariusz
Mała korekta poniższej wiadomości nie chodzi o błąd 0107 ale 0170 (czeski błąd). Jestem tuż przed urlopem i w planach jest (był) większy wyjazd ale przez ostatnie problemy z Zafirką chyba wszystko legnie w gruzach, więc trochę jestem rozkojarzony.
P.S.
Dziękuję za szybką odpowiedź kolegi miodzik, dzięki jego linkowi zauważyłem swój błąd.
Od co najmniej miesiąca prześladuje Zafirke błąd 0170. O jego istnieniu dowiedziałem się przypadkowo sprawdzając kilka tygodnie temu błędy metodą na pedały i choć check się nie świecił, wymrugałem kod 0170. Wychodząc z założenia że to może przypadkowy błąd nie reagowałem dopóki po kilku dniach nie zapalił się check. Po wykasowaniu błędu przez mechanika gasł check, znowu ok 7-10 dni spokoju i kolejny palący się check. Kolejna wizyta w w warsztacie kasowanie błędu, 7-10 dni spokoju i znowu check (dodam że po każdym kasowaniu, sprawdzając po1-2 dniach błędy nadal mogłem wymrugać 0170).
Zmieniam warsztat, tym razem wizyta u diagnostyka samochodowego, wykasowanie błędu, sprawdzenie sondy: praca sondy na benzynie prawidłowa, ale na LPG dopiero przy zwiększonych obrotach. Wstępna diagnoza - winne LPG, potrzebna wizyta u gazownika, oraz sugestia aby pojeździć jakiś czas tylko na Pb (aby wyeliminować LPG mechanik zakręca zawór na butli). I tu niemiła zaskoczka. Po wypaleniu resztek LPG, wypedałowuje błąd ... 0170. Mechanik ponownie kasuje błędy twierdząc że prawdopodobnie końcówka gazu w instalacji wywołała w/w błąd. Teraz, silnik pracuje tylko na Pb, błąd wykasowany więc wszystko powinno być ok, ale nie jest, nie ruszając się z miejsca wypedalowuję ponownie kod 0170, tu diagnosta rozkłada ręce mówiąc że bez poważniejszej analizy nie jest w stanie pomóc (do warsztatu wbiłem się pomiędzy kolejnymi umówionymi klientami więc czasu starczyło tylko na wstępne zdiagnozowanie problemu).
Reasumując, wszystko wskazuje że z jakichś powodów komputer cały czas pamięta błąd 0170, choć check pomimo istnienia błędu zapala się średnio dopiero po 7-10 dniach.
Wypedałowanie błędu zarówno przed zapalaniem checka jak i po wykazuje tylko błąd 0170. Ostatnia wizyta w warsztacie upewniła mnie że pomimo skasowania świecącego checka
błąd pozostaje pamięci. Co może być tego przyczyną?. Jakiś czas wcześniej (ale tylko raz, krótko po kasowaniu błędów) miałem sytuację że w trakcie wypedałowywania błędów kontrolka wysyłała ciąg mrugnięć, jakby same zera ale bez widocznej przerwy, umożliwiającej rozpoznanie poszczególne cyfry.
P.S.
Jeszcze jedna sugestia diagnosty - zabrudzone filtry LPG. W aucie instalacja LPG jest od 18miesięcy, i na gazie przejechane jest 24kkm. Przez pierwszy rok nie
było żadnych problemów, ostatni przegląd był 4mies. (8kkm) temu, wtedy był wymieniany filtr LPG (nie wiem czy jeden czy oba) i regulacja gazu. Czy możliwe że zapchany filtr może ogłupiać sondę lambda a w konsekwencji wywoływać błąd 0170 i ewentualnej rozjechanej mapy Pb? Dodadam ze filtr powietrza i świece zmieniane w tym miesiącu. Z tego co zauważyłem zapalanie check'a występowało w sytuacji gdy auto miało lekko ciężej tzn. trzy osoby na pokładzie, jazda pod wzniesienie lub po dłuższym wkręceniu na większe obroty. Na razie najbliższy tydzień Zafira będzie jeździć tylko na Pb (już teraz czuć znaczna poprawę jazdy) jeżeli będzie wszytko ok to uderzam do gazownika. Jednak nadal niepokoi mnie czemu komputer pamięta błąd 0170.
P.S.
Dziękuję za szybką odpowiedź kolegi miodzik, dzięki jego linkowi zauważyłem swój błąd.
Od co najmniej miesiąca prześladuje Zafirke błąd 0170. O jego istnieniu dowiedziałem się przypadkowo sprawdzając kilka tygodnie temu błędy metodą na pedały i choć check się nie świecił, wymrugałem kod 0170. Wychodząc z założenia że to może przypadkowy błąd nie reagowałem dopóki po kilku dniach nie zapalił się check. Po wykasowaniu błędu przez mechanika gasł check, znowu ok 7-10 dni spokoju i kolejny palący się check. Kolejna wizyta w w warsztacie kasowanie błędu, 7-10 dni spokoju i znowu check (dodam że po każdym kasowaniu, sprawdzając po1-2 dniach błędy nadal mogłem wymrugać 0170).
Zmieniam warsztat, tym razem wizyta u diagnostyka samochodowego, wykasowanie błędu, sprawdzenie sondy: praca sondy na benzynie prawidłowa, ale na LPG dopiero przy zwiększonych obrotach. Wstępna diagnoza - winne LPG, potrzebna wizyta u gazownika, oraz sugestia aby pojeździć jakiś czas tylko na Pb (aby wyeliminować LPG mechanik zakręca zawór na butli). I tu niemiła zaskoczka. Po wypaleniu resztek LPG, wypedałowuje błąd ... 0170. Mechanik ponownie kasuje błędy twierdząc że prawdopodobnie końcówka gazu w instalacji wywołała w/w błąd. Teraz, silnik pracuje tylko na Pb, błąd wykasowany więc wszystko powinno być ok, ale nie jest, nie ruszając się z miejsca wypedalowuję ponownie kod 0170, tu diagnosta rozkłada ręce mówiąc że bez poważniejszej analizy nie jest w stanie pomóc (do warsztatu wbiłem się pomiędzy kolejnymi umówionymi klientami więc czasu starczyło tylko na wstępne zdiagnozowanie problemu).
Reasumując, wszystko wskazuje że z jakichś powodów komputer cały czas pamięta błąd 0170, choć check pomimo istnienia błędu zapala się średnio dopiero po 7-10 dniach.
Wypedałowanie błędu zarówno przed zapalaniem checka jak i po wykazuje tylko błąd 0170. Ostatnia wizyta w warsztacie upewniła mnie że pomimo skasowania świecącego checka
błąd pozostaje pamięci. Co może być tego przyczyną?. Jakiś czas wcześniej (ale tylko raz, krótko po kasowaniu błędów) miałem sytuację że w trakcie wypedałowywania błędów kontrolka wysyłała ciąg mrugnięć, jakby same zera ale bez widocznej przerwy, umożliwiającej rozpoznanie poszczególne cyfry.
P.S.
Jeszcze jedna sugestia diagnosty - zabrudzone filtry LPG. W aucie instalacja LPG jest od 18miesięcy, i na gazie przejechane jest 24kkm. Przez pierwszy rok nie
było żadnych problemów, ostatni przegląd był 4mies. (8kkm) temu, wtedy był wymieniany filtr LPG (nie wiem czy jeden czy oba) i regulacja gazu. Czy możliwe że zapchany filtr może ogłupiać sondę lambda a w konsekwencji wywoływać błąd 0170 i ewentualnej rozjechanej mapy Pb? Dodadam ze filtr powietrza i świece zmieniane w tym miesiącu. Z tego co zauważyłem zapalanie check'a występowało w sytuacji gdy auto miało lekko ciężej tzn. trzy osoby na pokładzie, jazda pod wzniesienie lub po dłuższym wkręceniu na większe obroty. Na razie najbliższy tydzień Zafira będzie jeździć tylko na Pb (już teraz czuć znaczna poprawę jazdy) jeżeli będzie wszytko ok to uderzam do gazownika. Jednak nadal niepokoi mnie czemu komputer pamięta błąd 0170.
Ostatnio zmieniony 13 lip 2014, 19:41 przez Koenig, łącznie zmieniany 2 razy.
- Luko
- Mieszkaniec
- Posty: 493
- Rejestracja: 09 lip 2013, 01:03
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Witam,
Ostatnio poza znanym mi już błędem P0400 (muszę wreszcie zrobić coś z tym EGR, WD-40 nie pomaga, kostkę czyścilem, EGR i kolektor były czyszczone zaraz po zakupie w październiku ubiegłego roku a błąd ostatnio coraz częściej wyskakuje) pojawił mi się błąd P0115 - Czujnik temp. płynu chłodzącego. Za wysoki sygnał.
Sam czujnik wymieniłem ok 3 miesięcy temu na nowy, poszukując problemów z odpalaniem auta. Po wymianie czujnika zamontowałem układ wymuszający podgrzewanie świec i do tej pory wszystko było ok. Op-Com odczytuje temperaturę silnika bez problemu na bieżąco, sprawdziłem kable od wymuszacza podgrzewania świec, wszystko ok, napięcia prawidłowe, wszystko wygląda jak zaraz po montażu. Co to może być? Czy ktoś z Was spotkał się z czymś takim? Czy winowajcą może być układ wymuszający podgrzewanie świec i w tym kierunku szukać, czy raczej w inną stronę powinienem skierować poszukiwania?
Ostatnio poza znanym mi już błędem P0400 (muszę wreszcie zrobić coś z tym EGR, WD-40 nie pomaga, kostkę czyścilem, EGR i kolektor były czyszczone zaraz po zakupie w październiku ubiegłego roku a błąd ostatnio coraz częściej wyskakuje) pojawił mi się błąd P0115 - Czujnik temp. płynu chłodzącego. Za wysoki sygnał.
Sam czujnik wymieniłem ok 3 miesięcy temu na nowy, poszukując problemów z odpalaniem auta. Po wymianie czujnika zamontowałem układ wymuszający podgrzewanie świec i do tej pory wszystko było ok. Op-Com odczytuje temperaturę silnika bez problemu na bieżąco, sprawdziłem kable od wymuszacza podgrzewania świec, wszystko ok, napięcia prawidłowe, wszystko wygląda jak zaraz po montażu. Co to może być? Czy ktoś z Was spotkał się z czymś takim? Czy winowajcą może być układ wymuszający podgrzewanie świec i w tym kierunku szukać, czy raczej w inną stronę powinienem skierować poszukiwania?
Moja Zafira
Idiotów na świecie jest niewielu, ale są tak sprytnie porozstawiani, że spotykasz ich na każdym kroku...
Idiotów na świecie jest niewielu, ale są tak sprytnie porozstawiani, że spotykasz ich na każdym kroku...
Problem z 3ma błędami: P1635, P0725, P1335.
Swoją Zafirkę 2.0 DTI 101 KM, 2002 r., kupiłem rok temu.
Tydzień temu odpaliłem auto po krótkim postoju, zapaliły się wszystkie kontrolki, obrotomierz wskazywał zero, silnik falował i lekko trząsł. Po paru minutach odpalił i jeździłem spokojnie przez dwa dni. od 3 dni jest to samo. Błędy zostały wykasowane wczoraj, a dzisiaj znowu się pojawiły. Co to za błędy i ewentualna przyczyna?
Nie świeci się kontrolka silnika, tak jakby padła żarówka albo została celowo odcięta.
Przez 20 tys. użytkowania przeze mnie nic się takiego nie działo.
Dziękuję za pomoc.
Swoją Zafirkę 2.0 DTI 101 KM, 2002 r., kupiłem rok temu.
Tydzień temu odpaliłem auto po krótkim postoju, zapaliły się wszystkie kontrolki, obrotomierz wskazywał zero, silnik falował i lekko trząsł. Po paru minutach odpalił i jeździłem spokojnie przez dwa dni. od 3 dni jest to samo. Błędy zostały wykasowane wczoraj, a dzisiaj znowu się pojawiły. Co to za błędy i ewentualna przyczyna?
Nie świeci się kontrolka silnika, tak jakby padła żarówka albo została celowo odcięta.
Przez 20 tys. użytkowania przeze mnie nic się takiego nie działo.
Dziękuję za pomoc.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
0725, 1335 - http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1544 http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... b7cf7f659aMieHor pisze:Znalazłem takie znaczenia tego błędu
P1635 Glow Device Circuit High Input C-19
P1635 Glow Device Circuit Open C-19
P1635 Glow Device Circuit General Error C-19
P1635 Za mocne wejście obwodu urządzenia żarzącego C-20
P1635 Otwarty obwód urządzenia żarzącego C-20
P1635 Błąd ogólny obwodu urządzenia żarzącego C-20
P1635 Napięcie odniesienia 5 V Obwód #2
P1635 Napięcie odniesienia 5 V Obwód #2
P1635 Układ podgrzewania świec żarowych
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
- Luko
- Mieszkaniec
- Posty: 493
- Rejestracja: 09 lip 2013, 01:03
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Nikt nie miał przypadku z tym P0115?
Moja Zafira
Idiotów na świecie jest niewielu, ale są tak sprytnie porozstawiani, że spotykasz ich na każdym kroku...
Idiotów na świecie jest niewielu, ale są tak sprytnie porozstawiani, że spotykasz ich na każdym kroku...
- Sebu$
- -#Administrator
- Posty: 8171
- Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
- Auto: Yaponiec
- Model: Inne
- Oznaczenie silnika: Pb1.5
- Gender:
- Kontakt:
Witam,
może ktoś pomoże ...
ZA OPC odczytany kod błędu, którego nie ma w wykazie to 1106
jedyne co znalazłem to przypuszczenia w tym linku
może ktoś pomoże ...
ZA OPC odczytany kod błędu, którego nie ma w wykazie to 1106
jedyne co znalazłem to przypuszczenia w tym linku
Podepnę się:)
Tydzień temu kupiłem Zafirkę. Dziś odczytałem następujące błędy:
P1329 - Cylinder 4 układ zapobiegania spalaniu stukowemu maksymalny limit iskry (00) - Nie wystepuje
P1326 - Cylinder 1 układ zapobiegania spalaniu stukowemu maksymalny limit iskry (00) - Nie wystepuje
P1328 - Cylinder 3 układ zapobiegania spalaniu stukowemu maksymalny limit iskry (00) - Obecny
P1327 - Cylinder 2 układ zapobiegania spalaniu stukowemu maksymalny limit iskry (00) - Nie wystepuje
P0325 - Nieprawidłowy sygnał sensora spalania stukowego (08) - Nie występuje
Na forum pojawiały się identyczne błędy jednak z innymi opisami? Czy istotny jest jedynie kod błędu a opis różni się w zależności od wykorzystywanego programu?
Czy ktoś spotkał się z taką sytuacją u siebie?
Doda, że jeśli chodzi o pracę silnika..to 'na ucho' wszystko jest w porządku..pracuje równo; poza tym jest chyba delikatnie przymulony, bo przy wyższych obrotach przyspieszenie jest mocno 'jednostajne'
I jeszcze pytanie - jak rozumieć dopiski przy błędach: "Nie występuje", "Obecny"?:)
Z góry dzięki i pozdrawiam:)
Kuba
Tydzień temu kupiłem Zafirkę. Dziś odczytałem następujące błędy:
P1329 - Cylinder 4 układ zapobiegania spalaniu stukowemu maksymalny limit iskry (00) - Nie wystepuje
P1326 - Cylinder 1 układ zapobiegania spalaniu stukowemu maksymalny limit iskry (00) - Nie wystepuje
P1328 - Cylinder 3 układ zapobiegania spalaniu stukowemu maksymalny limit iskry (00) - Obecny
P1327 - Cylinder 2 układ zapobiegania spalaniu stukowemu maksymalny limit iskry (00) - Nie wystepuje
P0325 - Nieprawidłowy sygnał sensora spalania stukowego (08) - Nie występuje
Na forum pojawiały się identyczne błędy jednak z innymi opisami? Czy istotny jest jedynie kod błędu a opis różni się w zależności od wykorzystywanego programu?
Czy ktoś spotkał się z taką sytuacją u siebie?
Doda, że jeśli chodzi o pracę silnika..to 'na ucho' wszystko jest w porządku..pracuje równo; poza tym jest chyba delikatnie przymulony, bo przy wyższych obrotach przyspieszenie jest mocno 'jednostajne'
I jeszcze pytanie - jak rozumieć dopiski przy błędach: "Nie występuje", "Obecny"?:)
Z góry dzięki i pozdrawiam:)
Kuba
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Nie występuje oznacza, że błąd pojawił się i został zapisany, ale w tej właśnie chwili nie występuje. Obecny oznacza, że błąd występuje w chwili odczytu. Część błędów są to błędy permanentne i jedynie usunięcie usterki powoduje ich 'nie występowanie', inne z kolei pojawiają się okazjonalnie, po rozgrzaniu silnika, użyciu konkretnej funkcji, a nawet losowo.kkubekk pisze: I jeszcze pytanie - jak rozumieć dopiski przy błędach: "Nie występuje", "Obecny"?:)