Zafira A - szarpanie podczas ruszania, przyspieszania

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
twardypt91
Mieszkaniec
Posty: 479
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

#256 Post autor: twardypt91 »

To będę musiał sprawdzić.
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto :driver:

twardypt91
Mieszkaniec
Posty: 479
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

#257 Post autor: twardypt91 »

Właśnie odebrałem auto z warsztatu. Diagnoza: koło dwumasowe :shock: :/

To dlatego szarpało przy puszczaniu sprzęgła i generalnie trzęsło całym autem.

A luzy na starym kole takie, że... :czerwona:

Takie koło to ile teoretycznie może przejechać?
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto :driver:

Awatar użytkownika
Luko
Mieszkaniec
Posty: 493
Rejestracja: 09 lip 2013, 01:03
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Kraków
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#258 Post autor: Luko »

To zależy od sposobu używania auta. Jeden przejeżdża 200tys km a drugi po 60tys zarznie;-)
Moja Zafira

Idiotów na świecie jest niewielu, ale są tak sprytnie porozstawiani, że spotykasz ich na każdym kroku...

twardypt91
Mieszkaniec
Posty: 479
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

#259 Post autor: twardypt91 »

Reasumując, objawy jakie miałem:
- przy puszczaniu sprzęgła (po zmianie biegu) autem szarpnęło
- problem z wbiciem biegów, szczególnie wstecznego
- większe drgania wyczuwane w kabinie

Wychodzi na to, że jakieś 200 km przejechałem z takim kołem :mysli:
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto :driver:

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#260 Post autor: janekW67 »

twardypt91 pisze:Właśnie odebrałem auto z warsztatu. Diagnoza: koło dwumasowe :shock: :/

To dlatego szarpało przy puszczaniu sprzęgła i generalnie trzęsło całym autem.

A luzy na starym kole takie, że... :czerwona:

Takie koło to ile teoretycznie może przejechać?
Żywotność koła dwumasowego w dużej mierze zależy od sposobu użytkowania auta. "Dwumas" w aucie używanym głownie w mieście i na krótkich odcinkach szybciej padnie niż w aucie jeżdżącym głownie w trasie. Po prostu w trasie mniej używamy sprzęgła.
Oczywiście!

Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#261 Post autor: miodzik »

twardypt91 pisze:Właśnie odebrałem auto z warsztatu. Diagnoza: koło dwumasowe :shock: :/
Tak przypuszczałem.
Oczywiście jeżeli finansowo dasz radę i planujesz nadal trwać w związku ze swoją Zośką wymień dwumasę na dwumasę. Nie kombinuj z wywaleniem dwumasy i wstawieniem taniego wynalazku, bo to ma krótkie nogi.
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

maczo1977

#262 Post autor: maczo1977 »

witam,
Mam następujący problem: po odpaleniu auta zanim przełączy się na gaz występuje dość mocne szarpanie silnikiem ale tylko w zakresie ~1800-2100. Poza tym chodzi równo. Szarpie na każdym biegu w tych wartościach i tylko na benzynie. Gaz równo w całym zakresie. Żadnych błędów na kompie. Ma ktoś może jakieś pomysły.
pzdr Maciek

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#263 Post autor: janekW67 »

Czyściłeś przepustnicę?
Oczywiście!

maczo1977

#264 Post autor: maczo1977 »

witam,
tak była czyszczona

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#265 Post autor: janekW67 »

Może kończyć się sonda,albo przepływomierz.
Oczywiście!

maczo1977

#266 Post autor: maczo1977 »

Sonda nowa, zamiana przepływomierza nic nie zmieniała.

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#267 Post autor: janekW67 »

A jaką sondę założyłeś?
Oczywiście!

maczo1977

#268 Post autor: maczo1977 »

oryginał

igipol

#269 Post autor: igipol »

U mnie szarpanie było przez cewke ale szarpało do 2, 3 tysięcy obrotów. Po wymianie chodzi jak ta lala. Wcześniej jeszcze przed uszkodzeniem cewki tzn przed objawami z szarpaniem przy tych obrotach szarpało mi przy zmianie biegów ale się przyzwyczaiłem i myslałem że ten typ tak ma ale teraz kiedy mam nową cewkę wszystkie takie objawy zniknęły. Wyminiłem na produkt europejski nie chińczyka.

Emilson
Debiutant
Posty: 44
Rejestracja: 25 cze 2013, 02:22
Imię: Emil
Lokalizacja: Sieradz / Könnern
Auto: Zafira A 1.8 Comfort
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#270 Post autor: Emilson »

Dobra, jako że z szarpaniem miałem prawie poł roku do czynienia, opiszę swoja historię, może komuś pomogę.
Usilne szarpanie zaczelo się jako tako w styczniu, jak jechałem do pracy w DE. Stałem w korku, non stop wentylator chłodnicy chodził i z dobre 4 godziny tak go katowalem. Korek sie rozszedł, ja w pedał a tu Zośka mówi 'bujaj się!' i przyspieszanie w kangurach... Ale nic, jezdzilem, nie wadziło mocno. Tylko jak szarpał, strasznie szlo spalanie w gore, nawet do 12/100 i wracało i pare km, albo lekka górka i znów kangur i magiczne wskazanie spalania na kompie... Ale na gładkim terenie nie bylo nic czuć.Co dziwne, jak wcisnąłem gaz w podlogę to szła jak szalona... Rowny gaz - kangur.... I w koncu tak auto zgłupiało, ze 200km jechałem 80km/h bo tak szarpało, jakby szedl na 4 gary, za chwile na 3 i znów 4... Do mechanika... Check wykazał - P0301 wypadanie zapłonu, cyl 1. Oraz bład sondy 1, nieprawidłowa mieszanka czyli słynne P0170. Cewka wymieniona na BREMI za 300zl... zero efektów. Do drugiego mechanika - werdykt: sonda. Wymieniona na używkę z jakiegoś VieśWagena o identycznych parametrach i świece. Mooooże o ździebko lepiej. Do 3 szpejca. Ten wywrózył wtryski. Kupilem STP do czyszenia wtrysków, zrobilem ostrzejszą mieszankę + zalałem Vervą i buta - 4k rpm nie schodziło z blatu... - bez zmian... Myślę sobie... No kurde, co to może być. Szukam sam. I tak szukam na forum, a odepne przeplywke. Odpiąłem - 170km/h wszedl jak nóż w masło. Gdzie na podpiętej 130 to był wyczyn. I dawaj do sklepu, kupiłem jąkś podróbe za 200 zł - tak na próbę i przez pierwsze 4 tyś km szła, ale widzę, że już fiksuję, dojadę ją, oddam na gwarancję i kupię ori Siemena VDO. Bynajmniej u mnie padła przepływka, ale różne są przyczyny. Czasem lepiej poodpinać tą cudną elektronikę i patrzeć co się dziejw oraz dać 40zł za kasowanie błędów niż tak ja utopić 800zł by na koniec samemu przy garażu auto zrobić....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”