[B]Czyszczenie zaworu EGR 1.9 CDTi - komentarze

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#16 Post autor: MieHor »

Kolego cbm80, w DTI zawór EGR jest dokładnie w tym miejscu co piszesz. U siebie wymieniałem na nowy samodzielnie i do dzisiaj (odpukać) wszystko hula.

Anony Mous

#17 Post autor: Anony Mous »

franki pisze:Co do blaszek, to zastanawiam się czy nie lepiej byłoby całkowicie go zaslepić (blaszka bez dziurek), wtedy nie byłoby już wiecej z nim problemów...
Możesz go całkowicie zaślepić ale najpierw powinieneś zmienić program sterujący silnikiem,który nie będzie "widział" EGR-a.Taki zabieg najlepiej przeprowadzić przy "pozbyciu" się DPF-a....a potem to pozostaje już tylko bezstresowe użytkowanie tych silników ;)

Awatar użytkownika
franki
Mieszkaniec
Posty: 441
Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: NEL14

#18 Post autor: franki »

Ale przecież EGR może sobie pracować, tyle tylko że nie będzie się syfił. Coś kojarzę, że w Astrach II zaślepiali EGR beż żadnej ingerencji w soft...
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport

Anony Mous

#19 Post autor: Anony Mous »

No to spróbuj i zaślep zawór w CDTi ;)

kubik_CDTi

#20 Post autor: kubik_CDTi »

Są blaszki dziurkowane do aut z DPF i tyle.
Inaczej błędy są i tyle.
Pozdr.

kelian

#21 Post autor: kelian »

Błąd wyskakiwał i znikał .Jak podłączyliśmy auto do kompa to pokazał się tylko błąd EGR, po skasowaniu błędu i przejechaniu 2km zaświecił się ponownie dlatego postanowiłem go wyczyścić. Przed czyszczeniem silnik czasami pracował nierówno.

DD

#22 Post autor: DD »

Marki lub inni: Zaślepkę EGRa montuje się na kolektorze dolotowym czy ssącym? W moim 1,9CDTI 120KM zaślepka pasuje i tu i tu.

kubik_CDTi

#23 Post autor: kubik_CDTi »

Ta blaszka w 19DT i DTL pasuje w 3miejscach :lol:
Powinno się montować przed zaworem(pod nim w widoku)
Pozdrawiam

DD

#24 Post autor: DD »

A co sądzicie o takiej opinii zamieszczonej na www.swiatmotoryzacji.com.pl/index.php?m ... taj&id=728 :
Wyeliminowanie recyrkulacji spalin (zaślepienie EGR-a - DD) przy pozostawieniu oprogramowania, które jest cały czas "przekonane", że działa ona nadal, prowadzi do niekontrolowanego wzrostu temperatury spalin (więcej tlenu - DD) w silnikach benzynowych i wzrostu emisji cząstek stałych w jednostkach wysokoprężnych. Oba te zjawiska mogą zaś spowodować, że po pewnym czasie nastąpią w układzie wylotowym uszkodzenia, których naprawa będzie kosztowniejsza niż wymiana zaworu.
Czy ma ktoś długoterminowe doświadczenia jazdu z zaślepionym (całkowicie lub częściowo) EGR-em?
Chciałbym pojeździć swoją Zafirą parę latek, więc nie wiem czy zaślepienie częściowe EGR-a nie zużyje zbyt szybko innych podzespołów.

Anony Mous

#25 Post autor: Anony Mous »

Zaworu EGR w CDTi nie można całkowicie zaślepić i do tego jeszcze pozostawić fabryczny program sterujący.Mam zamontowaną "zaślepkę" ograniczającą częściowo przepływ spalin.Przejechałem dopiero 2 tys km ale nic złego się nie dzieje.Czytałem opinie użytkowników "zaślepek"na innych forach,którzy przejechali kilkadziesiąt tys km i też nie zaobserwowali nic negatywnego.Zresztą pomysłodawcą w montażu "zaślepek" był nie kto inny jak sam producent naszych CDTi czyli Fiat.

Anony Mous

#26 Post autor: Anony Mous »

Mam pytania:

1. Rozumiem ze nie wolno zaslepic całkiem egr'u ale ktos pisał że wolno jeśli sie zmieni oprogramowanie, tak aby komuter nie widział tego zaworu....czyli można tak zrobic czy nie?

2. do Marki, Czyli rozwierecenie tego zaworu, jak rozumiem, jest po to by wepchąć do srodka jakiś np pręt i przy pomocy młotka go wybić w dół, tak? Cy to łatwo te bebechy wchodzą czy trzeba prać na chamca młotkiem? I potem trzeba go też wbijąc spowrotem czy wchodzi bez kłopotu przy użyciu dłoni?

4. Ktoś pisał gdzieś ze od razu warto przeczyscic przespustnice, robiłeś to?

5. Na forum vectry czytałem ze należy potem odpiąc akumulator tak zeby komputer sobie zresetował ustawiania ponieważ komputer bedzie myślał ze egr dalej nie domaga i bedzię źle coś tam dawkował czy ustawiał.

Anony Mous

#27 Post autor: Anony Mous »

ad.1 Przy zastosowaniu odpowiedniego programu sterującego silnikiem można całkowicie pozbyć się zaworu EGR.

ad.2 Dokładnie tak jak Kaliope piszesz.Wybić należy młotkiem używając np wybijaka(twardego aby się nie zginał przy wybijaniu,bo obudowa może pęknąć)Mocowałem zawór w imadle podpierając go od dołu dwoma drewnianymi klockami po bokach i z wyczuciem wybiłem sworzeń.Foty załączone w pierwszym poście tematu.Po wyczyszczeniu i składaniu również użyłem młotka ale już delikatnie wszystko się składało.

ad.3 Czyszczenie przepustnicy zostawiłem sobie na następny raz.Póki co auto jeździ jak trzeba.Fotostory na pewno będzie ;)

ad.4 Moim zdaniem po przejechaniu kilkunastu kilometrów komp sam dostosuje się do nowych ustawień.

Anony Mous

#28 Post autor: Anony Mous »

Marki pisze: Przy zastosowaniu odpowiedniego programu sterującego silnikiem można całkowicie pozbyć się zaworu EGR.
1. wiec moze zadam głupie pytanie ale dlaczego nikt z was jeszcze tego nie zrobił? Czy to trudne wgrac nowe oprogramowanie? Czy firmy typu v-tech cos takiego robia? Czy jest jakies ryzyko ze cos sie stanie z autem?

2. Jesli zawor zostanie całkowicie zaślepiony,,,,to co ze spalinami ktore normalnie przez niego przechodza? Własciwie to ten zawór łaczy kolektor z czym? i w która strone te spaliny przechodza? z kolektora gdzies dalej czy odwrotnie, tzn., z tamtej rury przez zawór egr do kolektora?

3. Jesli egr zostałby wyłączony programem sterujacym to wtedy juz go chyba nie trzeba zaslepiac? Co by dało jego zaślepienie? czyli wracam do pytania 2 gdzie sie podzieją te spaliny jesli zawor zostanie zaslepiony?


4. Pytam o to wszystko gdzyz, po lekturze tego forum oraz vectraklub zdecydowanie najwiekszymi problamiami cdti jest dpf i egr. Jesli bym, powiedzmy, sie zdecydował na zakup cdti to od razu mam zamiar sie udac do v-techu w celu usuniecia dpf i moze własnie przy okazji wyłączyłbym elektornicznie ten egr i problemyz głowy. Zle mysle?

Anony Mous

#29 Post autor: Anony Mous »

ad1. Mogę tylko na to pytanie odpowiedzieć za siebie.Mam ZB od pół roku i miałem problem z EGR-em tylko raz.Wyczyściłem go i wszystko jest ok.Jeszcze nie doprowadził mnie do takiego stanu aby się go pozbywać.

ad.2 W kolektorze wydechowym jest dodatkowe wyjście do rurki EGR,która doprowadza ok 50% spalin do ponownego spalenie do kolektora ssącego.Po drodze tzn ok kolektora do zaworu EGR mamy jeszcze coś takiego jak chłodnice spalin,która odpowiedzialna jest za obniżenie temp spalin.Odpowiednim dawkowaniem spalin do kolektora zajmuje się sławny zawór EGR sterowanym kompem silnika.Wszystko po to aby ok 50% spali zostało ponownie przepalonych w wyniku czego auto mniej zanieczyszcza środowisko.Dodatkowa nad tym wszystkim czuwa jeszcze nie mniej sławny DPF....jaka przyjemność byłaby w użytkowaniu tych silników żeby nie pseudo dbanie producentów aut o środowisko i nabijanie serwisom klientów....z problemami z tym związanymi.

ad.3 Po pozbyciu się EGR można zaślepić otwór już w kolektorze wydechowym bądź po prostu zastosować zaślepkę pod EGR ale bez otworów.

ad.4 Najlepiej to w ogóle podjechać do takiego warsztatu i zapytać :)

Anony Mous

#30 Post autor: Anony Mous »

Sorki,że post po poście ale nie mogę już edytować poprzedniego.Przy okazji czyszczenia przepustnicy zdemontowałem zawór EGR ponieważ auto co jakiś czas traciło moc i silnik kręcił sie max do 2 tys/obr.Towarzyszył temu błąd P0400.Po demontażu okazało się,że zawór zacina się tzn cewka działa poprawnie ale oś,która otwiera kanały dolotowe spalin zaciera,zacina się i zawór pozostaje w pozycji otwartej dlatego silnik nie miał powera.Postanowiłem wymienić zawór na nowy.Teraz wszystko jest ok.

Chciałbym podzielić się z Wami uwagami na temat stosowania zaślepki pod EGR.Od montażu zaślepki przejechałem ok 2tys km i po demontażu zawór był czysty bez zabrudzeń jakie opisywałem w pierwszym poście tego tematu....ale....jak wiadomo spaliny przepływające przez zawór mają powyżej 500*C więc jest tam bardzo sucho a smarowania syfem z kolektora brak,bo ogranicza je zaślepka.Nie wiadomo czy zawór działałby bezawaryjnie dłużej bez zastosowania zaślepki,bo miałby smarowanie z kolektora czy wcześniej zawór zabrudziłby się "cofkami" z kolektora co spowodowałoby dokładnie taki sam skutek jak przycieranie się osi.Posmarowałem smarem w sprayu oś w EGR i doświadczalnie zamontowałem do auta.Silnik oczywiście pracował jak należy tylko nie wiem jak długo by to potrwało ponieważ wymieniłem zawór na nowy w okazjonalnej cenie.Zaślepkę również zamontowałem pod EGR.Zobaczymy jak długo pojeżdżę na nowym zaworze.O wynikach oczywiście Was powiadomię.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”