Automatyczna skrzynia biegów - zwolnienia wybieraka

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
darek_sc

Automatyczna skrzynia biegów - zwolnienia wybieraka

#1 Post autor: darek_sc »

Witam,

Od jakiegoś czasu mam problem z przestawieniem wybieraka z pozycji P. Ten przycisk który służy do zwolnienia wybieraka ( przełączania na inny bieg).
Obrazek
W instrukcji pisze żeby za każdym razem zaciągać hamulec ręczny i hamulec roboczy i dopiero w pozycję P i tak samo przy odpalaniu. Kilka razy zdarzyło mi się że auto stoczyło się bo zapomniałem o hamulcu ręcznym. Czy możliwe jest że uszkodziła się zębatka blokująca mechanizm kół i dlatego przycisk na wybieraku się zacina? Czy może problem tkwi w wybieraku. Dodam że mam problem z przełączeniem i nieraz kombinuje po 10 min naciskam hamulec zwalniam, gasze auto, zapalam podobnie. Żadnych błędów, kontrolek na desce nie ma. Problem tylko z przełączaniem z Pozycji P. Sama zmiana biegów podczas jazdy bez szarpania - wszystko poprawnie.
Proszę o opinie. Może znajdą się osoby które miały podobne problemy w swoich automatach.
Ostatnio zmieniony 13 sie 2014, 17:15 przez darek_sc, łącznie zmieniany 1 raz.

tapatic
Przeglądacz
Posty: 69
Rejestracja: 10 lip 2014, 20:14
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Kielce
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: x18xe1
Gender:

#2 Post autor: tapatic »

Trzeba dość mocno nacisnąć hamulec zasadniczy wtedy zwalnia dźwignię zmiany biegów.
tapatic

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#3 Post autor: SD72 »

tapatic pisze:Trzeba dość mocno nacisnąć hamulec zasadniczy wtedy zwalnia dźwignię zmiany biegów.
Nie zgadadzm sie bo wystarczy lekko nacisnac hamulec i odrazu slychac delikatny KLIK oraz swiatla STOP sie zaswiecaja i znika na wyswietlaczu info o kontroli

Jesli zostawiasz samochod na parkingu i tymbardziej na wzniesieniu zawsze uzywaj pozycji P
i dodadkowo zaciagaj reczny

Ja po zatrzymaniu samochodu wybieram pozycje P i wyraznie slysze dzwiek tej powiedzmy zapadki lub blokady i dopiero potem zaciagam reczny hamulec

Sprawdzales poziom oleju w skrzyni biegow :?:(pomaranczowy bagnet)

Moze pomoze

http://moto.pl/MotoPL/1,88571,7238425,A ... matem.html

http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/j ... egow/sc0e4

http://autokult.pl/1645,jak-poprawnie-j ... matem-cz-2


A pozatym jesli masz problemy z automatem to doradzam wizyte w dobrym serwisie bo to nie zarty ;)

pysio30

#4 Post autor: pysio30 »

kolego tez tak mialem jak mi sie hamulce konczyly , wymienilem tarcze , klocki i jak reka odjal.

darek_sc

#5 Post autor: darek_sc »

Ok sprawa się rozwiązała. Dzięki za chęci pomocy, ale żadna z waszych rad się nie sprawdziła. Poziom oleju był ok - pierwsze co sprawdziłem, nie mogło to mieć wpływu na działanie blokady bo biegi działają płynnie nic nie szarpie.
2 rzecz to tarcze hamulcowe mam w dobrym stanie, a klocki hamulcowe zostały wymienione 1,5 miesiąca temu i zalany nowy płyn hamulcowy.
3 rzecz. Zawsze naciskam hamulec do oporu i ręczny również i wtedy powinno być słychać klik i tak nie było.
Zadzwoniłem do gości co się zajmują automatami i powiedział że odpowiedzialny jest czujnik STOPU. Facet podpiął pod kompa i przy naciskaniu się wyświetla aktywny albo nieaktywny. i jeden z nich przy naciskaniu był nieaktywny. Koszt nowego czujnika to 70 zł. Z wymianą całość operacji 100 zł zajęło 5 min i chodzi jak trzeba :)
Poniżej zdjęcie wadliwego przekaźnika. Można spróbować rozebrać i bawić się w czyszczenie ale nie na długo się to zda.
Obrazek


Temat do zamknięcia.

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#6 Post autor: SD72 »

darek_sc pisze:Dzięki za chęci pomocy, ale żadna z waszych rad się nie sprawdziła.
Moze nie do konca :> jakies podstawy i namiary byly ;)


wystarczy lekko nacisnac hamulec i odrazu slychac delikatny KLIK oraz swiatla STOP sie zaswiecaja i znika na wyswietlaczu info o kontroli

A pozatym jesli masz problemy z automatem to doradzam wizyte w dobrym serwisie bo to nie zarty ;)

Pozatym doradztwo i pomoc na odleglosc to nie warsztat ;)

darek_sc

#7 Post autor: darek_sc »

bazyliszek72 pisze:
darek_sc pisze:Dzięki za chęci pomocy, ale żadna z waszych rad się nie sprawdziła.
Moze nie do konca :> jakies podstawy i namiary byly ;)


wystarczy lekko nacisnac hamulec i odrazu slychac delikatny KLIK oraz swiatla STOP sie zaswiecaja i znika na wyswietlaczu info o kontroli

A pozatym jesli masz problemy z automatem to doradzam wizyte w dobrym serwisie bo to nie zarty ;)

Pozatym doradztwo i pomoc na odleglosc to nie warsztat ;)
Umiem się obsługiwać, akurat te podstawy o których pisałeś to znam. Zanim wsiadłem do auta rok temu trochę poczytałem.
Sprawa się rozwiązała właśnie w dobrym serwisie. Specjalizują się tylko w OPLU, nie mieli problemu z diagnozą i usunięciem usterki. Tym bardziej jak pisałem ze skrzynią nie było żadnych problemów.

Mam pytanie czy wymieniałeś już olej w skrzyni? tzn wiadomo tam się wymienia połowę metodą dolewania. Zalecają po 60 tys km. U mnie zaśpiewali nie w ASO 480 zł z olejem.
U Ciebie albo u Was jakie koszta?

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#8 Post autor: SD72 »

darek_sc pisze: Mam pytanie czy wymieniałeś już olej w skrzyni?
Nie wymienialem ale sie szykuje ;)

Jesli znajde taka cene u siebie w FR to zmieniam odrazu :D

Pozatym zastanawiam sie czy robic to w ASO czy w renomowanym serwisie od skrzyn auto. :mysli:

Ps. Wlasnie dzwonilem z ciekawosci do ASO we FR i dla porownania cena 220 Euro :lol:
Ostatnio zmieniony 14 sie 2014, 15:55 przez SD72, łącznie zmieniany 3 razy.

abel73

#9 Post autor: abel73 »

260 zł za robocizne i olej -wymieniałem równo rok temu w serwisie opla.

darek_sc

#10 Post autor: darek_sc »

abel73 pisze:260 zł za robocizne i olej -wymieniałem równo rok temu w serwisie opla.
To bardzo tanio. Pytanie tylko czy oni się znają na tej robocie. W Polsce boją się ruszać cokolwiek z automatami.
Mały update, dzwoniłem przed chwilą do ASO w Dąbrowie Górniczej i pan serwisu sprawdził koszt i ok 550 zł za wymianę z olejem już. Z tym że w systemie jego Oplowskim widnieje informacja że wymiana jest zalecana tylko co 60 tys KM tylko i wyłącznie w samochodach które były używane w trudnych warunkach eksploatacyjnych np. taksówka, bądź częste używanie przyczepek ;-). Co sądzicie o tym hicie? Według Opla oleju się nie wymienia, chodź wiadomo że olej chłonie wilgoć drobinki metalu itd. Sam już nie wiem co o tym myśleć :)

Ten warsztat do którego dzwoniłem to specjalizują się tylko w tym. Też mi się drogo wydaje te 480 zł.

A w jakim mieście robiłeś?

abel73

#11 Post autor: abel73 »

Giżycko, tylko z tym że całość oleju nie była wymieniona a tylko to co spłynęło:D

Daniel0

#12 Post autor: Daniel0 »

Niezależnie od tego co mówi producent olej i filtr w ASB powinno się wymieniać co 60 tyś km.
Jednym z powodów jest muł który powstaje na skutek ścierania się okładzin na tarczkach.

Cena za wymiane w dużym stopniu uzależniona jest od ilości i klasy oleju, który używany jest w danej skrzyni.

Przemo1977

#13 Post autor: Przemo1977 »

Danielo w zafirze filtr znajduje się wewnątrz skrzyni a żeby do niego się dostać trzeba zwalić skrzynię rozpołowić ją a tu trochę roboty jest ( wyjąć sanki) koszt niemały

Przemo1977

#14 Post autor: Przemo1977 »

Wymiana statyczna (częściowa) to pryszcz wlewasz tyle ile spuściłeś olej średnio kosztuje 30 - 40 zł ravenol castrol czy mobil Wymiana dynamiczna (całościowa) koszt 600 plus olej i tylko kumaty serwis asb

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”