Automatyczna skrzynia biegów - zwolnienia wybieraka
Moderator: Sebu$
Automatyczna skrzynia biegów - zwolnienia wybieraka
Witam,
Od jakiegoś czasu mam problem z przestawieniem wybieraka z pozycji P. Ten przycisk który służy do zwolnienia wybieraka ( przełączania na inny bieg).
W instrukcji pisze żeby za każdym razem zaciągać hamulec ręczny i hamulec roboczy i dopiero w pozycję P i tak samo przy odpalaniu. Kilka razy zdarzyło mi się że auto stoczyło się bo zapomniałem o hamulcu ręcznym. Czy możliwe jest że uszkodziła się zębatka blokująca mechanizm kół i dlatego przycisk na wybieraku się zacina? Czy może problem tkwi w wybieraku. Dodam że mam problem z przełączeniem i nieraz kombinuje po 10 min naciskam hamulec zwalniam, gasze auto, zapalam podobnie. Żadnych błędów, kontrolek na desce nie ma. Problem tylko z przełączaniem z Pozycji P. Sama zmiana biegów podczas jazdy bez szarpania - wszystko poprawnie.
Proszę o opinie. Może znajdą się osoby które miały podobne problemy w swoich automatach.
Od jakiegoś czasu mam problem z przestawieniem wybieraka z pozycji P. Ten przycisk który służy do zwolnienia wybieraka ( przełączania na inny bieg).
W instrukcji pisze żeby za każdym razem zaciągać hamulec ręczny i hamulec roboczy i dopiero w pozycję P i tak samo przy odpalaniu. Kilka razy zdarzyło mi się że auto stoczyło się bo zapomniałem o hamulcu ręcznym. Czy możliwe jest że uszkodziła się zębatka blokująca mechanizm kół i dlatego przycisk na wybieraku się zacina? Czy może problem tkwi w wybieraku. Dodam że mam problem z przełączeniem i nieraz kombinuje po 10 min naciskam hamulec zwalniam, gasze auto, zapalam podobnie. Żadnych błędów, kontrolek na desce nie ma. Problem tylko z przełączaniem z Pozycji P. Sama zmiana biegów podczas jazdy bez szarpania - wszystko poprawnie.
Proszę o opinie. Może znajdą się osoby które miały podobne problemy w swoich automatach.
Ostatnio zmieniony 13 sie 2014, 17:15 przez darek_sc, łącznie zmieniany 1 raz.
- SD72
- Zafiromaniak
- Posty: 5940
- Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
- Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Kontakt:
Nie zgadadzm sie bo wystarczy lekko nacisnac hamulec i odrazu slychac delikatny KLIK oraz swiatla STOP sie zaswiecaja i znika na wyswietlaczu info o kontrolitapatic pisze:Trzeba dość mocno nacisnąć hamulec zasadniczy wtedy zwalnia dźwignię zmiany biegów.
Jesli zostawiasz samochod na parkingu i tymbardziej na wzniesieniu zawsze uzywaj pozycji P
i dodadkowo zaciagaj reczny
Ja po zatrzymaniu samochodu wybieram pozycje P i wyraznie slysze dzwiek tej powiedzmy zapadki lub blokady i dopiero potem zaciagam reczny hamulec
Sprawdzales poziom oleju w skrzyni biegow (pomaranczowy bagnet)
Moze pomoze
http://moto.pl/MotoPL/1,88571,7238425,A ... matem.html
http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/j ... egow/sc0e4
http://autokult.pl/1645,jak-poprawnie-j ... matem-cz-2
A pozatym jesli masz problemy z automatem to doradzam wizyte w dobrym serwisie bo to nie zarty
Ok sprawa się rozwiązała. Dzięki za chęci pomocy, ale żadna z waszych rad się nie sprawdziła. Poziom oleju był ok - pierwsze co sprawdziłem, nie mogło to mieć wpływu na działanie blokady bo biegi działają płynnie nic nie szarpie.
2 rzecz to tarcze hamulcowe mam w dobrym stanie, a klocki hamulcowe zostały wymienione 1,5 miesiąca temu i zalany nowy płyn hamulcowy.
3 rzecz. Zawsze naciskam hamulec do oporu i ręczny również i wtedy powinno być słychać klik i tak nie było.
Zadzwoniłem do gości co się zajmują automatami i powiedział że odpowiedzialny jest czujnik STOPU. Facet podpiął pod kompa i przy naciskaniu się wyświetla aktywny albo nieaktywny. i jeden z nich przy naciskaniu był nieaktywny. Koszt nowego czujnika to 70 zł. Z wymianą całość operacji 100 zł zajęło 5 min i chodzi jak trzeba
Poniżej zdjęcie wadliwego przekaźnika. Można spróbować rozebrać i bawić się w czyszczenie ale nie na długo się to zda.
Temat do zamknięcia.
2 rzecz to tarcze hamulcowe mam w dobrym stanie, a klocki hamulcowe zostały wymienione 1,5 miesiąca temu i zalany nowy płyn hamulcowy.
3 rzecz. Zawsze naciskam hamulec do oporu i ręczny również i wtedy powinno być słychać klik i tak nie było.
Zadzwoniłem do gości co się zajmują automatami i powiedział że odpowiedzialny jest czujnik STOPU. Facet podpiął pod kompa i przy naciskaniu się wyświetla aktywny albo nieaktywny. i jeden z nich przy naciskaniu był nieaktywny. Koszt nowego czujnika to 70 zł. Z wymianą całość operacji 100 zł zajęło 5 min i chodzi jak trzeba
Poniżej zdjęcie wadliwego przekaźnika. Można spróbować rozebrać i bawić się w czyszczenie ale nie na długo się to zda.
Temat do zamknięcia.
- SD72
- Zafiromaniak
- Posty: 5940
- Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
- Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Kontakt:
Moze nie do konca :> jakies podstawy i namiary bylydarek_sc pisze:Dzięki za chęci pomocy, ale żadna z waszych rad się nie sprawdziła.
wystarczy lekko nacisnac hamulec i odrazu slychac delikatny KLIK oraz swiatla STOP sie zaswiecaja i znika na wyswietlaczu info o kontroli
A pozatym jesli masz problemy z automatem to doradzam wizyte w dobrym serwisie bo to nie zarty
Pozatym doradztwo i pomoc na odleglosc to nie warsztat
Umiem się obsługiwać, akurat te podstawy o których pisałeś to znam. Zanim wsiadłem do auta rok temu trochę poczytałem.bazyliszek72 pisze:Moze nie do konca :> jakies podstawy i namiary bylydarek_sc pisze:Dzięki za chęci pomocy, ale żadna z waszych rad się nie sprawdziła.
wystarczy lekko nacisnac hamulec i odrazu slychac delikatny KLIK oraz swiatla STOP sie zaswiecaja i znika na wyswietlaczu info o kontroli
A pozatym jesli masz problemy z automatem to doradzam wizyte w dobrym serwisie bo to nie zarty
Pozatym doradztwo i pomoc na odleglosc to nie warsztat
Sprawa się rozwiązała właśnie w dobrym serwisie. Specjalizują się tylko w OPLU, nie mieli problemu z diagnozą i usunięciem usterki. Tym bardziej jak pisałem ze skrzynią nie było żadnych problemów.
Mam pytanie czy wymieniałeś już olej w skrzyni? tzn wiadomo tam się wymienia połowę metodą dolewania. Zalecają po 60 tys km. U mnie zaśpiewali nie w ASO 480 zł z olejem.
U Ciebie albo u Was jakie koszta?
- SD72
- Zafiromaniak
- Posty: 5940
- Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
- Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Kontakt:
Nie wymienialem ale sie szykujedarek_sc pisze: Mam pytanie czy wymieniałeś już olej w skrzyni?
Jesli znajde taka cene u siebie w FR to zmieniam odrazu
Pozatym zastanawiam sie czy robic to w ASO czy w renomowanym serwisie od skrzyn auto.
Ps. Wlasnie dzwonilem z ciekawosci do ASO we FR i dla porownania cena 220 Euro
Ostatnio zmieniony 14 sie 2014, 15:55 przez SD72, łącznie zmieniany 3 razy.
To bardzo tanio. Pytanie tylko czy oni się znają na tej robocie. W Polsce boją się ruszać cokolwiek z automatami.abel73 pisze:260 zł za robocizne i olej -wymieniałem równo rok temu w serwisie opla.
Mały update, dzwoniłem przed chwilą do ASO w Dąbrowie Górniczej i pan serwisu sprawdził koszt i ok 550 zł za wymianę z olejem już. Z tym że w systemie jego Oplowskim widnieje informacja że wymiana jest zalecana tylko co 60 tys KM tylko i wyłącznie w samochodach które były używane w trudnych warunkach eksploatacyjnych np. taksówka, bądź częste używanie przyczepek ;-). Co sądzicie o tym hicie? Według Opla oleju się nie wymienia, chodź wiadomo że olej chłonie wilgoć drobinki metalu itd. Sam już nie wiem co o tym myśleć
Ten warsztat do którego dzwoniłem to specjalizują się tylko w tym. Też mi się drogo wydaje te 480 zł.
A w jakim mieście robiłeś?