Nie do końca się z Tobą zgodzę, chociaż chciałbym, żeby tak było. U mnie EGR najczęściej właśnie się zawiesza na autostradzie przy prędkości 120-140 km/h. Staram się go pryskać WD-40 przed każdą dłuższą trasą, ale i tak zdarza mu się zawiesić właśnie przy długotrwałej jeździe z w.w. prędkościami. Nigdy natomiast nie zawiesił się przy jeździe w okolicach 150-160 km/h, no ale wiadomo że tyle to jeździć u nas nie można, a w dodatku spalanie dramatycznie rośniejarecki69 pisze:Witam , jak sie okazało , jest jeszcze jeden skuteczny sposób na czyszczenie EGR-u. Ja go oczyscilem na autostradzie . Własnie wróciłem z wakacji i zrobiłem 3 tys km , ani razu nie miałem problemu z EGR , przegoniłem autko na autostradzie i od razu czuć ,że pomogło. Przewaznie było tak ,że EGR mi sie zawieszał jak jechałem na wakacje ale teraz to nie żałowałem paliwa i wydaje mi sie , że wypruł całą smołę gdzieś w Austrii
[A] EGR Elektroniczny się zawiesza?
Moderator: Sebu$
- Luko
- Mieszkaniec
- Posty: 493
- Rejestracja: 09 lip 2013, 01:03
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Moja Zafira
Idiotów na świecie jest niewielu, ale są tak sprytnie porozstawiani, że spotykasz ich na każdym kroku...
Idiotów na świecie jest niewielu, ale są tak sprytnie porozstawiani, że spotykasz ich na każdym kroku...
Witam. Może ktoś miał podobny problem do mojego . bo mi już brakuje sił i pomysłów
posprawdzane wszystko co możliwe , czyli podciśnienia, elektrozaworki,przepływomierz , czujnik doładowania wyczyszczony kolektor ssący a nawet kupiłem nowy zawór EGR . No i niestety cały czas problem z błędem P0400 najczęściej wchodzi przy obrotach 1800 /2500. Jadąc autostradą
powyżej 120 km/h błąd się nie generuje wszystko jest ok. Może ktoś miał podobny problem dodam że silnik to Y20DTH z góry dziękuje i pozdrawiam
posprawdzane wszystko co możliwe , czyli podciśnienia, elektrozaworki,przepływomierz , czujnik doładowania wyczyszczony kolektor ssący a nawet kupiłem nowy zawór EGR . No i niestety cały czas problem z błędem P0400 najczęściej wchodzi przy obrotach 1800 /2500. Jadąc autostradą
powyżej 120 km/h błąd się nie generuje wszystko jest ok. Może ktoś miał podobny problem dodam że silnik to Y20DTH z góry dziękuje i pozdrawiam
- Luko
- Mieszkaniec
- Posty: 493
- Rejestracja: 09 lip 2013, 01:03
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Sprawdzałeś przepływomierz ?
Jaki masz EGR? Podciśnieniowy czy elektroniczny?
Kolega miał problem z P0400 nawet po wymianie EGR, pomogła kąpiel przepływomierza w benzynie ekstrakcyjnej.
Jaki masz EGR? Podciśnieniowy czy elektroniczny?
Kolega miał problem z P0400 nawet po wymianie EGR, pomogła kąpiel przepływomierza w benzynie ekstrakcyjnej.
Moja Zafira
Idiotów na świecie jest niewielu, ale są tak sprytnie porozstawiani, że spotykasz ich na każdym kroku...
Idiotów na świecie jest niewielu, ale są tak sprytnie porozstawiani, że spotykasz ich na każdym kroku...
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
Grzegorz6424, jaki masz rocznik swojego auta? Ważne też czy kupiłeś EGR nowy, dobry (Wahlera), oryginalny czy używkę, chińczyka, podróbkę. Tutaj na tym zaworze niestety nie można oszczędzać zwłaszcza, jeżeli auto masz wyprodukowane w 2003 roku i młodsze. Cena nowego zaworu kształtuje się w okolicy 1000-1200 zł. Przepływomierz nawet jeśli miał byś wymienić będzie kosztował zaledwie ok 100-150 zł.
Przykre, ale prawdziwe.
Opisany przez Ciebie problem wskazuje wg mnie na EGR.
ZAWÓR EGR WAHLER 7375D OPEL ZAFIRA A 2.0 2.2 DTI
Przykre, ale prawdziwe.
Opisany przez Ciebie problem wskazuje wg mnie na EGR.
ZAWÓR EGR WAHLER 7375D OPEL ZAFIRA A 2.0 2.2 DTI
Zawór dzisiaj wykręciłem i mam zamiar dokonać wszechstronnej regeneracji.
Zaopatrzyłem się nawet w specjalne klucze TORX do tego przedsięwziecia.
Zakupiłem też odpowiednie specyfiki
Przy okazji zapytam:
Po zdjęciu wężyków, z tego po prawej stronie wypłyneła jakaś ciecz - co to jest i czy tak powinno być ?
Zaopatrzyłem się nawet w specjalne klucze TORX do tego przedsięwziecia.
Zakupiłem też odpowiednie specyfiki
Przy okazji zapytam:
Po zdjęciu wężyków, z tego po prawej stronie wypłyneła jakaś ciecz - co to jest i czy tak powinno być ?
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2531
- Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
- Imię: Henryk
- Lokalizacja: Raszyn
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Jeżeli masz EGR elektroniczny to te dwa wężyki są do chłodzenia podstawy zaworu..
Ostatnio zmieniony 13 sty 2017, 14:04 przez Harry200, łącznie zmieniany 1 raz.