[A] EGR Elektroniczny się zawiesza?

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Luko
Mieszkaniec
Posty: 493
Rejestracja: 09 lip 2013, 01:03
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Kraków
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#271 Post autor: Luko »

jarecki69 pisze:Witam , jak sie okazało , jest jeszcze jeden skuteczny sposób na czyszczenie EGR-u. Ja go oczyscilem na autostradzie :lol: . Własnie wróciłem z wakacji i zrobiłem 3 tys km , ani razu nie miałem problemu z EGR , przegoniłem autko na autostradzie i od razu czuć ,że pomogło. Przewaznie było tak ,że EGR mi sie zawieszał jak jechałem na wakacje ale teraz to nie żałowałem paliwa i wydaje mi sie , że wypruł całą smołę gdzieś w Austrii :piwo:
Nie do końca się z Tobą zgodzę, chociaż chciałbym, żeby tak było. U mnie EGR najczęściej właśnie się zawiesza na autostradzie przy prędkości 120-140 km/h. Staram się go pryskać WD-40 przed każdą dłuższą trasą, ale i tak zdarza mu się zawiesić właśnie przy długotrwałej jeździe z w.w. prędkościami. Nigdy natomiast nie zawiesił się przy jeździe w okolicach 150-160 km/h, no ale wiadomo że tyle to jeździć u nas nie można, a w dodatku spalanie dramatycznie rośnie ;)
Moja Zafira

Idiotów na świecie jest niewielu, ale są tak sprytnie porozstawiani, że spotykasz ich na każdym kroku...

Skasowany użytkownik 6483

#272 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

U mnie było podobnie , jak jechałem jakies 120km/h to po pewnym czasei siadał mi EGR. Zawsze jedynie na trasie to sie zdarzało. Teraz jak wyplułem ten cały syf z kolektora na autostradzie to mam od dłuzszego czasu spokój :piwo:

Skasowany użytkownik 14551

#273 Post autor: Skasowany użytkownik 14551 »

Witam. Może ktoś miał podobny problem do mojego . bo mi już brakuje sił i pomysłów
posprawdzane wszystko co możliwe , czyli podciśnienia, elektrozaworki,przepływomierz , czujnik doładowania wyczyszczony kolektor ssący a nawet kupiłem nowy zawór EGR . No i niestety cały czas problem z błędem P0400 najczęściej wchodzi przy obrotach 1800 /2500. Jadąc autostradą
powyżej 120 km/h błąd się nie generuje wszystko jest ok. Może ktoś miał podobny problem dodam że silnik to Y20DTH z góry dziękuje i pozdrawiam :(

Awatar użytkownika
Luko
Mieszkaniec
Posty: 493
Rejestracja: 09 lip 2013, 01:03
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Kraków
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#274 Post autor: Luko »

Sprawdzałeś przepływomierz ?
Jaki masz EGR? Podciśnieniowy czy elektroniczny?
Kolega miał problem z P0400 nawet po wymianie EGR, pomogła kąpiel przepływomierza w benzynie ekstrakcyjnej.
Moja Zafira

Idiotów na świecie jest niewielu, ale są tak sprytnie porozstawiani, że spotykasz ich na każdym kroku...

Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#275 Post autor: miodzik »

Grzegorz6424, jaki masz rocznik swojego auta? Ważne też czy kupiłeś EGR nowy, dobry (Wahlera), oryginalny czy używkę, chińczyka, podróbkę. Tutaj na tym zaworze niestety nie można oszczędzać zwłaszcza, jeżeli auto masz wyprodukowane w 2003 roku i młodsze. Cena nowego zaworu kształtuje się w okolicy 1000-1200 zł. Przepływomierz nawet jeśli miał byś wymienić będzie kosztował zaledwie ok 100-150 zł.

Przykre, ale prawdziwe. :(

Opisany przez Ciebie problem wskazuje wg mnie na EGR.

ZAWÓR EGR WAHLER 7375D OPEL ZAFIRA A 2.0 2.2 DTI

Obrazek
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

Maćku
Zafiromaniak
Posty: 2451
Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
Auto: seria 3
Model: e46
Oznaczenie silnika: M47,M54

#276 Post autor: Maćku »

Powedzie mi jedną rzecz zaślepiał ktoś kiedyś EGR w 1.8 benzynie? co sie stanie jak go zaślepie?
Obrazek

Skasowany użytkownik 6483

#277 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Są tkz emulatory EGR , poszukaj sobie na słynnym portalu . ponoć to dobrze sie sprawdza :)

Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#278 Post autor: ekmir »

Ponieważ ciągle się pojawia samochodzik z kluczykiem zdecydowałem się zdemontować zawór EGR i go dokładnie przeczyścić.

Proszę o podpowiedzi:
- jak go zdemontować ? jaki klucz jest potrzebny ?
- na co zwrócić uwagę przy rozkręcaniu ? co wyczyścić ?

Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#279 Post autor: ekmir »

Zawór dzisiaj wykręciłem i mam zamiar dokonać wszechstronnej regeneracji.
Zaopatrzyłem się nawet w specjalne klucze TORX do tego przedsięwziecia.
Zakupiłem też odpowiednie specyfiki ;)

Przy okazji zapytam:
Po zdjęciu wężyków, z tego po prawej stronie wypłyneła jakaś ciecz - co to jest i czy tak powinno być ?

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#280 Post autor: Harry200 »

Jeżeli masz EGR elektroniczny to te dwa wężyki są do chłodzenia podstawy zaworu..
Ostatnio zmieniony 13 sty 2017, 14:04 przez Harry200, łącznie zmieniany 1 raz.

janek1234

#281 Post autor: janek1234 »

u mnie falowały obroty i okazało się że popsuł się potencjometr w EGR

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”