[A] 2.0 dti trzęsie podczas przyśpieszania

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
sobit
Bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 19 maja 2009, 21:04
Lokalizacja: Mikołów
Model:

[A] 2.0 dti trzęsie podczas przyśpieszania

#1 Post autor: sobit »

Mam problem z 2.0 dti. Auto było kupione używane i dopiero teraz zauważyłem, że trzęsie w czasie przyśpieszania od 60 do 90. Wibracje te głównie występują na 5, ale są również odczuwalne na 4. Wykluczam tu źle wyważone koła ponieważ ostatnio były wyważane i drgania są odczuwalne tylko w czasie przyśpieszania. Po puszczeniu gazu zjawisko znika. Na luzie żadne drgania nie występują przy odpowiednich obrotach. Jedynie przy wciśniętym gazie do pewnego stopnia obroty falują (około 2700-3000obr/min) Nie czuć tego w czasie jazdy..
Czym mogą być spowodowane te drgania?? Padnięte wtryskiwacze, poduszki pod silnikiem, a może jednak coś z podwoziem??
Ostatnio zmieniony 19 maja 2009, 21:55 przez sobit, łącznie zmieniany 1 raz.

KOPERNIK

#2 Post autor: KOPERNIK »

Witam. pierwszy post już masz za sobą teraz zajrzyj na strone gdzie sie witamy jest na poczatki forum a ztym drganiem to być może ze juz masz padniety docisk od sprzegła i to też może byc powodem drgań kiedyś tak miałem i warto to wziaść pod uwage.pozdrawiam

sobit
Bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 19 maja 2009, 21:04
Lokalizacja: Mikołów
Model:

#3 Post autor: sobit »

:oops:
..jeśli chodzi o to [A] będę już pamiętać.
Nic mi nie zostaje tylko to sprawdzić.

Sylwek

#4 Post autor: Sylwek »

Kolego miałem podobny przypadek.
przy prędkościach pomiędzy 60 - 100 km/h i obrotach 2000-3000 strasznie mi telepało autko. W moim przypadku wyszła dość kosztowna usterka a mianowicie do wymiany miałem wewnętrzny przegub przy automatycznej skrzyni biegów. Nie dość, że ten przegub trzeba było ściągać z Niemiec to i naliczyli mnie za niego ponad 2 tyśki.
Po wymianie, autko jak nowe :)

sobit
Bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 19 maja 2009, 21:04
Lokalizacja: Mikołów
Model:

#5 Post autor: sobit »

Dzięki Sylwek za inf. Właśnie szukałem po necie i wyczytałem gdzieś że przy awarii przegubu może tak się dziać. Nie byłem jednak pewny czy to jest właśnie to ale jak miałeś takie same objawy.. Teraz już mi nic innego nie zostało jak jechać do mechanika bo sam nic z tym nie zrobię.

sobit
Bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 19 maja 2009, 21:04
Lokalizacja: Mikołów
Model:

#6 Post autor: sobit »

W końcu doszedłem do wymiany prawej półosi z przegubami (była trochę skrzywiona) i na moje nieszczęście nic to nie pomogło;/ Autem dalej trzęsie podczas przyśpieszania.

boogoo

#7 Post autor: boogoo »

sobit, proponuję spróbowac zamienic koła,ale od innego auta.Mimo wywarzenia,to podczas obciążenia wewnętrzne włókno opony może coś fiksowac i powodowac takie drgania.nie kosztuje,a można wyeliminowac element.

sobit
Bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 19 maja 2009, 21:04
Lokalizacja: Mikołów
Model:

#8 Post autor: sobit »

...koła już miałem zmieniane. Umówiłem się na ustawienie zbieżności, bo trochę ją ściąga. Może to pomoże, chociaż wątpię.. Czy są dopuszczalne jakieś luzy na przegubie, bo sprawdzałem lewą półoś i minimalnie dało się nią ruszyć.

robikate

#9 Post autor: robikate »

podobne trzęsienie miał mój ojciec w opelku vectra 2.0 dti zalecali mu jazdę i przyspieszanie od 60 wzwyż na 3 a nie na 5 żeby się silnik nie męczył więc zmienił dynamikę jazdy nie pomogło wymienił opony, nic, zmienił koła całe, sprawdzali przeguby,

i dopiero u elektryka jak rozrusznik mu robili zauważyli pęknięty drążek stabilizacyjny i po prostu go wymienili koszt używki ok. 120 zł wymiana 200 i autko już nie drży podczas przyspieszania
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2010, 09:13 przez robikate, łącznie zmieniany 1 raz.

milosz219

#10 Post autor: milosz219 »

jestem wlasnie po wymianie przegubów wewnętrznych po obydwu stronach.Problem trzesienia karoserią w trakcie przyspieszania usunięty.Pozostałym forumowiczom tez polecam sprawdzic przeguby.

DUKS4

#11 Post autor: DUKS4 »

WITAM WSZYSTKICH SERDECZNIE!!!!.Jaki jest koszt takiej wymiany ,bo dzieje się podobnie i u mnie .Na dodatek jest jeszcze luz na silniku (jakby poduszka była zerwana ,ale wszystkie wymieniłem).Podejrzewałem że to coś z półosiami ale nie byłem pewny.

milosz219

#12 Post autor: milosz219 »

koszt dwoch przegubów z przesylką 302 zł + robocizna 160 zł za obie strony.

DUKS4

#13 Post autor: DUKS4 »

Dziękuje!!!!

sobit
Bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 19 maja 2009, 21:04
Lokalizacja: Mikołów
Model:

#14 Post autor: sobit »

Panowie wracam do tematu. Ciężko znaleźć konkretnego mechanika;/ więc zabrałem się za psucie sam. Wymieniono mi prawą półoś z przegubami i drgania nie ustały. Jeździłem tak, ale już nie wytrzymałem. Ostatnio miałem wyciek i kazałem sprawdzić drugą półoś. Stwierdzili, że jest wszystko OK. Do świętego spokoju pojechałem na trzepaki i zawieszenie też OK. Dzisiaj wykręciłem przegub z piasty, ale nie potrafię wyciągnąć tego ze skrzyni. Jest na to jakiś sposób bez kanału??

boro826

#15 Post autor: boro826 »

Witam wszystkich serdecznie ,kolego sobit ja mam ten sam problem co ty mi mechanik powiedział że są do wymiany obydwie półosie kompletne szukałem wszędzie i ciężko kupić tym bardziej do automatu a i koszt nie mały są w Niemczech na zamówienie CENA 3850zł/szt , życzę powodzenia

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”